45321
45322
Model: Joke van 't VeerModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
45321
45322
Model: Joke van 't VeerMee eens.Canon 400d SHOOTER schreefCOLONMooi licht Jeroen! Foto 1 vind ik top, mooie compositie, krachtige blik en spannend geheel.
Foto 2 kan mij wat minder bekoren, ik vind de houding van haar arm niet zo lekker wegkijken, ik ben dan ook benieuwd wat je gedachte was bij het maken van deze plaat.
Het is een hele natuurlijke pose hoor. Ik vind de arm wel belangrijk in het vormen van de lijn in de foto. Hij loopt inderdaad dominant door het vlak heen, maar het brengt je wel uit bij haar gezicht vind ik.Canon 400d SHOOTER schreefCOLONFoto 2 kan mij wat minder bekoren, ik vind de houding van haar arm niet zo lekker wegkijken, ik ben dan ook benieuwd wat je gedachte was bij het maken van deze plaat.
Het is een foto met één softbox aan de rechterkant (voor de kijker) en een reflectiescherm aan de linker. De linkerkant is ook nog wel een beetje teruggedrukt in Photoshop, net genoeg om toch de contouren van haar lichaam te kunnen blijven zien.mark.beniers schreefCOLONbelichting en het gezicht is mooier bij #2 maar de donkere zijkant van haar arm en voornamelijk de onnatuurlijke/prominente houding maakt het dan weer minder.
De naaktheid is voor mij dan weer wel belangrijk. Ik fotografeer geen naakte meisjes om het naakt, het moet wel iets toevoegen in de foto. Ik begrijp dat dat in jouw ogen misschien niet iets, maar het symboliseert wel degelijk iets in mijn ogen. De naaktheid van een vrouw symboliseert voor mij de schoonheid en de puurheid.Mozes schreefCOLONEerlijkheids- halve voegt de naakte borst voor mij niets aan de foto toe, hou ik mijn hand er bv voor, dan komt de foto nog een stukje sterker over.
Dat steeltje is denk ik puur toeval. Ben er niet zo mee bezig geweest tijdens het fotograferen. Wanneer je een centimeter of 5 opschuift met de camera, dan zit het totaal ergens andersNatuurfreak schreefCOLONde eerste vind ik een mooie plaat.. dat het steeltje van de appel (al dan niet bewust gedaan) precies het puntje van de tepel lijkt te raken geeft net dat beetje extra spanning in het beeld...
En ook deze keer zit er 0,0,0,0,0,0 (da's dus heel weinig) van Rubens inFotoIwan schreefCOLONIk moet iedere keer weer aan de "Rubens" schilderijen denken bij deze foto's, nu ook weer.
Ze zijn gemaakt met een 135mm op full frame. Dit is voor half-body of close-ups mijn meest gebruikte. Voor full-body of grotere settings pak ik vaan de 85mm. Persoonlijk vind ik het perspectief wel prettig. Erg gelaagde foto's, door bijvoorbeeld met 50mm te gaan werken, vind ik wat minder (in mijn eigen werk binnen dan, buiten wordt een ander verhaal)Rick T schreefCOLONWat ik jammer vind is dat de beelden voor mij gevoel te veel gecrompest zijn door het gebruik van vermoedelijk een telelens? De verhoudingen komen voor mij gevoel niet lekker over Hoe leg ik dat nou uit grrr
een beetje dit idee https://www.youtube.com/watch?v=cj7mVjBym7A" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben de laatste tijd behoorlijk bezig met mijn achtergronden. Ik probeer langzaam van het echt egale zwart af te stappen. Hoewel ik dat soms echt nog wel de betere keuze vind. In dit geval was het een bewuste keuze om dat niet te doen.Rick T schreefCOLON Omgeving
Voor mij gevoel had ik meer van de omgeving willen zien bij foto 1 de gehele tafel
Een dame aan de andere kant waar de kijker uitgenodigd wordt om aan de andere kant te gaan zitten.
Het hoofdonderwerp/ persoon is sterk genoeg namelijk en u voegt gelijk meer sfeer en energie in het beeld.
Over welke foto hebben we het dan?Rick T schreefCOLON Linkerhand.
Persoonlijk vind ik het erg jammer van de positie van de linkerhand waarbij het lijkt alsof ze geen vingertoppen heeft
Ook door het positienering op deze manier maakt het de hand ook breed
Misschien vragen om haar hand een kwartslag te draaien dit oogt ook een stukje vrouwelijker (lijn, huid,)
Weet je dat ik een dik uur bezig ben geweest met dat doekHari Seldon schreefCOLONMaar de plooien in het achtergrond doek voegen nu niet zo gek veel toe: het is eigenlijk een zachte boog die tegenovergesteld van de (voor de kijker) rechterarmboog als het ware een 'kommetje' vormt die uitkomt bij de fruitschaal...
Het niet plaatsen van een tafelkleed is ook een doordachte keuze. Zoals je in de tweede foto zag heb ik ze wel (in meerdere kleuren) maar het maakt het tafereel te chique. De kale tafel geeft iets meer eenvoud in het geheel.Hari Seldon schreefCOLONwaar dan wellicht ook wat velours of gekronkeld fluweel had kunnen liggen als tafellaken. Ik had in dit geval de plooien achter het model gezet, zodat deze min of meer gelijk liepen met haar gebogen hals... dan lopen de lijnen/bogen wat logischer qua beeld.
Maar dan krijg je een compleet andere foto, en dat was ook niet mijn opzet natuurlijkHari Seldon schreefCOLONHier dus een tafelkleed dat prima bij 1 had gepast. En hier een achtergrond die je - denk ik - prachtig had kunnen gebruiken bij dit model. Ik vermoed dat we hier met een natuurlijke roodharig model te maken hebben dat met een beetje geluk ook veel sproeten heeft, die kunnen prachtig overeenkomen met de achtergrond hier.
Model met de rug naar de kamera, evt. stuk bil of zo, en hoofd achterom laten kijken naar de camera. Sproeten op rug en armen zoveel mogelijk zichtbaar, evt. met shop iets contrastrijker maken zodat het als het ware één wordt met de gespikkelde muur. Zou prachtig kunnen zijn, denk ik!