DXO vs Photozone

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Srlgear en the digital picture.com zijn al genoemd. DPreview.com, Imaging resource.com, Photographyblog.com zijn ook sites waar ik vaak kijk. Naast Photozone en dXo.
Ik ben altijd erg gecharmeerd van Traumflieger.de. Hier hun test: http://www.traumflieger.de/reports/Obje ... ::409.html

Voor mij is het ook altijd een hele uitdaging om voor mijn gevoel uiteindelijk de beste keuze te hebben gemaakt dus ik zoek eindeloos naar testen en ervaringen van mensen met de apparatuur want dat is zeker zo belangrijk.
Hierboven een aantal gerenommeerde sites. (tenminste in mijn ogen...) waar je misschien nog wat meer duidelijkheid kunt vinden.

Ik weet niet of het wat toevoegt maar ik wilde het toch even melden.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Paulmedusa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2009 10:02
WoonplaatsCOLON Zutphen

boels069 schreefCOLON
Paulmedusa schreefCOLONHet is ook niet mogelijk om een toestel met dezelfde sensor te kiezen, want de 7D heeft wel dezelfde sensor, maar is een compleet ander toestel die je niet kunt vergelijken wat betreft sensor-uitslagen.
DxO ondersteunt 230 objectieven voor de 60D:
http://www.dxo.com/intl/photography/dxo ... -equipment" onclick="window.open(this.href);return false;
De sensormetingen van de 7D en 60D verschillen zo weinig van elkaar*) dat de prestaties van objectieven op een 60D goed met die op een 7D vergeleken kunnen worden.

*)Ik denk dat geen enkele sensor van een reeks precies gelijk is aan een ander.
Het is massaproductie met de nodige toleranties.
Je hebt gelijk hierin Boels, dat bedoelde ik ook met het uitlijnen (calibreren) van toestellen.
Deze vergelijkingssite van DXO kende ik helemaal niet, veel gemakkelijker om je objectief zo uit te zoeken, of te kijken welke richting je op moet.
Ik weet nu dat ik voor wat ik nodig heb lekker een jaartje mag gaan sparen. Goed voornemen zeg ik maar.
En nog bedankt Boels :D
70D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

^
Graag gedaan!
Mijn fiets spoort beter dan ik.
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

@karin115
Bedankt voor de urls. Ik moet zelf maar op goed geluk de tegenstrijdige info interpreteren.
Ik word er tureluurs van!
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Op welke camera wil je het objectief schroeven?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Ik ben nog bezig met mijn onderzoek naar zowel systeemcamera als bijpassende lenzen. Ontdek dat tele lenzen op systeemcamera nog vrijwel niks goeds oplevert, ondanks de 1,5 x vergroting.

Zit hard te denken aan de Samsung NX300 (EISA AWARD 2013+ TIPA). Maar de site van Samsung is echt bagger (incomplete basis info) wat me weer doet afvragen of de camera dan WEL goed kan zijn. :)
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Kijk eens hier (daar zijn meerdere camera's met het objectief te vergelijken):
http://www.dxomark.com/Lenses/Compare/S ... _643_960_0" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Ik heb al heel wat uurtjes op de DXO site rond getikt, tot ik attotaal andere testresultaat op P zone vond, wat nogal veel vraagtekens op riep over deze sites, zie start topic.

Voor jou is DXO de meest toonaangevende test site?
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

DxO doet het meest aan grondige metingen.
De DxO-score is wat mij betreft niet meer dan indicatief, maar toch nog wel beter dan uitdrukkingen als "goed, slecht, uitstekend".
Ik kijk dan ook naar de metingen onder "Measurements" en dan voornamelijk naar de "Field Map" van "Sharpness" en "Vignetting".
Andere onvolkomenheden van de lenseigenschappen corrigeer ik achteraf toch met DxO en zij dan minder belangrijk.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

One-Eye-Jack schreefCOLONIk ben nog bezig met mijn onderzoek naar zowel systeemcamera als bijpassende lenzen. Ontdek dat tele lenzen op systeemcamera nog vrijwel niks goeds oplevert, ondanks de 1,5 x vergroting.
Ik zou zelf niet te veel af gaan op dit soort test sites. Bij twijfel lekker zelf testen in een winkel of huren. Heb me zelf helaas te vaak blind gestaard op dit soort test sites. DXo wel is eens testen gezien waarvan ik dacht klopt dat wel. (70-200 bijvoorbeeld) En zelf hecht ik weinig waarde aan MTF charts etc.

Zelf ben ik erg tevreden met de Fuji (Fujinon) objectieven en ook de tele heeft mij aangenaam doen verrassen.
JPEG direct uit de camera dus geen bewerking etc.
https://www.flickr.com/photos/superdaantje/13514516353/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://blog.wagner-fotografie.nl/fujinon-55-200/" onclick="window.open(this.href);return false;
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar