overstap 60d of 70d

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

Hi allemaal.
Nadat ik er achter ben dat ik meer waarde aan een toestel met boven afbediening.


Nu twijfel ik welke het kan worden

Heb zelf een 600d. Nu wil ik dus kijken naar een 60d of 70.



Wat raden jullie aan. Of eventueel naar een ander type camera kijken. 2dehans

Zolang me 70-200 en 50 mm maar passen.



Alvast bedankt.
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
Anoniem 3

Nadat ik er achter ben dat ik meer waarde aan een toestel met boven afbediening.
Leg dat eens uit....
enne... ze schelen zomaar 350 euro....
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

Dat ik een poosje met een 60d gewerkt hebt.
En bboven af bedienen wel veel fijner vindt.
En handiger





Ja en die 9 ten opzichte van 19 af punten.? Is dat een groot verschil
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat bedoel je met "boven af bediening"? Bedoel je het LCD scherm bovenop de camera? Of iets anders?
Die 600d heb je volgens mij nog niet zo lang, heb je het idee dat je 'm ontgroeid bent?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Anoniem 3

Je schrijft in je onderschrift:
heb dislexy....
Is dat ook een mooie camera? :wink:
Als alle dyslecten dit op het forum zouden aangeven, zou jij niet meer opvallen..... :wink:
Ik heb twee kunstknieën, een gouden kies, een bril en een kale kop. Maar dat hoeft niemand te weten.... :lol: :lol:

Verder:
Pin je niet teveel vast op het schermpje boven op de camera.
Je kunt ook alle gegevens zien op je opklapscherm.

Ik zou me eerst maar eens gaan toeleggen op de techniek van het fotograferen. Dan kun je over een tijdje serieus gaan denken over een full-frame camera. Dán doe je écht een stap vooruit.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Je hebt met de 60D gewerkt, en die bevalt je prima. Dan maakt het niet uit dat wij de overstap vanwege het display misschien wat raar vinden, als jij daar lekker mee werkt moet je dat gewoon doen. Of je vervolgens nog weer een paar honderd euro extra uit wilt geven voor de 70D, is een andere vraag. Of de 70D voor jou een betere keus is dan de 60D is lastig beoordelen zonder meer informatie. Wat fotografeer je zoal? en film je ook veel? En wat is je budget?

Mijn gevoel zou zeggen: ga voor de 60D en gebruik het geld wat je daarmee overhoudt voor andere zaken, bijvoorbeeld een statief, een flitser en dergelijke.

Ik ga vandaag een 70D kopen (en daarna mijn 60D verkopen), dus binnenkort kan ik je meer vertellen over de verschillen tussen deze twee modellen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

9 of 19 af punten, ik vind 19 fijner dan 9. Maar dat is in combinatie met het af systeem van mijn 7D. Ik weet niet hoe de 70D is.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Telescoop schreefCOLONJe schrijft in je onderschrift:
heb dislexy....
Is dat ook een mooie camera? :wink:
Als alle dyslecten dit op het forum zouden aangeven, zou jij niet meer opvallen..... :wink:
Ik heb twee kunstknieën, een gouden kies, een bril en een kale kop. Maar dat hoeft niemand te weten.... :lol: :lol:
Ik begrijp deze opmerking niet zo... Canonchiel wil volgens mij enkel aangeven dat wat hij schrijft soms een beetje raar kan lijken omdat hij letters door elkaar husselt (om het gesimplificeerd te zeggen). Van je kunstknieën, gouden kies, bril en kale kop merken wij (gelukkig) niets, maar van de dyslexie van Canonchiel wel. Ik vind dat Canonchiel gelijk heeft het in zijn onderschrift te zetten want het voorkomt onnodige discussies!

En inhoudelijk: ik gebruik zelf full-frame cameras en ik vind het fantastisch, maar het is niet voor iedereen. Een FF camera is veel duurder dan een crop camera en zonder te weten of iemand er echt behoefte aan heeft, zou ik die nooit op de manier waarop jij dat doet aanraden. Een full-frame camera zorgt niet voor een stap vooruit - je advies om zich meer toe te leggen op techniek is echter wel spot-on :!:
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
suyari
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 202
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2009 15:55
WoonplaatsCOLON Bovenkarspel
CONTACTCOLON

Ik heb een 7d en het is een fantastische camera. Vooral de 19 AF punten en de snelheid zijn fantastisch. Ik vind het een heerlijke camera. En toch overweeg ik de camera te verkopen en voor FF te gaan.
adderoos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2012 20:33

Hoi,

Lastige vraag, maar ik geef graag een antwoord hoe ik het ervaar.

Vorig jaar een 60D aangeschaft en daarna het nodige glaswerk erbij gekocht.
Zo kwam ook het idee om 18-200 lens speciaal voor op vakantie er bij te kopen.
De gedachte daar achter was het niet zo vaak meer wisselen van de lenzen.

Uiteindelijk zijn we deur uitgegaan met een 70D en een Sigma 18-250 mm lens.
Inmiddels wat ervaring met de 70D en kan het vergelijk ook maken daar ik de 60D ook nog bezit.
De 70D bedient veel handiger en is dus gebruikers vriendelijker.
Helaas nog weinig ervaring in het verschil in de opnames, dat gaat de komende tijd ervaren worden.

Als geld geen probleem is zou ik toch gaan voor de 70D.

Succes met de keuze, wel benieuwd wat het wordt.

Ad
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Verschil in opnames tussen de 60d en de 70d!, succes met het ontdekken.
he zal wel verschil gaan zien met andere objectieven.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Je schrijft in je onderschrift:
heb dislexy....
Is dat ook een mooie camera? :wink:
Als alle dyslecten dit op het forum zouden aangeven, zou jij niet meer opvallen..... :wink:
Ik heb twee kunstknieën, een gouden kies, een bril en een kale kop. Maar dat hoeft niemand te weten.... :lol: :lol:
@Telescoop, was jij geen leraar geweest? Sorry, hier word ik dus echt boos om. Hij zet het er bewust onder om te voorkomen dat mensen vervelend gaan reageren op zijn soms
wat minder handige manier van formuleren.
Dit getuigt van weinig tact :evil:

@ Canonchiel
Ik begrijp je overwegingen. Als je veel plezier hebt in fotografie, en daarnaast de technische snufjes al wel goed beheerst dan kan ik me voorstellen dat je wilt overstappen naar een xxD.
Ik zou zelf gaan voor de 70D. Is toch weer een flinke vernieuwing tov de 60D (die is van 2010) en daar kun dan ook weer een hele tijd mee vooruit.

http://thedigitalcamera.net/canon-eos-6 ... omparison/

Ken jij jezelf en denk je dat je binnen nu en een (paar) jaar misschien wel overstapt naar een fullframe, dan zou ik gaan voor de 60D want die zijn natuurlijk aantrekkelijker geprijsd, zeker op de de 2e hands markt. Anders blijf je aan het investeren.
Fotografie is een dure hobby. De ervaring leert dat we steeds meer en beter willen. Maar het is nog altijd de fotograaf die de foto maakt!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

Ja . Verschillende meningen en reacties.

70d 740 euro uit Duitsland.
Dus dat is toch ietsje goedkoper als in de nl:)

En 2 de hans 60d Jah. Mensen vragen er zo 500 voor vindt ik iets te veel.



? Nieuwe 60 d of 70 ja die 70 is toch wel een Groote stap beter.



En over e dislexy ja sorry mensen.
Vindt Het jammer dat mensen soms zoon probleem maken.
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Die 70d scheelt nogal wat in prijs in Duitsland inderdaad, tenminste als je hier naar kijkt op EBAY: klikerdeklik
Zeg maar €748

Maar in veel andere Duitse shops ligt hij ook voor €900+ dus is wel apart...
Kijk maar eens op deze vergelijksite: klikerdeklik
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wees voorzichtig met té lage prijzen, kijk goed wat je doet!

Mijn twee weken geleden nog door Rofa Repair volledig geservicete en gecleanede 60D mag je overigens voor € 425,00 overnemen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONWees voorzichtig met té lage prijzen, kijk goed wat je doet!

Mijn twee weken geleden nog door Rofa Repair volledig geservicete en gecleanede 60D mag je overigens voor € 425,00 overnemen.
Marco, Hebben we hier niet een ander topic voor of PB?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zeker, daar komtie ook nog ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

Hi Marco pm me maar foto's en info



Ja Nouja eBay garandeert je met PayPal dat je het item krijgt.


Maar ja 750 net bedrag.


Verder Jah 70 d wel interessant
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
Anoniem 3

Mijn welgemeende verontschuldigingen aan allen die aanstoot hebben genomen aan mijn, overigens evenzo welgemeende, opmerking over het vermelden van dyslexie in het onderschrift van TS.

Ik ga diep door mijn knieën en dat wil heel wat zeggen.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Heb je het geld ervoor? 70D -> punt <- Niet over twijfelen. Met de 70D haal je een uitstekende fotocamera én een uitstekende videocamera binnen.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar