canon f4 300mm of toch een andere?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
marcel67
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2013 16:51
WoonplaatsCOLON thuis in os Limburg
CONTACTCOLON

Hoi

Na een lange lastige periode ( persoonlijk) ben ik er nog niet uit.
Ik heb het SUPER geluk mogen meemaken om van de Sperweruil in Zwolle mooie platen te mogen maken met een 500mm f 4 en tc1.4
deze man bood zelf aan om met zijn lens ( die 500) een aantal platen te mogen schieten. Die platen zijn op mijn site te zien.
(http://www.natuurdoordelens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Daarna hebben we in april de visarenden gefotografeerd in ST.Vith. Ik mocht van Geert de 100 - 400 lenen, zelf schoot hij platen met een 500 f4.
Natuurlijk ken je die lens niet dus je moet eerst wennen, daarna heb ik toch nog wel mooie platen schoten van een rode wouw.
De visarenden waren toch wel erg ver weg.
Daarna heb ik diverse gesprekken gehad met diverse fotografen over hun ervaring met hun materiaal.
300 f4 / 300 f4 +tc1.4 / 100 - 400 / sigma 150 -500 ( sigma wordt t niet = te soft op 500 mm) en tamron 150 - 600; wat ik gelezen heb van degene die m al hadden kun je er niet mee uit de hand schieten naar vliegende vogels of je moet met een schommel op je statief zetten.
De 500 f4 is ver buiten het budget.
Ik denk het toch de 300mm prime wordt, eerst zonder tc , daarna weer t spaarvarken vullen voor de tc.

bedankt voor je reacties

groet,
Marcel
Canon 600D, EF 70-200 L F/4 IS USM, Sigma 105 F2.8, Canon EF 50 F1.8, Canon EFS 18 - 55 IS
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar