Zomersfeer

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Dag allemaal,

Afgelopen zaterdagmorgen deze foto gemaakt.
Met deze foto wil ik zomersfeer weergeven, is dit naar jullie mening een beetje gelukt?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Afbeelding
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zomers is'tie zeker! En een leuke plaat ook.

Alleen is'tie (op mijn werkmonitor, dus niet de beste) behoorlijk overbelicht. Zal er vanavond thuis nog eens naar kijken op m;n eigen monitor ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

MarcoEOS550D schreefCOLON
Alleen is'tie (op mijn werkmonitor, dus niet de beste) behoorlijk overbelicht.
+1
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Bedankt voor reacties.

Overbelicht? Hm dat idee heb ik zelf niet. Pixels zijn gewoon aanwezig zeg maar.
Zal eens kijken of ik er wat aan kan doen.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Er zitten delen in die idd overbelicht zijn, met name linksonder en linksboven, rechts naast het riet. Het zou mooi zijn als je dat nog iets zou kunnen terugschroeven maar ondanks dat vind ik het een hele sfeervolle foto.
Deze straalt zoveel rust uit. Ik hou er wel van!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ben benieuwd! Zit nu thuis op mijn monitor te kijken, maar zie daar ook geen details meer in de lichte delen.

Maar nogmaals, 't is een heerlijke foto, die met íets meer detail alleen maar mooier kan worden ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Als je met Photoshop de info van deze foto bekijkt, kun je zien dat vrijwel het gehele wit op 255 zit. Dat betekent overbelicht. Ik vind het rechter gedeelte van de foto interessanter dan de linkerhelft.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Was is er mis met dat "overbelichte" in deze plaat? (behalve dat het volgens de "regeltjes" niet zou mogen. Ik snap sommige reacties hier soms echt niet, kijk eens verder!). De sfeer van de foto wordt er honderd procent door bepaalt. houden zo dus. Wat ik wel jammer vind is dat de bootjes niet iets meer afsteken tegen de bosrand. door een stukje van de onderkant weg te halen los je dat al een mooi stuk op trouwens (daar doet het harde licht het minder goed)
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

eens met mmk, overbelicht is hier helemaal niet erg. het hoort bij de sfeer van deze plaat.
mooie foto, fijne sfeer
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

mmk schreefCOLONWas is er mis met dat "overbelichte" in deze plaat? (behalve dat het volgens de "regeltjes" niet zou mogen. Ik snap sommige reacties hier soms echt niet, kijk eens verder!). De sfeer van de foto wordt er honderd procent door bepaalt. houden zo dus. Wat ik wel jammer vind is dat de bootjes niet iets meer afsteken tegen de bosrand. door een stukje van de onderkant weg te halen los je dat al een mooi stuk op trouwens (daar doet het harde licht het minder goed)
Je moet geen zaken voor een ander invullen mmk ;)

Misschien eerst even goed lezen en ademhalen voor je reageert... niemand heeft het over "de regeltjes", zo moeilijk zijn de reacties toch niet te snappen?? Ik vind het overbelichte simpelweg niet mooi. En jij zelf feitelijk ook niet, gezien je laatste zin hierboven. Dat het licht moet zijn, akkoord, dat hoort bij de foto en de sfeer van de foto. Maar té licht vind ik persoonlijk gewoon niet mooi.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Ik vind de dichtgelopen gebieden niet storen, past mooi in de sfeer van deze foto. Mooie foto!
Gr,
Remco.

Flickr
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Bedankt voor de reacties en leuke discussie.

Ik heb het origineel nog eens bekeken. Het water en de lucht links van het midden vertoont wat overbelichting. Vervolgens heb ik het totaal nog wat opgelicht dus ik kan me nu inderdaad voorstellen dat het totaal als overbelicht wordt opgevat. ;)
Toch is dat niet zo gek omdat ik zomersfeer wilde neerzetten, en dan kun je beter kiezen voor licht dan voor donker. Volgens mij is het neerzetten van de zomersfeer daarom aardig gelukt, en als ik zo alle reacties lees is iedereen het daar wel mee eens, maar vinden een aantal de foto als totaal iets te licht. ;)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Nou, te licht is de foto zeker niet. Sommigen vinden het kennelijk niet mooi als er een deel overbelicht is, maar het overbelichtte past bij de sfeer van de foto - sterker, ik denk dat het een onvervreemdbaar onderdeel van de foto is.

Op mijn scherm is de foto wat groen/geel, ik zou wellicht een iets warmere kleur nog beter bij de sfeer vinden passen.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar