I AMSTERDAM

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
elvin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2012 12:39
WoonplaatsCOLON zwaanshoek
CONTACTCOLON

Afbeelding

in ben benieuwd wat jullie vinden, want ik ben reuze trots

Gr Elvin
18 jarige fotograaf - opleiding fotografie op fotovakschool (MBO4) leerjaar 1-Eigen bedrijf : Elvin Hendriks Fotografie- Canon Eos 5D Mark III Canon Eos 1000D eos600D, Canon EF 70-200 L F4.0 canon 50MM EF 1.8 en Tamaron 70-300, en een sigma 18-250
Anoniem 3

Zo veel kijkers en nog geen reactie.
Laat ik dan de eerste maar zijn.

Ik vind het een leuk snapshot, daar blijft het bij.
De kleuren en het contrast vind ik overtrokken.
Misschien heb je geprobeerd om er een symmetrie in te brengen. Die kan ik niet ontdekken. Noch in het station, noch in de ijsbaan.

Heb je deze foto al ter beoordeling aan je medestudenten of docent(en) voorgelegd?
Zou ik zeker doen als ik jou was.

Succes met je studie.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Leuke snapshot inderdaad.
Vind het ijs nogal blauw maar dat kan aan mij liggen.
Links en rechts naast de ijsbaan is donker en oogt rommelig en druk.
De vogel boven het Rijksmuseum zou ik wegpoetsen, die leidt nogal af.

@telescoop, waar zie jij een station? :P
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Anoniem 3

Dacht ik toch echt even dat het A'dam centraal was.... :oops: :oops:
Goed....
even rechtzetten: Rijksmuseum dus... :wink:

Die Kuijpers toch....
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Telescoop schreefCOLONDacht ik toch echt even dat het A'dam centraal was.... :oops: :oops:
Goed....
even rechtzetten: Rijksmuseum dus... :wink:

Die Kuijpers toch....
Ach ouderdom komt met de gebreken :mrgreen: :mrgreen:


On topic

Ik mis scherpte, oogt rommelig doordat er teveel zaken zijn die om de aandacht vragen; de schaatsende mensen, het logo van Amsterdam, en het station (oeps Rijksmuseum dus :wink: ).
Ook het standpunt hoog maar scheef draagt ook niet bij aan het rustige beeld
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Elvin, toen ik 17 was (heel lang geleden) maakt ik zeker geen betere foto's integendeel... Maar als toekomstig vakman kun je je voordeel doen met de boven genoemde opmerkingen...
Ik kan weinig nieuws toevoegen inhoudelijk. Wellicht alleen dat het heel vaak gaat om de kunst van het weglaten...
Laatst gewijzigd door 1 op wibo53, in totaal 11 keer gewijzigd.
Apple fan, Canon volger...
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Hoi Elvin,
een vraag die je nog vaker gesteld zal worden is: wat was je doel te laten zien bij deze foto, welk gevoel of welke sfeer wil je neerzetten. Maar ook: waar was je zelf trots op.
als je deze vragen kan beantwoorden, helpt het je in het beoordelen van foto's, wat is mooi aan deze foto, wat kan er beter (voor de volgende keer).
ik ben het deels eens met de vorige sprekers op een aantal punten.
het ontbreekt inderdaad aan scherpte, met welk objectief heb je deze genomen ? Misschien wil je de exif nog even posten zodat er beter beoordeeld kan worden waar die onscherpte mogelijk aan ligt.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Het eerste wat opvalt is dat de plaat niet scherp is.

Voor de rest heb ik weinig toe te voegen aan wat mijn voorgangers hebben gezegd.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
elvin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2012 12:39
WoonplaatsCOLON zwaanshoek
CONTACTCOLON

allereerst allen heel erg bedankt voor de feedback
Road8 schreefCOLONHoi Elvin,
een vraag die je nog vaker gesteld zal worden is: wat was je doel te laten zien bij deze foto, I Amsterdam met daarachter het rijksmuseum
welk gevoel of welke sfeer wil je neerzetten Gezellig
. Maar ook: waar was je zelf trots op Moeilijkte eggen, op de gehele plaat.
als je deze vragen kan beantwoorden, helpt het je in het beoordelen van foto's, wat is mooi aan deze foto, wat kan er beter (voor de volgende keer).
ik ben het deels eens met de vorige sprekers op een aantal punten.
het ontbreekt inderdaad aan scherpte, komt door photobucket, op orgineel is ie helemaal scherp
met welk objectief heb je deze genomen 17-40 L lens F4.0
Misschien wil je de exif nog even posten zodat er beter beoordeeld kan worden waar die onscherpte mogelijk aan ligt.
Afbeelding
18 jarige fotograaf - opleiding fotografie op fotovakschool (MBO4) leerjaar 1-Eigen bedrijf : Elvin Hendriks Fotografie- Canon Eos 5D Mark III Canon Eos 1000D eos600D, Canon EF 70-200 L F4.0 canon 50MM EF 1.8 en Tamaron 70-300, en een sigma 18-250
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Doet mij een beetje denken aan toen ik pas in Maastricht was.
Ik wilde de Basiliek St. Servaas op de foto zetten, maar de kermis stond ervoor.
Dus: Geen foto

Jouw doel was I-Amsterdam + Rijksmuseum en je kreeg er als extra een ijsbaan bij...

Wellicht de ijsbaan eraf croppen, maar of dat iets is weet ik niet.

Verder heb je f/4 gebruikt, wat wellicht een beetje te krap is voor het geheel. Misschien was f/8 beter geweest. Licht had je genoeg zo te zien aan je sluitertijd + diafragma.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Telescoop schreefCOLONZo veel kijkers en nog geen reactie.
Laat ik dan de eerste maar zijn.

Ik vind het een leuk snapshot, daar blijft het bij.
De kleuren en het contrast vind ik overtrokken.
Misschien heb je geprobeerd om er een symmetrie in te brengen. Die kan ik niet ontdekken. Noch in het station, noch in de ijsbaan.

Heb je deze foto al ter beoordeling aan je medestudenten of docent(en) voorgelegd?
Zou ik zeker doen als ik jou was.

Succes met je studie.
Er is veel in Mokum mogelijk maar de trams niet meer laten rijden gaat ons toch ook in Amsterdam wat te ver! :mrgreen:
Maar heel eerlijk ik zag het ook niet meteen! :oops:
Laatst gewijzigd door 3 op Roel Jansen, in totaal 12 keer gewijzigd.
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Elvin,
Als geboren en getogen Amsterdammer vind ik alles wat ik zie over Amsterdam mooi! Ter aanvulling, de plek waarop deze ijsbaan nu geplaatst is was vroeger inderdaad het Amsterdamse IJsbaan terrein. Je hebt dus twee heel bekende en geliefde plekken gefotografeerd.
En voor de Amsterdammer zit er zeker een bepaalde emotie in je plaat!

Vr. Gr.
Roel Jansen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar