Canon 1d Mark IIN doet het niet meer!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
jessedercks
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2013 11:59
WoonplaatsCOLON Duiven

Hallo allemaal,

Ongeveer een maandje of twee geleden is mijn Canon 1d MIIN defect gegaan. Hoogst waarschijnlijk is het een lekkende accu geweest (accuzuur). Ik heb met wat wattenstaafjes etc het contact in de camera proberen schoon te maken, maar helaas.Ik ben bang dat het inwendig is, en dus op plekken zit waar ik als leek niet bij kan. Aan de accu kan het niet liggen, want ik heb een speciale oplader die direct aan het netstroom aangesloten kan worden.

Nu ben ik laatst naar een fotospeciaal zaak gegaan, met de vraag of er een mogelijkheid bestaat om de camera te repareren. Het enige wat ik volgens hun kon doen is de camera opsturen naar Canon zelf. Ze vertelde me dat ik de camera voor ongeveer €100,- kan laten nakijken (wat ik veel geld vind) en dan, als die gemaakt kan worden, €150- extra moet betalen. In totaal zou ik dan op een bedrag van tussen de €250 en de €350 moeten betalen.

Als ik de 1d IIN kan laten maken ben ik wel van plan om hem direct te verkopen. Ik ben namelijk bang dat er binnen de kortste keren weer iets mis mee is, en dat ik dan weer ca. 300 euries moet betalen.

- Weten jullie misschien een goedkopere manier om mijn 1d IIN te laten maken/ na te laten kijken? -

Alvast bedankt,

Jesse Dercks
Cinematograaf, 17 jaar en studeer Eco & Wildlife.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Ik ken 2 zaken die goed aangeschreven staan als het gaat om reparaties aan camera of objectief,
Rofa repair in Den Haag en Tech Repair in Bergen op Zoom.
http://www.rofarepair.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.techrepair.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
prijzen voor onderzoekskosten vind je op de sites.
Hoop voor je dat het meevalt en succes !
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
zandhoen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 274
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2006 13:13
WoonplaatsCOLON Eindhoven city

Jammer dat je de camera gaat verkopen met de gedachte dat er binnen de kortste keren weer iets mis is.
Zal de koper blij mee zijn met zo'n aankoop, tenzij natuurlijk verteld wat er gebeurt is en dat je verwacht dat er binnenkort weer iets mis is.
Canon eos7d + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 USM IS, Canon EF 50/1.8 II, 420 ex flitser
en een setje tussenringen
Anoniem 3

Jammer dat je de camera gaat verkopen met de gedachte dat er binnen de kortste keren weer iets mis is.
Zal de koper blij mee zijn met zo'n aankoop, tenzij natuurlijk verteld wat er gebeurt is en dat je verwacht dat er binnenkort weer iets mis is.
In dat geval zit je hier op het forum toch echt verkeerd, cinematograaf.
jessedercks
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 28 Okt 2013 11:59
WoonplaatsCOLON Duiven

bedankt voor de reacties.
Ik had al langere tijd het idee om de 1d IIn te verkopen. Zoals jullie in mijn onderschrift zien doe ik aan filmen en fotograferen. Met deze gedachte heb ik vorig jaar ook een 550d gekocht, waar ik overigens nog steeds ontzettend blij mee ben.

Als er één canon 1d mIIn in een goede staat is dan is het die van mij wel. Ongeveer 3 a 4 jaar geleden overgekocht van een overleden fotograaf die meer camera's spaarde dan dat hij er daadwerkelijk iets mee deed (5000 clicks :). Als iemand mijn 1d ooit over zou willen kopen dan informeer ik de koper natuurlijk goed m.b.t. de staat van de camera. En iemand die een 1d mIIn koopt weet dat hij al zo'n 7 jaar oud is en er dus (waarschijnlijk) verhoogde risico's zijn m.b.t. 'blessures'.

Overigens bedoelde ik het zo ook niet helemaal. Ik vind het alleen zonde om m'n camera stof te laten happen zonder dat iemand er gebruik van maakt. Net zoals een auto denk ik dat je een camera draaiende moet houden voordat hij niet meer op wil starten. Deze lekkende accu kwam dus ook omdat ik te lang niet meer naar m'n camera en accu om had gekeken.

Ik hoop dan ook dat ik de camera zo snel mogelijk kan laten repareren. Misschien komt de liefde voor deze pracht camera wel weer terug als die het weer doet. Ik sta nog steeds versteld wat een foto's ik er mee gemaakt heb (qua kwaliteit, burst, AF etc.).
Cinematograaf, 17 jaar en studeer Eco & Wildlife.
Anoniem 3

Ik hoop dan ook dat ik de camera zo snel mogelijk kan laten repareren. Misschien komt de liefde voor deze pracht camera wel weer terug als die het weer doet. Ik sta nog steeds versteld wat een foto's ik er mee gemaakt heb (qua kwaliteit, burst, AF etc.).
Kom maar op met die prenten...!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar