Hulp gevraagd voor keuze compactcamera.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede compactcamera voor erbij. Als het gaat om DSLR camera's weet ik mijn weg wel te vinden.
Tijdens mijn zoektocht naar een compactcamera kwam ik er achter dat er wel heel veel verschillende soorten zijn.

Mijn eisen zijn een goede beeldkwaliteit, zakformaat, en handig in gebruik zodat heel het gezin er makkelijk mee om kan gaan.
RAW is voor deze camera geen pre.
De Canon G serie valt eigenlijk af om zijn te hoge aanschafprijs.

Dat ik er wat betreft beeldkwaliteit op achteruit ga dat snap ik en kan ik mee leven.

Nu kwam ik na enig zoeken zelf uit op de CANON POWERSHOT SX280 HS. Kost net geen 200 euro.

Omdat ik kwa compactcamera niet vast zit aan een merk ben ik ook naar andere merken gaan kijken en kwam ik uit op de Sony HX50.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze camera's en hun ervaringen willen delen?
En kijk ik misschien ergens overheen of hebben jullie nog tips?


Alvast bedankt
Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Canonflits

Ik heb de 270. Dezelfde camera zonder gps en WiFi.
Deze bevalt uitermate. Zelfs mijn echtgenote durft hem te pakken en kon er meteen mij aan de slag: vooral de hybridefunctie (film en foto's zonder knoppen om te zetten) is handig.
Resultaten zijn bevredigend. Heb zelf een 50D.
Schaf wel meteen een extra accu aan als je regelmatig filmt. Voorkomt verrassingen en zijn niet echt duur bij de bekende leveranciers (niet van Canon dus).

Succes met je beslissing
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Compactcameras blijven, ehm, compactcameras. Ik zou zelf kijken naar een G1x of een systeemcamera, maar die hebben inderdaad een ander prijskaartje en zijn minder pocketable. Uitgaande van een prijs van rond de €200,- zou ik ook eens naar de Canon S110 kijken - voor maar €195,- krijg je 24-120 lens die f/2 aan de wijde kant is en een 1/1.7 inch sensor. Weliswaar een wat ouder model, maar daarom niet minder capabel.

Wat betreft de Sony en de Canon die je noemt, ik denk dat je met beide tevreden zult zijn. Er zullen verschillen zijn maar ik denk dat het erg persoonlijk is of dat een probleem is. Ik geef hierbij een link naar een review van de Sony HX50v waarin deze vergeleken wordt met de Canon SX280 HS en de Panasonic TZ40:
http://www.cameralabs.com/reviews/Sony_ ... hot_HX50V/
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Canonflits schreefCOLONIk heb de 270. Dezelfde camera zonder gps en WiFi.
Deze bevalt uitermate. Zelfs mijn echtgenote durft hem te pakken en kon er meteen mij aan de slag: vooral de hybridefunctie (film en foto's zonder knoppen om te zetten) is handig.
Resultaten zijn bevredigend. Heb zelf een 50D.
Schaf wel meteen een extra accu aan als je regelmatig filmt. Voorkomt verrassingen en zijn niet echt duur bij de bekende leveranciers (niet van Canon dus).

Succes met je beslissing
Mijn zwager heeft de Canon 60D en de Powershot SX270HS, en is uitermate tevreden over beide camera's.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog eens kijken naar die andere camera Addy.

Mvg Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Wij hebben een Samsung WB 850 F.

Weet niet of die nog te koop is want er zijn uiteraard weer nieuwere types.

Doorslag was niet alleen de vele mogelijkheden maar vooral het objectief Schneider Kreuznach! Top kwaliteit!
Gekocht bij Camera NU
Perfecte scherpe foto's voor een heel redelijke prijs!
Gebruikers-avatar
Johan-Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 09:59
WoonplaatsCOLON Dongen

Ik heb een zelfde vraag.
Ben ook opzoek naar een compact camera voor mijn vriendin. Zelf heb ik de EOS 7D.
Na wat internetspeurwerk wil ik de keuze maken tussen:

Canon Powershot SH700
of
Panasonic Lumix TZ60

Wie heeft advies?
Heeft iemand één van deze camera's?
Of kan iemand foto's posten van één van deze camera's?

Johan-Paul
| Canon 7D | Canon EF 70-300 F4.0-F5.6 L IS USM | Canon EF 24-105 F4.0 L IS USM | Canon EF-S 10-22 F3.5-4.5 USM |
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hoi Johan.

Misschien dat ik te laat reageer maar ik heb nu de sx700 gekocht.

Als je wilt wil ik je wel wat foto's opsturen of hier posten.

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar