Tele objectief Canon EF 70-200mm F4.0 L USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Brandon prinssen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2014 20:35

Hallo .

Ik ben brandon prinssen en heb me net aangemeld op dit forum. Ik maak voor de hobby foto's en krijg er steeds meer lol in. Ik hou van foto's maken van de natuur en zeker van vogels.nu mij vraag aan de kenners is dit de perfecte lens voor dit soort foto's Canon EF 70-200mm F4.0 L USM
Ik combinatie met een canon 650D
Al vast bedankt
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

De 70-200 F4 is een wereld-lens, zowel de IS als de non-IS! Daar is volgens mij geen discussie over....

Ook met de 650D wordt je daar heel blij mee.

Echter, voor vogelfotografie is 200 mm aan de bescheiden kant; zeker bij vogels op grotere afstand moet je er geen wonderen van verwachten.

Ondanks die "beperking" is de 70-200 een hele goede keuze, waar je prima mee aan de slag kunt. En als je dan tot de conclusie zou komen, dat je te weinig mm's hebt (en je wilt er vanaf), dan ben je 'm via Marktplaats zo kwijt, voor een goede prijs. Dit objectief is zeer waarde vast!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Helemaal mee eens. 200mm is voor vogels aan de korte kant. De 70-200 F/4 non iS heb ik zelf gehad en zou hem zo weer kopen. Een wereld lens!
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Wat voor soort natuurfotografie doe je.
Voor landschapsfotografie is meer groothoek (minder mm) wenselijk.
De 70-200mm op een crop camera is wel geschikt voor detail foto's.

Hans
Brandon prinssen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2014 20:35

Bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat deze lens eerst maar is koop om meer van mijn camera te ontdekken. De echte lens voor vogels komt dan later wel echt bedankt mensen super !
Brandon prinssen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2014 20:35

Oja wat is precies het verschil IS En non IS behalve de prijs
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

IS is een afkorting van "Image Stabilization".
Hoe het werkt (helaas in het Engels):
http://cpn.canon-europe.com/content/edu ... isation.do" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Brandon prinssen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2014 20:35

Is dit een noodzaak of het prijsverschil waard ?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Die vraag kan jij alleen beantwoorden...

Om je op weg te helpen: we hebben er net een topic over gehad, check hier. En als je de zoekfuntie even gebruikt, is er nog véél meer te vinden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

hdb schreefCOLONVoor landschapsfotografie is meer groothoek (minder mm) wenselijk.
Dat is niet helemaal waar. Sommige van de beste landschapsfotografie is met telelenzen gedaan. Ik dacht vroeger ook dat het moest met groothoek lenzen, maar dat is niet zo. De FL is afhankelijk van de situatie, niet van wel of niet landschapsfotografie....

Aan de 70-200 zul je geen buil vallen, alhoewel 200mm aan de lange kant wat kort is. Maar de 70-300L of 100-400L zijn minimaal tweemaal zo duur.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

addy101 schreefCOLON
hdb schreefCOLONVoor landschapsfotografie is meer groothoek (minder mm) wenselijk.
Dat is niet helemaal waar. Sommige van de beste landschapsfotografie is met telelenzen gedaan. Ik dacht vroeger ook dat het moest met groothoek lenzen, maar dat is niet zo. De FL is afhankelijk van de situatie, niet van wel of niet landschapsfotografie....
Meer groothoek (minder mm) is nog geen groothoek.
Een 70-200 op een crop camera komt overeen met een effectieve beeldhoek van ongeveer 100-300mm.
Een effectieve beeldhoek van 35mm (ongeveer 24mm op een crop) of minder is pas groethoek te noemen.
Maar zonder dat de TS aangeeft wat voor foto's hij van de natuur maakt (buiten vogels) is geen goed lens advies te geven.
Blijft onveranderd dat een 70-200mm f4 met of zonder IS een dijk van een lens is.
Maar misschien is het een wat dure lens om je camera mee te ontdekken.

Hans
Brandon prinssen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2014 20:35

Ik heb mijn camera al wel een tijdje en wil nu de kennis uitbreiden. Dus ik zal de lens ook wat meer allround gaan gebruiken. Hier had ik wat duidelijker in moeten zijn ! Bedenkt voor de top reacties
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar