Windsurfing Monday @ Wijk aan Zee (met Powershot SX50HS)

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Vanmiddag met mijn compactje, een Canon Powershot SX50HS, naar Wijk aan Zee getogen. Bedoeling was de op de Zuidpier bij IJmuiden beukende Noordzee vanaf de Noordpier te fotograferen. Maar de Zuidpier lag toch net iets te ver weg, zelfs voor m'n compactje die tot 1200 mm komt (forse cropfactor ingecalculeerd). En tegenwinds fotograferen, zelfs vanaf statief (eenpoot), viel niet mee. Dus van plan veranderd, het strand op gegaan om een poging te doen meer uit de wind (onder aan de Noordpier) de over de kolkende Noordzee scherende windsurfers fotografisch te vangen. Een kleine selectie van de resultaten staat hieronder. Geen dslr-kwaliteit, en onbewerkt was het een fletse en vale bedoening, maar na wat bewerking vond ik dat ik toch best redelijk tevreden kon zijn. Wel vanuit de wetenschap dat de fotos uit een 'compactje' komen. Maar goed...

1.
AfbeeldingIMG_2380.jpg by erik_dignum1, on Flickr

2.
AfbeeldingIMG_2351.jpg by erik_dignum1, on Flickr

Bedankt voor het kijken

Gr.

Erik
Laatst gewijzigd door 1 op ErikDignum, in totaal 20 keer gewijzigd.
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Gaaf, ik heb zelf jaren gewindsurft op het IJsselmeer. kitesurfers zie je niet meer met die wind dit zijn de echte bikkels.
Mooie actiefoto,s het weer zat wel niet mee maar een strakblauwe hemel en metershoge golven dan moet je niet aan de
Nederlandse kust zijn.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Met een compact kun je in principe even scherpe opnames maken als met een DSLR camera. Ik vind alleen het handmatig scherpstellen daarmee er lastig. Ik vind dit eerlijk gezegd geen goede foto's. Ze zijn echt te onscherp waardoor de actie ook niet spectaculair overkomt. Composities zouden ook iets beter kunnen.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Mooi acties, vooral nr 1 , maar de kwaliteit is duidelijk minder op mijn scherm.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Foto 1 is inderdaad een mooie actiefoto. De rest vind ik met alle respect meer registraties. Gezien de omstandigheden knap gedaan.

Bij de eerste kan je met wat bewerken de foto denk ik nog wel iets krachtiger maken. Beetje meer contrast, vignet nog een beetje aanzetten........ Is wel een kwestie van smaak en proberen wat te spelen met de schuifjes.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Er stonden wat meer fotos, maar met het opschonen van mijn flickr-account zijn er een aantal komen te vervallen, waardoor die fotos hier niet meer te zien waren. Ik heb het topic daarom maar even aangepast. Nu 2 ipv 4 fotos.

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Edbulk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 375
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2012 23:04
WoonplaatsCOLON Boskoop
CONTACTCOLON

Met alle respect, maar de foto`s zitten zo vol met ruis dat er geen detail meer over is.
Misschien als je wat meer mm had gebruikt er een beter beeld uit had kunnen toveren. :shock:
Is daar een reden voor, 215mm terwijl je er 1200mm voorhanden hebt.

Ed
Canon 1D mark III - 300mm f2.8 - 70 -200 f2.8 II - 24-70 f4.0

Website
Facebook
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar