Schermfolie op touchscreen

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Plex76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2013 21:34

Hoi.
Ik heb momenteel geen werk dus de canon 70d heb ik nog niet kunnen aanschaffen. Maar ik heb wel een telefoon gekocht met gorillaglas als touchscreen en daar staat in de handleiding dat er geen beschermfolie op mag anders beschadigd de sensor.
Op de beurs Professional Imaging in Nijkerk heb ik de 70d en de 6d goed kunnen proberen. De 6d beviel mij primair gezien beter. Echter het prijsverschil is enorm en dan voldoet de 70d best.

De 70d heeft een touchscreen dus vroeg ik me af hoe de theorie en praktijk daarbij is.
Laatst gewijzigd door 1 op Plex76, in totaal 21 keer gewijzigd.
mdbphotography

Plex76 schreefCOLONHoi.
Ik heb momenteel geen werk dus de canon 70d heb ik nog niet kunnen aanschaffen. Maar ik heb wel een telefoon gekocht met gorillaglas als touchscreen en daar staat in de handleiding dat er geen beschermfolie op mag anders beschadigd de sensor.
Op de beurs Professional Imaging in Nijkerk heb ik de 70d en de 6d goed kunnen proberen. De 6d beviel mij primair gezien beter. Echter het prijsverschil is enorm en dan voldoet de 70d best.

De 70d heeft ook een touchscreen dus vroeg ik me af hoe de theorie en praktijk daarbij is.
Dat lijkt mij een alu hoedje verhaal, er zijn zat bescherm klepjes en folies te vinden voor DSLR's, ook voor de 70D en 6D. Of het echt nut heeft, bij normaal gebruik heb ik zo mijn twijfels maar ach ... zolang je er geen last van hebt, waarom niet toch?
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Volgens mij heeft de 6D helemaal geen touchscreen....
Dus klopt de vergelijking bij voorbaat niet
Apple fan, Canon volger...
Plex76
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2013 21:34

Het was een enthousiaste toevoeging dat ik naar de beurs was geweest :) Dat dus terzijde..sorry als dat niet duidelijk is. Ik heb het woord "ook" uit de allerlaatste zin verwijderd, dat verwarde.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar