Steven's foto's: Het Vinne, Zoutleeuw, België #UPDATE#

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Wij zijn gisteren naar het Vinne geweest. Een mooi gebied waar rubber laarzen geen overbodige luxe zijn. Je loopt of op een vlonderpad of op een modderpad.
Hier heb ik onder andere deze 3 foto's gemaakt.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3

Ik heb bij het fotograferen voor HDR gekozen, omdat ik geen grijsverloopfilter heb en ik wilde toch wel controle over het dynamisch bereik hebben. Met een polarisatiefilter heb ik de lucht en weerspiegeling in het water gestuurd. Bij de nabewerking heb ik voor een minder natuurlijke weergave gekozen. Dat sprak me wat meer aan.

Reageren mag, uiteraard.
Laatst gewijzigd door 1 op steven l, in totaal 30 keer gewijzigd.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Het eerste wat mij opvalt is het teveel aan naverscherping. De bomen zijn op zich al druk van zichzelf en door na te verscherpen vind ik een foto als deze eerder lelijker worden dan mooier. Bij de onderste foto zie ik rondom dat houten kastje een witte lijn. Wellicht staat daar de zon pal achter, maar ik vind het niet mooi. Ik denk dat als de originele opnames niet naverscherpt worden het veel betere en mooiere foto's zullen zijn.

Gr. Henriëtte
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Mooi gedaan Steven,composities vind ik goed gekozen. Qua nabewerking vind ik de kleuren wel apart, mooi, maar is er naar mijn gevoel ook iets te sterk naverscherpt. Wat softer had ook best gekunnen.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

te veel verscherp en de HDR niet mooi.
compo,s zijn wel goed.
mooi en een bekende locatie.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik sluit me aan bij bovenstaand commentaren. Compo's zijn prima. Nabewerking is teveel van het goede.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Dward schreefCOLONIk sluit me aan bij bovenstaand commentaren. Compo's zijn prima. Nabewerking is teveel van het goede.

Groet!
Dward

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

Dward schreefCOLONIk sluit me aan bij bovenstaand commentaren. Compo's zijn prima. Nabewerking is teveel van het goede.

Groet!
Dward
+1

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Qua composities mooie landschapjes maar qua nabewerking vind ik het persoonlijk iets te.
Rond de bomen, rietstengels en het huisje bij foto 3 zijn duidelijke halo's zichtbaar.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

BartjeD schreefCOLONQua composities mooie landschapjes maar qua nabewerking vind ik het persoonlijk iets te.
Rond de bomen, rietstengels en het huisje bij foto 3 zijn duidelijke halo's zichtbaar.

gr. Bart
+1
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bedankt voor alle reacties. De nabewerking is misschien wat over the top. Ik heb de orginelen nogmaals verwerkt en het zo natuurlijk mogelijk gehouden. Misschien smaken ze zo beter.

Afbeelding
1

Afbeelding
2

Afbeelding
3
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Veel beter zo !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Hi Steven,

De updates zijn inderdaad beter.
Mijn reactie per foto:

1- Mooie compositie + kleuren en weerspiegeling. Nadeel van riet op de voorgrond bij een wat langere sluitertijd is echter dat ze veel bewegen en dan dus onscherp worden.
2- Mooi plaatje! Enige wat wellicht nog mooier zou kunnen zijn is als je de voorkant van het hutje iets op kan lichten zodat daar iets meer detail van het hout zichtbaar wordt.
3- Deze vind ik persoonlijk minder. Halo's rond de takken en wat rommelig. Enige mooie is de boom links incl. weerspiegeling.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

10 x beter zou ik zeggen. Nooit meer doen...!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal het meenemen bij een volgende keer.
en Dward. Ik zal het zeker NOG een keer doen. Soms moet je iets anders proberen om je horizon te verbreden. De eerste versie beter of slechter dan de tweede maakt niet uit. Het is de ervaring en de feedback die telt. :wink:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar