Welke compactje de de Sony DSC RX100 II of Canon Powershot

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
maudy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 15:51

Hoi even een vraagje wat vinden jullie de beste compact camera een Sony DSC RX100 II of Canon Powershot G16 , de fuji X 20 werd me ook aangeraden maar die kan ik op dit moment moeilijk gebruiken omdat je daar de lens moet gebruiken om te zoemen ( Pols ligt nog steeds in een brees . Het verschil van gewicht en grote maakt niets uit tussen deze twee toestellen heb ze beide vast gehad en ze liggen beide goed in de hand .
Ik heb een voorkeur maar wil toch even luisteren wat andere mensen vinden over deze 2 toestelen .
Mijn sony compactje was kapot heb onlangs een miskoop gegaan en wil dat geen tweede keer doen .
Ik gebruik ook een Canon eos 70 D Met goede lenzen maar die is op het moment te zwaar om overal mee te nemen door een pols blessuur dat blijft duren .
Ik gebruik op de 70D lichtsterke lenzen .
Het toestel dient om dag dagelijkse foto's te maken van mijn honden tijdens het wandelen en thuis en ook voor de uitstapjes dat wij zelf doen of voor kleine familie feestjes .
Alvast bedankt aan de mensen die me meer informatie kunnen geven .
Al doende leert men .
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dankzij de 1" sensor in de RX100 is de G16 wat mij betreft kansloos. Als je liever een Canon hebt, dan zou ik kijken naar de G1x i.p.v. de G16.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
maudy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2011 15:51

Bedankt voor je toevoeging ik heb beide toestellen in mijn handen gehad het is uiteindelijk de Canon G 16 geworden dit omdat het voor mij gemakkelijker was om het toestel in te stellen ( ik neem graag foto's op de M stand ) de zoeker vond ik ook handig de laatste dagen was er veel zon dan zie je op beide toestellen niet veel van wat je wil fotograferen op zo'n momenten is het zoekertje handig .Het toestel was iets zwaarder dan de Sony maar is toch een heel pak lichter en kleiner dan mijn reflex camera Naar de Canon GX 1 en de RX 100 III heb ik ook gekeken maar die was voor mij iets te duur .Eens ik mijn reflex camera kan gebruiken zal het compactje minder gebruikt worden ( alleen tijdens lange wandelingen of om snel een huis en tuin foto te maken ) nu moeten we het toestel wat uittesten want een nieuw toestel is toch anders dan een toestel dan je gewend was .
Al doende leert men .
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar