Nieuwe camera?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
imaij
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2014 15:27

Mijn Canon 600D heeft het helaas begeven. Ik heb een nieuwe camera nodig, maar ben erg aan het twijfelen.

De 600D heb ik lang plezier mee gehad, maar nu hij het toch heeft begeven leek het me misschien ook interessant om een andere body aan te schaffen. Ik zat rond te kijken en kwam eerst uit op de 60D, maar vond die weinig verschillen met de 600D. Later kwam ik de 700D tegen en ook de 70D. Die laatste verschilt natuurlijk enorm in prijs met de 600D, maar aangezien het budget in dit geval geen ontiegelijk grote rol speelt vraag ik me af of het dat prijsverschil waard is.

Ik gebruik een camera zowel voor foto's als voor film. Een groot voordeel van de 70D vond ik bijvoorbeeld dat hij scherp stelt tijdens het filmen. Budget speelt geen ontiegelijk grote rol (blijft wel een rol spelen natuurlijk), maar het prijsverschil blijft natuurlijk groot.

Iemand ervaring met deze camera's en eventueel de verschillen ertussen?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben ooit begonnen met een 550D, overgestapt naar de 60D en weer later overgestapt naar de 70D. Ik heb er nooit spijt van gehad.

Het AF-systeem is veel beter dan de 60D, en filmen is helemaal een wereld van verschil.

Als geld geen groot issue is, niet twijfelen en voor de 70D gaan. Nieuwe technologie, dus je kan weer ff vooruit! ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

imaij schreefCOLONMijn Canon 600D heeft het helaas begeven. Ik heb een nieuwe camera nodig, maar ben erg aan het twijfelen.

De 600D heb ik lang plezier mee gehad, maar nu hij het toch heeft begeven leek het me misschien ook interessant om een andere body aan te schaffen. Ik zat rond te kijken en kwam eerst uit op de 60D, maar vond die weinig verschillen met de 600D. Later kwam ik de 700D tegen en ook de 70D. Die laatste verschilt natuurlijk enorm in prijs met de 600D, maar aangezien het budget in dit geval geen ontiegelijk grote rol speelt vraag ik me af of het dat prijsverschil waard is.

Ik gebruik een camera zowel voor foto's als voor film. Een groot voordeel van de 70D vond ik bijvoorbeeld dat hij scherp stelt tijdens het filmen. Budget speelt geen ontiegelijk grote rol (blijft wel een rol spelen natuurlijk), maar het prijsverschil blijft natuurlijk groot.

Iemand ervaring met deze camera's en eventueel de verschillen ertussen?
Mocht je de 70D willen kopen, ook voor filmen. Het stil scherp stellen gebeurt natuurlijk alleen met lenzen met de nieuwe stepper-motor.
lenzen met STM dus. maar daar is ook al weer een leuke verzameling van, ik heb de 40 2.8 STM en de 18-55 IS STM, ik ervaar ze als goed scherp en snel.
Verder heb je ook al de 18-135 IS STM en de 55-250 IS STM.
Met zo'n verzameling stille lenzen kun je fijn filmen denk ik.
Veel succes, Paul
70D
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Bedenk wel dat veel van die STM lenzen lichtzwak zijn. Spelen met scherptediepte is dan lastig, zeker omdat de sensor klein is.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar