Externe fliser(s) en eos 7D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Ruim een jaar geleden heb ik de 7D aangeschaft o.a. om via de ingebouwde flitser aansturing o.a. stillevens te fotograferen met een of meerdere externe flitsers als slave. De flitsers die ik gebruik zijn de 580EX en
420EX van het type TTL I.
Volgens de handleiding (pag. 119 enz.) moet het mogelijk zijn dit te doen zonder dat de ingebouwde flitser een hinderlijk frontaal licht geeft. Ik heb echter van alles geprobeerd maar bij alle instellingen blijft de interne flitser flitsen en moet ik hem met dik papier afdekken. Dit lijkt mij niet de bedoeling.
Ik vraag mij dus af wat doe ik fout???
Wie weet een oplossing zonder het gebruik van triggers.
Ik zie de reacties met belangstelling tegemoet en bij voorbaat dank hiervoor.
Met vriendelijke groeten en prettige feestdagen, Gerard.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Moet kunnen ...
ga hier eens plaatjes kijken...
vermoed dat een menu setting niet goed staat...
http://digital-photography-school.com/h ... a-canon-7d" onclick="window.open(this.href);return false;
Apple fan, Canon volger...
Robbert1978
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 450
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2005 07:44
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ga naar het eerste menu, onderaan flitssturing

Hier ga je naar functie instellingen interne flitser

Bij draadloze functie kies je voot het symbool voor alleen externe flitser (middelste)

Je ingebouwde flitser zal nu wel een flits afgeven, maar dit wordt gedaan voordat de sluiter opengaat en is dus alleen om de externe flitser aan te sturen. Deze voorflits zul je niet terugvinden op de foto
Canon EOS-7D, Canon 17-55 F2,8 IS, Canon 70-200 F2.8 IS, Canon 1.4x Extender. Canon Speedlite 580EXII, Canon 100mm 2.8 macro
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Als je hem op slave only zet...dat is in menu alleen een tekentje van externe flitser zal hij nog steeds af blijven gaan.
Hier heb ik zelf ook mee lopen stoeien. Hij is dan wel zwakker dan normaal maar je zult hem vrijwel altijd nog een beetje blijven zien als je er redelijk dicht op gaat zitten.
Ik ben daarom ook over gegaan op een triggerset
Groeten,

Jichem
Cellie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013 13:42

Het is idd wat Jichem zegt. Het blijft klooien en je kunt het oplossen met een trigger. Zelf heb ik ook gewerkt met rapportageflitsers In de tijd dat ik strobistfotografie deed. Uiteinjdelijk heb ik gekozen voor een Yongnuo speedlite transmitter ST-E2. Deze trigger is beter dan de originele van Canon (uit eigen ervaringen). Op marktplaats staan ze vaker voor een appel en een ei te koop. Daarna heb je geen problemen meer met je interne flits. Succes.

Cellie
Canonflits

+1
Heb deze transmitter, samen met een 580exII en een ouwe 420ex en dat werkt perfect. Je kunt je flitsers overall plaatsen en , wat ik geweldig vind, is het feit dat je de fluisterzacht kunt verdelen tussen de twee flitsers (ratio).
Of de transmitter voor weinig te koop is op Marktplaats waag ik te betwijfelen. Hij is in ieder geval veel goedkoper dan de versie van Canon.
Cellie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2013 13:42

Niet de eerste de beste pakken natuurlijk. Ik heb hem van Marktplaats voor 60 euro. 100% in orde en geen krasje te bespeuren...
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Bedankt voor de nuttige info. Ik ben door de brochure info van de 7D dus eigenlijk misleid. Ga nog eens kijken in hoeverre afschermen van de ingebouwde flitser gaat en overweeg daarnaast inderdaad de aanschaf van een Yungnuo trigger.
M.vr.gr.
Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Maar... als je de interne flitser volledig afdekt, stuur je de externe flitser toch niet meer aan? Daar is die flits toch juist voor nodig? Ben een flitsleek, maar dacht dat dat zo werkte!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Met een dik papier, dat veel licht afvangt, op heel korte afstand van de camera is het mij tot heden gelukt. Maar ik vind dit niet de ideale manier, bovendien toch nog ruis van frontlicht.
Groeten, Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar