Sanatorium du basil (9 foto's)

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Vorige week zondag eindelijk weer is naar Belgie gegaan om dit sanatorium te bezoeken. Samen met een maat van me vroeg op pad gegaan en onder andere door zeer dichte mist door het bos gereden.

Eenmaal binnen eerst maar naar boven gegaan en even gewacht tot er voldoende licht binnen kwam.
Na een tijdje hebben gelopen en foto's hebben gemaakt merkte we steeds meer geluiden op en ook het praten werd duidelijker.

We zijn richting de uitgang gelopen maar op een bepaald punt stonden wij in het trappenhuis en was er slechts maar een muur scheiding tussen ons en de stemmen, ik hoorde nederlands belgische spraak dus twijfelde of het beveiliging was, evengoed ging mijn hart tekeer :)

Tot ik een zeer bekend geluid herkende, het uitschuiven van een statief poot, urbexers dus!! Gelijk maar het trappenhuis uitgedoken en gedag gezegd.
Even wat gesproken en daarna weer snel verder gegaan met waar we voor kwamen.

Ik heb genoten van dit mooie complex!! Daarna zijn we nog op bezoek bij twee villa's geweest, één was risicovol in de buurt war we moesten parkeren en de ander was al weer bewoond.

Als afsluiter nog even bij Hasard Cheratte geweest maar daar waren we gespot en kwam de politie op ons af, we hebben nog nooit zo snel een spekgladde heuvel op gerend! Al met al weer een episch dagje moet ik zeggen.

Hierbij de foto's van basil, uiteraard ben ik benieuwd naar jullie reacties :!:
nr 1

42703

nr2

42704

nr3

42705

nr4

42706

nr5

42707

nr6

42708

nr7

42709

nr8

42710

nr9

42711

Laatst gewijzigd door 1 op Svennie, in totaal 31 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie serie hoor! 7 en 9 zijn voor mij de mooiste.

Groet!
Dward
Anoniem 3

Even een vraagje:
Is het niet een ongeschreven regel in het urbex-circuit om de locatie onbenoemd te laten?
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Klopt telescoop, dit is ook een schuilnaam en geen naam van het sanatorium zelf. Heeft me ook even tijd gekost om zelf te achterhalen waar deze naam voor staat :D
Anoniem 3

Met een minuut of wat Googlen kom je al gauw ergens in de Ardennen uit, toch? Yvoir?
Tja, ik ben een trouwe puzzelaar....

Je merkt wel dat ik niet zo voor dit soort trespassing my property photography ben.
Je gaf het zelf al aan. Vluchten voor de politie. Waar ligt de grens?
Er schijnt in dat pand zelfs nog elektriciteit aanwezig te zijn. Dus niet verlaten? Gewoon leegstaand?

Ik heb een mooie tuin, met allerlei vogels, leegstaande spannende schuurtjes etc, maar ik moet toch niet merken dat er een buurtbewoner over mijn schutting klimt om het interieur van mijn schuur, waar ik al jaren niet meer kom, te fotograferen.

Dit gezegd hebbend,
je foto's mogen er zijn, vooral van die piano.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 3, in totaal 31 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Dan heb je hem sneller gevonden als ik. De laatste tijd is deze ook veel bezocht volgens mij.
Ik ben deze drie weken geleden op een ander forum tegen gekomen en heb toen even moeten zoeken.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Leuke en mooie serie, waarvan foto 7 voor mij favoriet is.

Gr. Henriëtte
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

zeer verzorgde serie met mooie platen, goed werk !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
dukie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 905
GeregistreerdCOLON 01 Mei 2008 16:59
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON
Ik heb een mooie tuin, met allerlei vogels, leegstaande spannende schuurtjes etc, maar ik moet toch niet merken dat er een buurtbewoner over mijn schutting klimt om het interieur van mijn schuur, waar ik al jaren niet meer kom, te fotograferen.
Toch zouden we dat eigenlijk eens moeten doen, gewoon, omdat het kan :).

En hoewel ik geen fan ben van het genre, vind ik het een mooie serie, met foto 7 en 9 als de besten!
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Telescoop schreefCOLON Je merkt wel dat ik niet zo voor dit soort trespassing my property photography ben.
Je gaf het zelf al aan. Vluchten voor de politie. Waar ligt de grens?
Er schijnt in dat pand zelfs nog elektriciteit aanwezig te zijn. Dus niet verlaten? Gewoon leegstaand?

Ik heb een mooie tuin, met allerlei vogels, leegstaande spannende schuurtjes etc, maar ik moet toch niet merken dat er een buurtbewoner over mijn schutting klimt om het interieur van mijn schuur, waar ik al jaren niet meer kom, te fotograferen.

Dit gezegd hebbend,
je foto's mogen er zijn, vooral van die piano.
Ik begrijp je punt wel Gabriel. Tja verlaten, leegstaand, de grens is vaag denk ik. Ik ben ik in een oude staalfabriek geweest, daar branden helemaal veel lichten nog e.d. Voor mij ligt de grens bij schade aanrichten of niet. Ik zal nooit iets forceren of kapot maken.

Dank voor je compliment overigens.

@ dukie, Road en Jonggolde, ook jullie bedankt voor jullie positieve reacties.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Nr 9 is TOP!

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Brell

Mooie lichtinval!
Voor mij nr.9
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Chris en Brell, dank jullie wel.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooie serie zeg.
Leuk om naar te kijken en goed verzorgd!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Akumal

Fraai hoor, lekker veel drama in de foto's, goede bewerking.
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Ook Dave en Akumal bedankt voor jullie reacties.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar