Bewerking met Lightroom 5

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Vanavond was ik in mijn oude foto's aan het rondneuzen en vond een paar mooie foto's waarvan ik dacht dat het de moeite waard waren om ze in een iets ander jasje te steken.

Bij deze een van mijn creaties. Ik post de originele foto en de bewerking. De scherpte kan iets te wensen overlaten waarschijnlijk omdat ik 2 keer een jpg naar een jpg om heb gezet.

Alle bewerkingen zijn uitgevoerd in lightroom 5. Voor degene die willen weten wat ik precies heb gedaan.

1. De foto uitgesneden in panorama formaat.
2. Omgezet naar zwart/wit.
3. Gesplitste tonen gebruikt om de kleur naar smaak aan te passen.
4. Met verschillende schuiven verzet om de foto meer contrast gegeven (zonder de contrast schuif te gebruiken)
5. Beetje donkere vignettering aangebracht.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb zitten twijfelen om de foto's in een ander topic te zetten maar ik vind de bewerkingen daar net niet te extreem genoeg voor.

Als jullie tips of andere leuke ideeen hebben laat maar weten.

Gr Leon

Orgineel.

44487

Bewerking.

44486

"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Dit heeft niet zoveel met Lightroom te maken, kun je met ieder programma zo'n beetje doen..... maar wel geslaagd wat mij betreft!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Het beeld grijpt mij niet, Maar dat hoeft ook niet altijd :-)

Mag ik vragen wat u zelf van deze foto vind en de bewerking?
Wat had er in uw ogen extremer gemogen hebben?

Foto1
Voor mij als publiek komt dit beeld over als een leuks uitzicht, zonnetje schijnt, beetje rommelige omgeving maar ach lekkere frisse neus

Foto2 vind ik persoonlijk jammer
De sepia tinten hebben voor mij gevoel een averechtse werking, daarbij waarschijnlijk heeft u de helderheid iets te hoog opschroeft waardoor er nog meer contrast te zien is
Het doet een beetje HDR lijken.

Leuk dat was het makkelijkste stuk zeggen waarom je de foto niet mooi vind (smaak)
Dan nu wat kunt u verbeteren?
Dit is geheel aan u, uw smaak, visie, stijl kunnen hierin in een rol hebben!

Mijn mening zou zijn weg met de sepia tinten en het vinetta ijsje
Pas in gesplitste tonen de hooglichten aan op een gele tint (22) bv
Schaduw hmm zou ik zo laten of heel iets groen.
speel dan eens met de balans en de basis instellingen

Dit is kleine aanpassing.
Gebruikers-avatar
RDF
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 671
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2014 20:22
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Goed dat je de onderkant wat gecropt hebt, maar het blijft nog steeds een beetje een rommelige foto voor mijn gevoel. Ik mis een punt waar ik op blijf hangen. Ik blijf hangen op de kade aan de overkant waar het iets lichter is maar dit wordt weer van alle kanten geblokkeerd. Door de bomenrij erachter en aan beide zijkanten, ook is er niets te zien op die kade.
De schaduwen vind ik wat donker, aangezien er nogal veel donkere plekken in de foto zitten overheersen deze toch wel.

De bewerking zelf is weinig mis mee, behalve dat de schaduwen erg donker zijn. Ik hou wel van de sepia look. De compositie vind ik wel minder. Denk dat op deze locatie mooiere foto's te maken zijn.
Gr,
Remco.

Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar