Opname in ander formaat opslaan op 700D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Na een foto te hebben gemaakt, kan je deze met je vingers op het touchscreen (of met de AF point selector)
uitvergroten. Kan je deze foto's ook opnieuw opslaan als een nieuwe foto? Ik heb een Nikon gehad, waarop dat wel mogelijk was.
In de manual heb ik tot nog toe niets teruggevonden. Wel iets met creatieve filters, maar dat doet niets.
Iemand een suggestie?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik ken geen Canon EOS waar dat mee zou kunnen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Anoniem 4

Ik ook niet, maar waarom zou je dat eigenlijk willen?
Je hebt een foto met veel pixels en dan ga je er in de camera al een hoop weggooien.
GdH
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2007 10:50

Nabewerken die je met een DSLR in het algemeen niet in de camera, dat is meer een gimmick voor smartphones of point+shoots.
Canon heeft het gelukkig bij een printknop gehouden :-).

Zonde om met een 700D niet gewoon in RAW te schieten en thuis een beetje tijd in de nabewerking te steken voor de opnames waar je echt wat mee wilt. Croppen is dan een redelijk standaard bewerking.
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

In mijn 60D kan ik opnamen die gemaakt zijn (RAW-opnamen) intern bewerken in de camera.
Iets wat ik nog niet heb uitgeprobeerd omdat ik het nut er niet van in zie. (Gaat beter met Lightroom)
De 700D kan dit volgens mij niet.
70D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je kunt in de camera creatieve filters gebruiken, waarbij de camera de foto dan inderdaad als kopie opslaat en het origineel in stand houdt. Dat was althans bij mijn 60D het geval, of het bij mijn 70D ook zo is weet ik niet eens. Om voor de hand liggende redenen gebruik ik deze functie nooit.

Een foto als kopie opslaan zonder dat je 'm in de camera bewerkt hebt, lijkt me niet mogelijk, maar ook niet zinvol. Waarom zou je dat willen?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Robert14
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 130
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2014 10:54

Bedankt voor jullie reacties. In de Nikon Coolpix was het soms handig om een gedeelte van de opname te vergroten en opnieuw op te slaan, natuurlijk kost dat ook weer opslagruimte. Maar wat jullie zeggen: met RAW nabewerken biedt veel meer mogelijkheden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar