Magische ochtend in de Nieuwe Wildernis

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Vandaag was de allereerste workshop uit een serie exclusieve workshops in de Nieuwe Wildernis (Oostvaardersplassen). Om 5:00 (!) verzamelden de deelnemers zich vol spanning bij het bezoekerscentrum en precies bij zonsopkomst reden we met de terreinwagen van staatsbosbeheer het afgesloten deel in voor een 5 uur lange spannende fotosafari in het grootste natuurgebied van Nederland. Eem koude nacht zorgde voor een adembenemende grondmist wat met het warme ochtendlicht en surreële stilte en magische sfeer schiep. Te midden van meer dan 2000 edelherten, bijna 1000 wilde paarden en de oerrunderen ligt een gebied wat Nederland duizenden jaren geleden representeert en veel lijkt op de grote savanne vlakten in Afrika.

Hieronder een snelle selectie van mijn beelden van vandaag... ik kan niet wachten tot ik met de volgende groep het gebied in kan

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

EXIF gegevens staan in de foto's.
Laatst gewijzigd door 1 op schoffie, in totaal 19 keer gewijzigd.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ze zijn prachtig.... vooral de tweede heeft iets magisch. Ik moet er steeds weer even naar terug....
Ik vind het er vanuit de trein altijd zo kaalgevreten uit zien, maar ik zou er graag eens heen gaan. Het lijkt me een geweldige ervaring daar foto's te maken.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Fantastische serie.
Foto nr. 2 lijkt wel een mooie pentekening, kortom allemaal heerlijk om te kijken.
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Fantastische serie buiten kijf, maar dat stofje dingetje of what ever het is op #5 vind ik wel erg slordig.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Sis'ray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 295
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 08:03
WoonplaatsCOLON Weert

Heel mooi. Ik bleef lang bij foto 3 hangen.
Prachtige serie.
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Wat een geluk met die grondmist, dat geeft de foto's een mooi sfeertje.
Ik heb met veel plezier je serie bekeken Johan.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie serie van een geweldig gebied.
Groeten, Jaap
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

@mmk: oeps... Snelheid en vermoeidheid :-(
www.johanvanderwielen.nl
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

2, 3 en 9 (reiger) springen er voor mij bovenuit.
het ochtendlicht en de grondmist geven een aparte sfeer en ook kleurstelling aan de foto's.
1 oogt ruizig maar dat zal komen door de grote afstand, de verstrooiing van het licht door de mist, maar de uitstraling en sfeer van de plaat is ook erg mooi.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Prachtige sfeer in een geweldig stukje Nederland.
Mooie serie, ik heb er van genoten!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
BertusL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 469
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2009 21:23
WoonplaatsCOLON Houten

Schitterende serie van een heel mooi gebied. De grondmist geeft een lekkere sfeer, vooral #2 heeft mooie laagjes. Het vroege opstaan heeft zeker geloond. Ook #3 met een aantal herten in "ganzenpas" heeft een mooie warme toning. Dank voor het delen; heb er met veel genoegen naar gekeken.
Canon 90D | Sigma 10-20 F4-5.6 | Tamron 17-50 F2.8 | Canon 70-200 F4L | Sigma 150-600 F5-6.3 C | Sigma 105 F2.8 OS Macro | Canon 50 F1.8 II
Mijn Flickr
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

dank voor alle reacties...

@madelief: het is ook kaalgevreten maar dit is hoe Nederland er duizenden jaren geleden uit heeft gezien op de vlakten. Vergelijk het met de Serengeti waar grote kuddes rondlopen. Je hebt de bossen met kleine dieren en grote vlakten met grazers. Dit is zo'n vlakte. Omdat hindes, merries en koeien alleen vruchtbaar zijn bij voldoende voedsel regelt de grootte van de kuddes zichzelf, dat de kuddes zo groot zijn geeft dus aan dat er meer dan voldoende voedsel is. Zie het dus niet als een kale vlakte waar niets te vinden is maar als een uniek stuk natuur dat vroeger gewoon was maar we nu niet meer kennen.

@mmk: ff CTRL-F5 en het is opgelost... :oops:

@road8: daar heb je helemaal gelijk, het is hier vooral de mist waar ik doorheen fotografeer die de foto onscherp en ruizig maakt... een special sfeer naar mijn mening. Voor mij hoeft niet alles gestoken scherp te zijn.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Gave foto's! Heel goed gelukt!
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Schitterende serie, allemaal erg goede foto's. In het kader van de serie vind ik het jammer van foto 6, wat overigens een mooie foto is.
Gr,
Remco.

Flickr
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

wederom dank!

van #6 snap ik wel, ik heb erg getwijfeld of ik hem erbij zou zetten. Hij past als jij zegt niet echt in de serie (is het enige groothoekbeeld) maar ik heb mij helaas laten meeslepen door het beeld zelf waar ik erg content mee was gezien de lichtval.
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar