Brug in de regen

Al je architectuur foto's, gebouwen, bruggen, etc...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

In de stad ligt een brug over het kanaal. Deze brug is 's avonds mooi rood verlicht. Samen met de verkeerslichten geeft dat een leuk contrast, zeker wanneer de weg nat is. Deze avond regende het gestaag door, dus ik ben met rainsleeve en paraplu op pad gegaan om deze brug vast te leggen. Dit is het resultaat.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Foto 1 is één foto, in de nabewerking naar smaak aan de schuifjes getrokken.

Foto 2 is een HDR bewerking van 3 foto's met dezelfde instellingen, alleen enkele seconden van elkaar gemaakt. In DPP bewerkt, op "enbrossed" gezet en onder andere meer kleur gegeven.


Reageren mag.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hmmm leuk idee, maar:

1- Erg drukke foto. Je moet de brug zoeken
2- Hoort die paal zo krom naar rechts te trekken? Bewerking vind ik niet zo.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Anoniem 3

Ik vind vooral die verkeerslichten op foto 2 die én op rood én op groen staan wel leuk!
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Het kan zijn, dat dit sluis c.q. brug lichten zijn voor de scheepvaart en dat betekent dat de brug op het punt staat geopend te worden. :wink:

De regel:
Dubbel rood betekend geen bediening. Rood/groen opletten brug of sluis gaat open en alleen groen U mag varen.
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Ik vind het een erg leuk kleurrijk idee, m.n. foto 1 heeft een lekker druk kleurenpallet. Ik zou foto 1 aan de linkse kant nog wat croppen tot de lantaarnpaal met de mooie lichtjes.
Zeker weer eens heel wat anders.
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor de reacties. Achteraf gezien had ik eerst bij droog weer een goede positie moeten bepalen. Misschien voor een volgende keer. Wanneer ik voor het stoplicht sta, richting de brug, heb ik eigenlijk de mooiste positie. Maar ja, ik kan niet zomaar met mijn statief in het midden van de weg gaan staan. :) Er is nog een wegverdeler waar ik op zou kunnen staan.

De verkeerslichten op rood én groen komt door de lange sluitertijd. Eigenlijk wou ik de lichten op groen hebben, zodat het mooi af zou steken op de rode verlichting op de brug. Het waaide gisteren net iets te hard om op mijn gemakje op de groene verkeerslichten. Maar de weerspiegeling in de plassen wil ik zeker nog eens op de gevoelige plaat leggen.

Het rechtzetten van de lantaarnpalen heb ik me eerlijk gezegd nog niet in verdiept. Meestal probeer ik bij het fotograferen gebruik te maken van het perspectief. Door het weer en de wind heb ik me hierop niet goed kunnen concentreren. Volgende keer beter!

De bewerking van foto 2 kan inderdaad beter. Ik heb nog 2 versies gemaakt, maar die zijn helaas slechter. :( De samenvoeging van 3 foto's had ik eigenlijk gedaan om meer bewegings strepen van de voorbijgaande auto's vast te leggen. Daarbij vermeerderen de waterdruppels op de lens ook.

Ik zie nu pas dat in het brughuisje groene verlichting zit. Deze wil ik als contrast gebruiken voor de rode verlichting van de brug. De brug is een paar minuten van mij vandaan, dus makkelijk om een avondje aan te spenderen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Ziet er mooi uit zo in de regen.

Foto 2 vind ik niet zo als ik eerlijk ben.
Op foto 1 het verkeersbord er nog even afcroppen links
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar