Afscheid van verschillende Expositie-Commissie leden

Nieuws over het forum.

ModeratorsCOLON Global Moderators, Redactie

administrator
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2004 14:23

In de afgelopen periode zijn er wat meningsverschillen binnen de huidige expo-commissie geweest. Meningen over de koers van de expo, maar ook over de motivatie en de mogelijkheden van inzet qua tijd en kunnen. Dit heeft er helaas ertoe geleid dat Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) besloten hebben om te stoppen met hun werk als expo-lid en weer als gewoon lid op het forum doorgaan.

We willen deze 3 heren en vrouw (en ook Fred, die een paar weken terug op het forum al aangaf te stoppen) bij deze graag bedanken voor hun inzet voor het forum en vinden het jammer dat ze ermee gestopt zijn!

Dit betekent dus ook dat de Excom momenteel bijna leeg gestroomd is... Dus aan deze mededeling is gelijk een oproep verbonden: Wie van de leden lijkt het leuk/mooi/dankbaar/ontroerend/spannend/etc/etc... om de Excom te komen versterken??!!
Wanneer het jou leuk lijkt om op het forum de mooiste foto's uit te zoeken en achter de schermen voor te dragen... Je andere leden graag wilt helpen door hun fotografische vaardigheden met opbouwende commentaren te vergroten... Dan is dit misschien wat voor jou! Dit kan je dan kenbaar maken door een reactie in dit draadje, maar als je het liever wat minder en-public doet kan het ook via een PB aan een van de mods :)
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik wil als lid iedereen die zich actief inzet voor het goed draaien van dit forum heel hartelijk bedanken!! Zonder jullie zouden we deze fijne plek niet hebben.

Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) en Fred: Bedankt.
Degenen die het nu doen: Bedankt, keep up the good work.
En de komenden: Alvast bedankt!

Het is makkelijk om te vergeten dat het allemaal mensenwerk is, dus nogmaals, bedankt!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONIk wil als lid iedereen die zich actief inzet voor het goed draaien van dit forum heel hartelijk bedanken!! Zonder jullie zouden we deze fijne plek niet hebben.

Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) en Fred: Bedankt.
Degenen die het nu doen: Bedankt, keep up the good work.
En de komenden: Alvast bedankt!

Het is makkelijk om te vergeten dat het allemaal mensenwerk is, dus nogmaals, bedankt!
+1
+1
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Allereerst bedankt voor de inzet. Zou het ook wat zijnom even bekend te maken welke koers men wil varen? Als belangstellenden het hiermee niet eens zijn dan hoeven ze niet eens aan te melden. Scheelt weer tijd en energie.

Er vanuit gaande natuurlijk dat degenen die weggaan het niet met de koers eens waren.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

De expo functioneert volledig autonoom.. Wij als admins/mods bemoeien ons daar in principe niet mee... Dus hoe die taak ingevuld wordt is ook weer grotendeels aan die nieuwe expo zelf
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Dan begrijp ik niet dat mensen het niet met de koers van een nu lege commissie eens kunnen zijn. Maar ik zal me verder afzijdig houden. Ik heb toch geen belangstelling.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

zo lastig is het toch niet? Die meningsverschillen over de koers waren in een gevulde expo. De nu nieuw te vormen expo kan zijn eigen koers bepalen en heeft dus geen last van de eerdere meningsverschillen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONIk wil als lid iedereen die zich actief inzet voor het goed draaien van dit forum heel hartelijk bedanken!! Zonder jullie zouden we deze fijne plek niet hebben.

Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) en Fred: Bedankt.
Degenen die het nu doen: Bedankt, keep up the good work.
En de komenden: Alvast bedankt!

Het is makkelijk om te vergeten dat het allemaal mensenwerk is, dus nogmaals, bedankt!
+1
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Jef-W schreefCOLON
addy101 schreefCOLONIk wil als lid iedereen die zich actief inzet voor het goed draaien van dit forum heel hartelijk bedanken!! Zonder jullie zouden we deze fijne plek niet hebben.

Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) en Fred: Bedankt.
Degenen die het nu doen: Bedankt, keep up the good work.
En de komenden: Alvast bedankt!

Het is makkelijk om te vergeten dat het allemaal mensenwerk is, dus nogmaals, bedankt!
+1
Plus nog een

groet
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Brakel schreefCOLON
Jef-W schreefCOLON
addy101 schreefCOLONIk wil als lid iedereen die zich actief inzet voor het goed draaien van dit forum heel hartelijk bedanken!! Zonder jullie zouden we deze fijne plek niet hebben.

Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) en Fred: Bedankt.
Degenen die het nu doen: Bedankt, keep up the good work.
En de komenden: Alvast bedankt!

Het is makkelijk om te vergeten dat het allemaal mensenwerk is, dus nogmaals, bedankt!
+1
Plus nog een

groet
Ronald
Zal ik er dan nog maar een 1 bij zetten?

(wel gemeend natuurlijk)
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Ook ik begrijp het niet. Als alle commissieleden tegelijk opstappen, zijn ze het allemaal oneens met een koers die ze zelf als commissie hebben bepaald.
Nu is er geen koers, want geen commissie. Grote kans dat het zo weer mis gaat.
Misschien toch wel verstandig om hier eerst eens een begin van een koers op te zetten en daarna te zoeken naar leden die zich daarin kunnen vinden en die kunnen voldoen aan de voor de commissie gestelde competenties. Welke zijn dat trouwens? Nu lijkt het alsof iedereen ongeacht zijn of haar kwaliteiten zich kan aanmelden.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Bavarian schreefCOLONOok ik begrijp het niet. Als alle commissieleden tegelijk opstappen, zijn ze het allemaal oneens met een koers die ze zelf als commissie hebben bepaald.
Nu is er geen koers, want geen commissie. Grote kans dat het zo weer mis gaat.
Misschien toch wel verstandig om hier eerst eens een begin van een koers op te zetten en daarna te zoeken naar leden die zich daarin kunnen vinden en die kunnen voldoen aan de voor de commissie gestelde competenties. Welke zijn dat trouwens? Nu lijkt het alsof iedereen ongeacht zijn of haar kwaliteiten zich kan aanmelden.
Op zich is het natuurlijk erg jammer, maar vaak onvermijdelijk wanneer een aantal zaken kennelijk niet goed of duidelijk genoeggeregeld zijn. Heb je enige bestuurlijke ervaring dan weet je, hoe belangrijk duidelijkheid intern en extern is voor een organisatie.
Ook al bestaat die geheel of gedeeltelijk uit vrijwilligers. Werk je met mensen samen, dan is het bepaald niet uitgesloten, dat meningen verschillen en dan (hard) kunnen botsen. Daar moet je mee om kunnen gaan en dat is niet makkelijk. Ook de meerderheid beslist is vaak erg moeilijk om goed mee om te gaan. Wordt er een besluit genomen dan is dat een besluit van allen!
Ook van diegenen, die een andere mening hadden, dat is cruciaal. Ik ben het dan ook op gegronde reden helemaal met Bavarian eens om het op een andere manier aan te pakken. Eerst „beleid“ dan de warme lijven.

Vr. Gr.
Roel J.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Zoals het al eerder gezegd is; de commissie vaart haar eigen koers. Ze bepalen zelf welke dat is. Daar is verders geen 'beleid' in.
Natuurlijk vind er wel een toetsing plaats als het gaat om niveau. Iedereen mag zich aanmelden, maar dat is geen garantie. Enig niveau is wel verplicht. Je kunt lastig iemand constructief over mooie foto´s bezig laten zijn als het cellofaantje net van de verpakking van zijn-haar allereerste camera heeft gehaald.

Maar als er een groep gevormd is die een bepaald fotografisch niveau heeft, dan is de invulling verders aan hun. D´r is dus niet duidelijk aan te geven wat dat is, omdat wij daar ook niet echt een grote vinger in de pap hebben. Nu worden er maandelijks een aantal foto´s voor stemming gepresenteerd. Foto´s die de expoleden zelf hebben uitgekozen op hun eigen termen/smaak/voorwaarden.
Als een nieuwe expo een dergelijk systeem niet ziet zitten; ze zijn geheel vrij om iets anders te verzinnen.

De kern voor de expo is volgens mij toch wel; "zorg dat het mooiste van EOS Digitaal komt bovendrijven"
Hoe je dat invult, dat is een ander verhaal. Daar staan ze vrij in.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

addy101 schreefCOLONIk wil als lid iedereen die zich actief inzet voor het goed draaien van dit forum heel hartelijk bedanken!! Zonder jullie zouden we deze fijne plek niet hebben.

Renate, Peter (Zweuds), Frank (Frank64) en Roland (Road8) en Fred: Bedankt.
Degenen die het nu doen: Bedankt, keep up the good work.
En de komenden: Alvast bedankt!

Het is makkelijk om te vergeten dat het allemaal mensenwerk is, dus nogmaals, bedankt!
+1

Afbeelding
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Hahaha, die is leuk! ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Akumal

Mensen dank voor jullie inzet!!!
Gebruikers-avatar
Bavarian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2013 12:46

Heb alleen maar een suggestie gedaan om het wat gestructureerd aan te pakken.
De presentatie in het starttopic is niet bepaald motiverend om nieuwe leden te werven.
Als alle commissieleden in één keer opstappen, veronderstelt dat toch snel onenigheid over een bovenliggende forumbeleidslijn.
Vandaar mijn suggestie om aan te geven binnen welke kaders de commissie geacht wordt te werken, anders wordt het wel erg vrijblijvend en liggen toekomstige verschillen van inzicht op de loer.
Ook qua verwachte kwaliteiten zul je wat meer duidelijkheid moeten geven. Mensen lopen niet graag het risico dat ze worden afgewezen als ze zich ergens voor aanmelden.
Mensen die net hun eerste camera uit de verpakking hebben gehaald, zullen zich echt niet hiervoor aanmelden. Het zal gaan om mensen die al enige ervaring hebben, die willen overwegen om zich hiervoor op te werpen, maar dan willen ze echt wel enigszins kunnen inschatten wat hun kansen zijn.
Kortom, geef de kaders aan en geef op zijn minst enig inzicht in de kwaliteiten die je verwacht en dan kun je niet volstaan met een simpel “Enig niveau is wel verplicht.”
Anders vrees ik dat je met het schepnetje van €b aan de gang moet. :-)
Anoniem 3

fotojeroen schreefCOLON Natuurlijk vind er wel een toetsing plaats als het gaat om niveau. Iedereen mag zich aanmelden, maar dat is geen garantie. Enig niveau is wel verplicht. Je kunt lastig iemand constructief over mooie foto´s bezig laten zijn als het cellofaantje net van de verpakking van zijn-haar allereerste camera heeft gehaald.
Toetsing, toetsing, breek me de bek daarover niet open.
Een foto (constructief) beoordelen is heel wat anders dan een cellofaantje van een doosje pielen.
Om een concert te waarderen hoef ik al die instrumenten niet eerst uitgepakt te hebben.

En niveau.... ook zo'n subjectief gegeven.
Mijn buurman kan beter boekhouden dan ik en hij geniet dan weer van mijn pianospel, waar hij geen enkele kaas van gegeten heeft.

Kortom: ik meld me niet aan voor deze belangrijke functie, die wel enig niveau vergt.
Kom op zeg!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Contextueel lezen is ook een vak, Gabriel...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONContextueel lezen is ook een vak, Gabriel...
Maar die bal kaats ik dan wel direct weer terug, Marco.
Dat vak beheers ik wel, geloof mij maar.

Ik ben het overigens helemaal met Bavarian eens:
Kortom, geef de kaders aan en geef op zijn minst enig inzicht in de kwaliteiten die je verwacht en dan kun je niet volstaan met een simpel “Enig niveau is wel verplicht.”
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar