Het fotografie instituut

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Een buurvrouw kam naar mij toe met de vraag of ik iets wist over online cursussen bij het fotografieinstituut .
Is er iemand hier die misschien ervaring heeft met een cursus bij deze organisatie?
Ik zelf heb er geen ervaring mee, ik kon deze site zelfs niet, vandaar dat ik de vraag hier maar even stel.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Tja, ik denk dat het een hele uitgebreide basiscursus is met enkele 'professionele' tintjes aan het einde. Ik denk dat, als je kijkt hoe uitgebreid het allemaal is, je mag snuffelen en experimenteren. Maar leren is een tweede. Les 10: de studio.
Wist je dat ik je ook een hele dag in de studio bezig kan houden en dat je dan weet wat er allemaal bij het maken van een foto kan komen kijken, maar dat je dan bij god nog niet weet hoe je het zelf toe zou moeten passen?

Vind deze wel leuk op lesdag twee: De 'Voorvertoning scherptediepte'-knop
Ga daar maar eens een kwartier over l*llen :D

Maar goed: "Het doel van de cursus is om u de kennis en vaardigheden mee te geven die u nodig heeft om een carrière als freelance beroepsfotograaf te beginnen"

En: "De Professionele Fotografiecursus vindt online plaats en bestaat uit 12 lessen en 12 interactieve opdrachten. Normaal gesproken duurt het 24 weken om de cursus te voltooien."

En vooral dat stukje on-line zal betekenen dat er veel gesimuleerd zal worden of dat het veel theorie is. Het kan goed zijn, als je ze niet zelf hebt, dat je na de cursus nog steeds geen studiolamp of softbox hebt aangeraakt.
Maar dat hele stukje menselijk interactie, ik vond dat tijdens mijn opleiding wel heel fijn en belangrijk. Soms was het wel slaapverwekkend om op te blijven letten wanneer we elkaars foto's bespraken, maar ik heb achteraf daar wel heel veel van geleerd. Dat zie ik hier niet gebeuren.

Maar is dit geen alternatief?
http://www.fotovakschool.nl/opleidingen/basisopleiding" onclick="window.open(this.href);return false;
Iets goedkoper, iets minder uitgebreid dan het Fotografeninstituut. Maar stel jezelf eens de vraag; kun je in een on-linecursus een basis leggen voor professioneel fotograferen? In mijn ogen is dat toch iets wat je niet in 24 online-dingen leert.....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Zoiets dacht ik zelf ook, zal je stukje laten lezen en dan moet ze zelf maar beslissen.
thx voor je reactie Jeroen
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar