Afscheid van verschillende Expositie-Commissie leden

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

Anoniem 3

Overigens:
Ik heb al eens aangegeven dat de frontpage hopeloos achterloopt op de werkelijkheid.
Daar wordt nog gewag gemaakt van een welkom aan Fred316, die nota bene als eerste zijn pijp aan Maarten gaf. En dat is ook al enkel maanden geleden.
Fotoketting XII is ook al diep-verleden tijd. Heb ik ook al gemeld.
Etc.Etc.

Ik wil heel graag meedoen, meedenken en mee-verbeteren, maar dan moet er wel een klankbord voor zijn wat er gevoelig voor is.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk dat als je je afvraagt wat een fatsoenlijk niveau is, je dat niveau waarschijnlijk niet hebt
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Mod-onwaardig antwoord.
Schrijf mij maar uit. NU!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Jongens, jongens, neem samen in de kroeg een calva.... Dan valt het allemaal best mee toch?
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Brell

Mensen, even pas op de plaats.

Ik begrijp heel goed dat leden, voordat ze wellicht zitting willen nemen, binnen bepaalde kaders willen werken. Dat heeft zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen.

Voordeel:het is lekker veilig en als er iets gebeurd, heb je iets om op terug te grijpen.
Nadeel:je ontneemt de creatieve denkwijze, inzicht over het b.v. Beoordelen van een foto.

Laten we eerst eens beginnen bij de basis.
Dit forum is een plaats waar mensen hun foto's kunnen laten zien ter beoordeling door anderen.
Iedereen heeft daarin het recht zijn of haar mening, ervaring of wat dan ook te geven.
Daar kan de ontvanger of van leren of gaat gewoon lekker door met wat voor hem/haar het beste gevoel geeft.

De expocom werkt eigenlijk op dezelfde manier, het verschil is dat er foto's die volgens de expocom dat extraatje hebben, worden voorgedragen voor bv de foto van de maand januari februari enz.

Voordat een ieder hier nou begint met op en aanmerkingen, kijk eerst even of je het wat lijkt om met jou creatieve inzicht, ervaring of gevoel wilt deelnemen in de expocom.

Misschien ben ik wat te simplistisch maar zover ik het kan bekijken maakt juist de verscheidenheid van de expoleden het juist zo mooi om in de expocom te werken.
Je hoeft geen expert, superfotograaf, beroeps te zijn om zitting te nemen.
Dat ben ik geen van allen, ieder heeft zijn eigen kwaliteit en kan een mooie aanvulling zijn binnen de expocom.
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

fotojeroen schreefCOLONIk denk dat als je je afvraagt wat een fatsoenlijk niveau is, je dat niveau waarschijnlijk niet hebt
Zo, die komt hard binnen.

Het hebben van kaders ontneemt de creatieve denkwijze???? Deze logica ontgaat mij volledig.
Als ik denk wat er bedoeld wordt, is dat een belediging voor veel creatieve geesten.
Neem een Remco Koolhaas, de architect. Hij werkt binnen een veelheid aan kaders, maar kan daarbinnen zijn creativiteit volop de ruimte geven.
Alleen al dit voorbeeld en ik kan er nog vele noemen, logenstraft de hierboven vermelde bewering.

Ik heb toch eerder de indruk dat de crew het meedenken van de forumleden niet echt op prijs stelt.
Daarom laat ik het hier verder maar bij, al vrees ik dat er zich nu nog maar weinig leden geroepen voelen om tot de commissie toe te treden.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

fotojeroen schreefCOLONIk denk dat als je je afvraagt wat een fatsoenlijk niveau is, je dat niveau waarschijnlijk niet hebt
Foei, foei! Wat een hautaine reactie. Valt me tegen.

De meeste leden van deze club zijn - soms heel ervaren - hobby fotografen. Met veel enthousiasme voor hun passie.
Gewoon gevoel en gezond boeren verstand is naar mijn mening bij een foto in de meeste gevallen veel belangrijker dat al het geneuzel over technische aspecten.
Kijkt iets lekker weg? Prima, dan is het een mooie foto.

Deze invalshoek zou naar mijn mening zeker van toegevoegde waarde zijn. Krijgt ook de "gewone" fotograaf een kans binnen een schijnbaar elitair wereldje........
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Wat kan er soms toch zo oeverloos gezeverd worden..........
Er staat in de openingspost: "Wanneer het jou leuk lijkt om op het forum de mooiste foto's uit te zoeken en achter de schermen voor te dragen."


Wat denken jullie zelf dat er nu bij komt kijken om te bepalen of iets wel of geen mooie foto is? Ik geef je er eentje, dus daar hoeven we het dan niet meer over te hebben; smaak
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

SMAAK? Daar valt toch niet over te twisten? :)

Misschien kan er met wat meer met respect voor de mening van een ander gecommuniceerd worden?

Overigens begrijp ik al die dank betuigingen niet! Wie staat er dan als persoon ter discussie?
Ik ben 70 jaar jong maar voel me nu lid van een kleuter klasje.Een comissie valt om en naar ik hoop van de deelnemers om moverende reden uiteen! Jammer maar dat is ieders eigen keuze en dat moet je respecteren.

Maar het kan natuurlijk niet zo zijn, dat mensen die een inbreng hebben geschoffeerd worden. Graag weer volwassen reageren. Bestuurders hebben wel humor maar geen humeur!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Brell schreefCOLONMensen, even pas op de plaats.

Ik begrijp heel goed dat leden, voordat ze wellicht zitting willen nemen, binnen bepaalde kaders willen werken. Dat heeft zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen.

Voordeel:het is lekker veilig en als er iets gebeurd, heb je iets om op terug te grijpen.
Nadeel:je ontneemt de creatieve denkwijze, inzicht over het b.v. Beoordelen van een foto.

Laten we eerst eens beginnen bij de basis.
Dit forum is een plaats waar mensen hun foto's kunnen laten zien ter beoordeling door anderen.
Iedereen heeft daarin het recht zijn of haar mening, ervaring of wat dan ook te geven.
Daar kan de ontvanger of van leren of gaat gewoon lekker door met wat voor hem/haar het beste gevoel geeft.

De expocom werkt eigenlijk op dezelfde manier, het verschil is dat er foto's die volgens de expocom dat extraatje hebben, worden voorgedragen voor bv de foto van de maand januari februari enz.

Voordat een ieder hier nou begint met op en aanmerkingen, kijk eerst even of je het wat lijkt om met jou creatieve inzicht, ervaring of gevoel wilt deelnemen in de expocom.

Misschien ben ik wat te simplistisch maar zover ik het kan bekijken maakt juist de verscheidenheid van de expoleden het juist zo mooi om in de expocom te werken.
Je hoeft geen expert, superfotograaf, beroeps te zijn om zitting te nemen.
Dat ben ik geen van allen, ieder heeft zijn eigen kwaliteit en kan een mooie aanvulling zijn binnen de expocom.
Dit lijkt mij een mooie reactie om dit topic weer op het juiste spoor te brengen. Dit is namelijk wat het is.

We vragen geen fotografisch wonder.... lees de openingspost nog maar eens door!

@ Roel: er staan ook geen personen ter discussie. Dat andere leden de leden bedanken die nu terugtreden, maar zich wél behoorlijk ingespannen hebben voor ons aller plezier, is toch niet meer dan normaal?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Count me in als vrijwilliger.
Ik wil best meewerken aan het beoordelen van foto's.

Wat zijn verder de voorwaarden?
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Marco schreef @ Roel: er staan ook geen personen ter discussie. Dat andere leden de leden bedanken die nu terugtreden, maar zich wél behoorlijk ingespannen hebben voor ons aller plezier, is toch niet meer dan normaal?
Waarom? Wanneer je gevraagd wordt of zitting neemt in een activiteit, dan doe je dat omdat je het erg leuk lijkt en je wilt je steentje bijdragen. Wanneer je je activiteiten beëindigt en weer gewoon lid blijft of nog een andere activiteit hebt, die je blijft uitvoeren heb je er toch kennelijk nog wel plezier in. Maar dat betekent niet,dat e.e.a. een vrijbrief is om je leden te gaan schofferen! Het zelfde geld ook voor de leden, die door lid te worden en te blijven maken zorgen ze ook voor contnuiteit.
Ze het ook mogelijk voor anderen om bestuurlijke of andere activiteiten, zoals actief zijn in de betreffende commissie te worden. Leuk toch?
Ik hoef niet bedankt te worden voor activiteiten waaraan ik heel veel plezier beleef maar dat is mijn insteek. En geloof me leden zijn meestal belangrijker dan bestuurders zonder leden, dan ben je vroeger of later een roepende in de woestijn!
Het is m.i. ook heel goed, dat men zich terdege bewust is van het verschil tussen een Forum en een Vereniging.

Gelukkig er is al een schaap over de dam maar die heeft nog wel een vraag! Geloof ik! :) :)
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Mensen, mensen...niet zo'n paniek om helemaal niets..berichten goed lezen..
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Brell

Ericszn schreefCOLONCount me in als vrijwilliger.
Ik wil best meewerken aan het beoordelen van foto's.

Wat zijn verder de voorwaarden?
Wil een van de Mods hier antwoord op geven of zal ik dat doen dmv een PB?
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren, maar dan word je weer als lastig klein kind weggezet.
Vanaf het begin heb ik geprobeerd om op constructieve wijze en in nette bewoordingen een bijdrage te leveren aan de herinrichting van de Expo-commissie.
Dan is het triest om te ervaren hoe daarop vanuit de crew wordt gereageerd.
Nu wordt die inbreng van leden ook nog eens oeverloos gezever genoemd. Inhoudelijk wordt op de inbreng niet ingegaan.
Toch hebben we al wat criteria van de crew op een rijtje:
• kunnen beoordelen van foto’s op een extraatje
• Smaak die mensen die net hun camera uit het cellofaan hebben gehaald, niet hebben
• enig niveau (>60) ter beoordeling van de crew, geen discussie over de uitkomst
Als één van de vrijwilligers vraagt of er nog voorwaarden zijn, blijken die er volgens de reactie van Brell wel te zijn, maar hij kan of wil ze niet publiek maken, maar alleen per PB verstrekken.
Kom op zeg, toon eens wat meer respect voor de leden die op het forum en ook in dit topic hun best doen om er wat van te maken.
Van paniek is bij mij overigens geen sprake, daar is heel wat meer voor nodig.
Ik blijf hopen op een goede discussie waarin naar elkaar wordt geluisterd en met wederzijds respect wordt geargumenteerd.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

@ Bavarian: je trekt her en der wat te snel conclusies (die niet allemaal terecht zijn!) en baseert daar stevige stellingen op. Maar als je conclusie niet klopt, klopt ook je stelling niet. Ik zal je één voorbeeld geven:
Bavarian schreefCOLONAls één van de vrijwilligers vraagt of er nog voorwaarden zijn, blijken die er volgens de reactie van Brell wel te zijn, maar hij kan of wil ze niet publiek maken, maar alleen per PB verstrekken. Kom op zeg, toon eens wat meer respect voor de leden die op het forum en ook in dit topic hun best doen om er wat van te maken.
Het enige wat Brell vraagt, is of hij zal antwoorden of dat een van de mods dat doet door middel van een pb. Jij baseert daarop de conclusie dat er dus "geheime voorwaarden" zijn, en dat het niet verstrekken daarvan respectloos is. Terwijl het antwoord (wie het ook zou geven) ook gewoon had kunnen zijn "er zijn geen verdere voorwaarden, meld je gewoon aan"...

Daarnaast krijg ik het idee dat je misschien niet het hele topic hebt doorgelezen. Je stelt dat er niet inhoudelijk op inbreng wordt ingegaan. Ik heb dus maar ff teruggebladerd en geteld. Er zijn door diverse mods en door Brell minstens zes inhoudelijke reacties gegeven op gestelde vragen. Ik hoef ze niet stuk voor stuk te citeren neem ik aan :wink: Hoog over is de boodschap nog steeds: meld je als je interesse hebt, daarna zal in overleg gekeken worden hoe de vernieuwde commissie eruit gaat zien en zal eveneens in overleg nagedacht kunnen worden over de wijze waarop de nieuwe commissie invulling aan haar taak gaat geven. Veel meer is het niet.

Het grappige is ook dat het gevraagde voor meerdere mensen blijkbaar wel duidelijk én leuk genoeg is om zich te melden als potentieel geïnteresseerde. Zij hebben zich namelijk bij ons gemeld en zullen dus ook nog verder geïnformeerd worden. Dat geldt dus ook voor jou, Erikszn ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Brell

Heel lang kan ik mijn kalmte bewaren, nu begint het een beetje te jeuken.
OF je heb zin en TIJD om mee te doen in de expocom OF niet, dat is gewoon de vraag, niets geheimzinnig aan............
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Maar kan de onvolwassen reactie van Jeroen even weggehaald worden? We zijn inderdaad geen kleuterklasje!!
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar