BFF shoot

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Tijdens een BFF shoot ben ik met een groepje van 4 vriendinnen foto's gaan maken. Bedoeling was om spontane foto's te maken en ook een paar serieuze.

We zijn buiten begonnen en zijn uiteindelijk in de studio gestopt. Dit vond ik persoonlijk wel een leuke foto. Iedereen die het ziet vind het mooi.

Toch zou ik ook graag jullie mening over deze foto willen horen. Ik ben er van overtuigd dat er nog veel te leren valt!!

46770

"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Heerlijke plaat!!! Doe ik je niet na.

Twee kleine dingen: mijn oog wordt steeds afgeleid door de vouwen/ strepen in de huid tussen de rechter oksel en schouder. Kan je wel wegwerken, denk ik. En ik zou wat meer licht op het gezicht zelf willen zien. Da's lastiger te realiseren, denk ik ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Thanks voor je reactie,

Ik zal eens kijken wat ik er mee kan Marco. Van die huidplooien daar kan ik met je mee gaan.
Wat betreft extra licht op het gezicht dat kan, ik denk alleen dat het mysterieuze effect dat weg is.

Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb er nog eens naar gekeken en denk dat ik eigenlijk alleen het oog en de oogkas iets lichter zou willen zien, dus inderdaad niet het hele gezicht. Kijk maar ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

"Bedoeling was om spontane foto's te maken en ook een paar serieuze." Is dit een spontane of een serieuze? :D

Ik vind het in ieder geval een zeer geslaagde! Die vouwen/strepen leiden mij niet af (waar Marco over schreef), maar ietsjes meer licht bij het oog zou inderdaad prettig zijn.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Leuke foto! Ik mis alleen je onderwerp in de foto (BFF), maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de foto.

Ik mis het licht op het gezicht niet per se. Er zit nu een bepaald mysterie in. Wie is die vrouw? Waarom wil ze niet gezien worden. Het roept vragen op en dat boeit, het houd mij vast in de foto.

Technisch gezien lijkt het erop dat het vignet achteraf toegepast is. Ik ben er niet geheel zeker van. Waar ik wel zeker van ben is dat ik het effect niet zo mooi vindt. Het is té (mijn mening). De rechterarm (camera-links), vanaf elleboog valt daardoor in schaduw (terwijl de rest van die zijde juist belicht wordt). Aan de andere zijde is het minder erg, want die valt al in de schaduw.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties.

Beetje late reactie maar de vignetten zijn er idd later in gezet eMKay!!
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar