Op een vroege zondagmorgen

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Op een vroege zondagmorgen gaat de wekker om 4.45. Na wat draaien zet ik door en sta een kwartier later een kop koffie weg te drinken. Ondertussen maak ik mijn rugzak gereed, pak een 2 liter waterbag in, mijn wandelschoenen en een zak krentenbollen. Goed een uurtje later sta ik op de parkeerplaats en hijs de rugzak op mijn rug en snoer hem vast. Wandelschoenen aan en we zetten de eerste looppassen voor een stevige wandeling. Ik besluit na een verkenning een tweede veldje te nemen. Daar weet ik een bok te wonen en die is thuis. We zoeken een paadje op en hopen er een beetje op dat ie zo wel naar ons toe zal komen.

1.

46353

Na wat dralen gaat hij helaas van mij weg en zit er niet veel meer.

En dan valt mijn oog op een roepende graspieper. Een kleintje dat driftig in het rond roept naar zijn moeder.
2.

46350

Die komt niet veel later dichtbij op een heidestruikje zitten voor mijn camera
3.

46351

4.

46352

Een poosje later vertrekken moeder en kind. Ik sta enigszins stram weer op na een half uurtje op de knieën te hebben gewerkt

Regelmatig kijken we wat rond en zien een eindje verderop de bok lekker in de luwte van een aantal struiken een dutje doen.
5.

46354

Ondertussen trekt de lucht verder dicht en valt er een klein regenbuitje. Ik pak mijn spullen in en ga een eindje verderop kijken.

Bij een mooi veldje springt een hinde uit dekking vlak voor weg. Helaas de camera niet bij de hand en moet haar spijtig genoeg laten gaan. Ik krijg een betere kans.
6.

46349

De foto's zijn over het algemeen vrij grauw en ik moest op vrij hoge iso waardes werken om nog haalbare sluitertijden te halen. Mijn wandeltochtje was geslaagd. Mooie beelden en een prima ochtendje zoek gebracht.

Met vriendelijke groet,

Frans
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Mooi verhaal en fijn om te lezen. :)
In de foto's is behoorlijke ruis aanwezig. Dat heeft invloed op de kleuren en sfeer.
Jammer want in potentie vind ik het wel een aansprekende serie!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ericszn schreefCOLONMooi verhaal en fijn om te lezen. :)
In de foto's is behoorlijke ruis aanwezig. Dat heeft invloed op de kleuren en sfeer.
Jammer want in potentie vind ik het wel een aansprekende serie!
Mee eens.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Zijn in potentie zeker mooie foto's. Kleuren en belichting zijn netjes. Persoonlijk spreekt het gebruik van de DOF mij ook niet op iedere foto aan. Het maakt de foto's wat onrustig in mijn ogen.

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Leuke serie en mooie waarnemingen. De dieren staan er netjes op. Soms heb je naar mijn smaak iets teveel onscherpte in de voorgrond. Onscherpte in de achtergrond vind ik over het algemeen goed, maar in de voorgrond minder mooi.
Franscanon40d
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 168
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2012 16:05
WoonplaatsCOLON Zuidholland

Bedankt voor de opmerkingen. Daar kan ik wel wat mee. Ik volg op het moment een beetje de bronst onder de Reeën. Alleen het weer zit al dagen niet mee waardoor er hoog in de iso moet worden gewerkt. Dat zie je inderdaad terug in de ruis en de kleuren. Het is grauw en weinig zonnig. Vorig jaar rond deze tijd was het mooi zonnig weer. Veel zon en vooral nog warmte. Helaas dit keer niet. De shot van een paring zit er nog niet in. Geduld en wat geluk hebben.

Groet,

Frans
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mee eens met de bovengenoemde commentaren.

Als je de witbalans op bewolkt had gezet, waren de kleuren wss wat krachtiger geweest.

-Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar