Wie zou voor mij een foto kunnen bewerken?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Portia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2014 17:47

Ik heb een foto die bewerkt dient te worden. Het betreft dan het weghalen van wallen onder de ogen en een onderkin.
Ben zelf alleen geen held met photoshop of andere programma's.

Hulp zou heel erg op prijs gesteld worden!
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Allereerst welkom op dit forum.

Misschien is jezelf even kort voorstellen een goed idee als je nieuw binnenkomt en gelijk een hulpvraag als deze richt aan iedereen?
Daar is een afzonderlijke topic voor trouwens.

En misschien eventueel even de betreffende foto bij je oproep plaatsen zodat men een beeld krijgt wat precies gevraagd wordt kan ook bijdragen aan eventuele hulp?
misschien zijn er best mensen die willen helpen, maar een beeld krijgen of de kennis voldoende is kan dan handig zijn.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

eens met Frank en ook ik zou graag eerst even de foto willen zien.
ben geen prof in Photoshop maar kan er goed mee overweg en wil wel een poging wagen, als ik de foto heb gezien.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Portia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2014 17:47

Sorry, ik zal mij even voorstellen. Ik ben zelf nog een amateurfotografe en heb sinds kort mijn eerste spiegelreflex camera (Canon EOS 1100D). Er was mij verteld dat dit een mooi instapmodel zou zijn. Ik heb hem met een vrij standaard lens 18 - 50 mm.
Ik zag dit forum voorbij komen, in eerste instantie voor het bewerken van de foto, maar ik wil hier ook graag meer leren over het fotograferen zelf. En mijn camera wat meer onder de knie te krijgen betreffende instellingen en dergelijke.

De betreffende foto is wel door een andere fotograaf gemaakt, maar heb de foto nodig voor mijn opleiding. Echter sta ik er niet te flatteus op, dus vandaar dat ik hem wil laten bewerken/aanpassen. Aangezien het een portret foto is zet ik hem liever niet zo op het internet. Ik wil hem wel eventueel e-mailen!

Gr. Portia
Portia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2014 17:47

Frank64 schreefCOLONAllereerst welkom op dit forum.

Misschien is jezelf even kort voorstellen een goed idee als je nieuw binnenkomt en gelijk een hulpvraag als deze richt aan iedereen?
Daar is een afzonderlijke topic voor trouwens.

En misschien eventueel even de betreffende foto bij je oproep plaatsen zodat men een beeld krijgt wat precies gevraagd wordt kan ook bijdragen aan eventuele hulp?
misschien zijn er best mensen die willen helpen, maar een beeld krijgen of de kennis voldoende is kan dan handig zijn.
Beste Frank64,

Bedankt voor je reactie. Kun je mij vertellen waar ik het betreffende topic kan vinden? Dan plaats ik mijn berichtje wel daar, maar kan het topic (nog) niet vinden.

Gr. Portia
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=2" onclick="window.open(this.href);return false;
lastig he, een nieuw forum, nog even de weg vinden :wink:, in bovenstaande gedeelte kan je je voorstellen met een nieuw topic.

klik hieronder even op de button email, mail me jouw adres, dan krijg je van mij mijn emailadres om je foto te mailen
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Op deze manier wordt het wel een heel vreemd forum: het gaat commercieel.
Volgens mij is het de bedoeling van dit forum dat Canon Eos fotografen hier hun werk laten zien en beoordelen. Waarbij gevraagd kan worden wat daarin goed is, wat fout, of en hoe zaken kunnen worden verbeterd. Ook op het gebied van beeldbewerking kunnen leden van elkaar leren. Het is dan wel de bedoeling dat zoiets dan ook voor iedereen zichtbaar is.
Als we gaan praten over niet vertoonde foto’s en via de achterdeur met mail zaken onderling regelen, gaan we mijns inziens een verkeerde kant op. Maar ja, wie ben ik.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bavarian, je hebt het eerste gedeelte van dit topic gemist, TS heeft dit stukje weggehaald en in haar voorsteltopic geplaatst.
voor de volledigheid en duidelijkheid, haar post begon zo:
Portia schreefCOLONIn eerste instantie ben ik op dit forum gekomen om hulp te krijgen in het bewerken van een foto. Echter vind ik dit ook een mooie gelegenheid om betere foto's leren maken en mijn camera wat meer onder de knie te leren krijgen betreffende instellingen en dergelijke.Vooralsnog fotografeer ik het liefst mensen, echter willen deze niet altijd meewerken, dus maak ik voornamelijk foto's van de familie hond.
dus het is TS niet alleen te doen om de bewerking van een foto, zoals de startpost nu misschien veronderstelt :wink:
en het forum wordt echt niet commercieel door dit soort vragen hoor :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Zou ik ook doen na de terechte reactie van Frank64. Het was in eerste instantie te doen om hulp.
Mag, maar plaats dan ook de foto waarmee je geholpen wilt worden.
Het is toch een fotoforum.
Als iedereen op deze wijze gaat werken, zien we niet veel foto's meer.
Het is toch de bedoeling dat we hier van elkaar leren.
Plaats de foto en laat de bewerking zien.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

heb je op dit forum zelf ook al foto's geplaatst ? of geef je alleen commentaar in topics van anderen ?
ik vind het best toegestaan als iemand eens om hulp vraagt bij het bewerken van een foto, dat gebeurt incidenteel hier en is geen dagelijks gebeuren. bovendien ging het niet alléén daarom.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Portia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2014 17:47

Ik wil geen ruzie of iets dergelijks veroorzaken. Dus als mijn vraag problemen geeft, dan vraag ik wel of dit topic gesloten kan worden.

Ik wist op voorhand niet dat het een probleem zou zijn om met zo'n vraag hier toenadering te zoeken.

Gr. Portia
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik heb er geen problemen mee. De reden waarom Portia niet wil dat iedereen de foto ziet, vind ik overtuigend genoeg. Soms zijn we gewoon op de wereld om de ander even te helpen.

Als de topics met alleen hulpvragen nou als paddenstoelen uit de grond schieten wordt het een ander verhaal, maar dat is niet aan de orde.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Road8 schreefCOLONheb je op dit forum zelf ook al foto's geplaatst ? of geef je alleen commentaar in topics van anderen ?
Dit is een ordinaire stoot onder de gordel. Ik heb in mijn voorsteltopic heel duidelijk gemaakt dat ik geen fotograaf ben, maar andere kwaliteiten/kennis heb die ik op het forum wil delen.
Dat heb ik dan ook meermaals openlijk gedaan. Graag eerlijk spel blijven spelen.

Ik heb er ook helemaal geen problemen mee dat er vragen worden gesteld om hulp bij het bewerken van foto’s. In tegendeel zelfs, het is een essentieel onderdeel van de hedendaagse digitale fotografie. Vergelijkbaar met het werken in de doka bij analoge fotografie.

Als je een topic opent in Forumoverzicht » Toon je foto's » Mensen » Feedback gevraagd, dan word je geacht een foto te plaatsen waarop je feedback verwacht. Je krijgt dan als plaatser reacties van andere, misschien meer ervaren leden. Daar kun je veel van leren en dat is precies de bedoeling van het forum. Behalve de vraagsteller kunnen dan ook andere bezoekende forumleden hiermee hun kennis vergroten. Dat is de grote waarde van dit forum en naar mijn idee moeten we dat koesteren.

De vraag zoals die nu gesteld is, hoort thuis in Forumoverzicht » Marktplaats » Aangeboden & Gezocht.
Immers, hier wordt een bedreven Photoshopper gezocht, exclusief voor de vraagsteller van een niet in het forum gepubliceerd beeld. Gewoon een opdrachtgever die een dienstverlener zoekt. De afspraken daarover gaan per mail buiten het forum om, dus een exclusief contact tussen partij A en B. Dat is wat ik bedoel met commercieel gaan, los van de vraag of er sprake is van vergoeding in welke vorm dan ook.
In wezen is de vraag niet anders dan die van de forumleden dat in deze rubriek vragen naar een Drone-fotograaf of een Backup-fotograaf voor een bruidsshoot.

Maar goed, jullie zijn de baas op dit forum, daar kan in weinig tegen inbrengen, maar probeer je dan in ieder geval ook aan je eigen regels te houden.
Mij persoonlijk zul je er niet mee hebben. Ik heb alleen het belang van het forum voor ogen.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Pffff mensen...mensen... Lees dat nou allemaal nog eens terug...
Waar gaat dit nou eigenlijk over... TS wilde alleen wat hulp ...
En kijk nou eens hoe we elkaar bejegenen...
Apple fan, Canon volger...
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Bavarian schreefCOLON
Road8 schreefCOLONheb je op dit forum zelf ook al foto's geplaatst ? of geef je alleen commentaar in topics van anderen ?
Dit is een ordinaire stoot onder de gordel.
klopt, excuses daarvoor bij deze.
ik stoorde me aan de toonzetting van je berichten, bijv. door het gebruik van het woord commercieel.
TS heeft zich netjes voorgesteld en wordt verder geholpen met haar foto.
Wat mij betreft discussie bij deze gesloten :lol:
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Excuses aanvaard en toegegeven dat de eerste zin in mijn eerste bericht zonder verdere toelichting wat erg ongenuanceerd was. De bedoeling was goed en zeker niet bedoeld om de vraagsteller hulp te onthouden.
Blijf wel bij mijn mening dat de vraag zoals die gesteld is, thuishoort in de rubriek marktplaats.
Overigens is er nog wel een ander aspect waar ik op wil wijzen.
De vraagsteller geeft in haar tweede bericht aan dat het een foto van een andere fotograaf is. Omdat het een portret van haarzelf betreft heeft zij weliswaar het portretrecht, maar het auteursrecht behoort toe aan de fotograaf tenzij deze dat recht uitdrukkelijk heeft afgestaan.
Voor ik met zo’n foto aan de slag ga, zou ik eerst willen weten of de fotograaf daar vanaf weet en er toestemming voor geeft. Vanuit mijn werk weet ik dat je op dat punt met vreemde zaken te maken kan krijgen.
Het zou een foto van beroepsfotograaf kunnen zijn die niet helemaal in de smaak is gevallen.
Die fotograaf zal dan niet blij zijn als je die zonder zijn toestemming gaat bewerken en dat die in bewerkte vorm mogelijk ook gepubliceerd gaat worden.
Neem van mij aan , je komt heel wat gekke dingen tegen op dit vlak.
Ik denk ook niet dat de fotografen hier op het forum ervan gediend zullen zijn dat hun foto’s ongevraagd bewerkt worden ten behoeve van al dan niet bekende derden.
Enige terughoudendheid, c.q. navraag is op zijn plaats. Dat geldt ook voor de beheerders van het forum (gelegenheid bieden).
Als je voor het hekje staat en verklaart: ”Edelachtbare, ik ben wel wat naïef, maar onschuldig” dan zal deze antwoorden: “Verdachte, u bent weliswaar een beetje dom, maar toch schuldig”. :-)

P.S. Dit alles is niet gericht tegen de vraagsteller. Ik ga ervan uit dat zij volledig te goeder trouw handelt. Het is uitsluitend ter leeringh (ende vermaeck).
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Bavarian:
Dit was het eerste wat bij mij op kwam: vraag de fotograaf om een andere/beter-in-de-smaak-vallende bewerking.
Haken en ogen zie ik ook wel zitten, goed dat je het aanstipt.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar