Old and New

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Brell

Het contrast tussen oud en nieuw kan soms niet groter zijn.

46185

MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Heel mooi gevonden! Ook de lucht vind ik erg mooi!
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Inderdaad, dat contrast zit er goed in, maar ik vind de moderne windmolens in deze plaat eigenlijk erg storend. De prachtige lucht met die eenzame oude molen zou veel fraaier zijn (vermoed ik).
Groeten, Jaap
Brell

Jaap Koole schreefCOLONInderdaad, dat contrast zit er goed in, maar ik vind de moderne windmolens in deze plaat eigenlijk erg storend. De prachtige lucht met die eenzame oude molen zou veel fraaier zijn (vermoed ik).
Dan ga ik speciaal voor jou de moderne windmolens wegpoetsen!!
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

Naar mijn idee zijn het te veel nieuwe windmolens om de boodschap over te brengen (of 't moet zijn dat de nieuwe windmolens de oude verdringen, maar dan had er meer de nadruk op "modern" moeten liggen).

Als je nou eens de hele rechterkant er af zou knippen zodat je een portretformaat overhoudt, randje van de onderkant er af, dan zit er meer van het oorspronkelijke idee in beeld. Dan zie je ook dat de nieuwe meer die oude molen lijken te bedreigen, dan wordt het hele beeld spannender.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Eens met jev, de kunst van het weglaten zou hier het beeld juist versterken. De aandacht gaat nu een beetje teveel naar rechts, terwijl het verhaal zich juist links afspeelt.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Brell schreefCOLON....Dan ga ik speciaal voor jou de moderne windmolens wegpoetsen!!
Hoe moet ik dit nu interpreteren? Bedoel je dit cynisch?
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Leuk gevonden en fijne lucht bovendien! Denk je dat het mogelijk is de titel nog sterker in beeld te vangen? Als ik eerlijk ben moet ik schrijven dat ik moest zoeken naar die "oude" (voor mij echte) molen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Herkenbaar... heb hier al vaak gestaan. Iets meer naar links zou het beeld van de linker rij windmolens iets rustiger moeten worden. Maar nog steeds jammer dat de Goliath bijna niet meer op de foto kan worden genomen. Of je hebt een heleboel kloonwerk. Sfeer prachtig!!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Brell

VFRood schreefCOLONHerkenbaar... heb hier al vaak gestaan. Iets meer naar links zou het beeld van de linker rij windmolens iets rustiger moeten worden. Maar nog steeds jammer dat de Goliath bijna niet meer op de foto kan worden genomen. Of je hebt een heleboel kloonwerk. Sfeer prachtig!!
Is de naam van de oude molen Goliath of bedoelde je David?
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

De oude molen heet Goliath.

http://degoliath.rietkraag.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar