Mooi plekje om Sail-in te zien a.s. woensdag?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Ben van plan om de Sail-in te gaan zien en fotograferen natuurlijk, maar ken het niet zo goed daar. Wie weet er een mooie plek waar ik langs het IJ tussen IJmuiden en Amsterdam kan foto's maken? Wil daarna ook nog naar Amsterdam (met de auto?).
Reacties zijn zeer welkom.
Laatst gewijzigd door 1 op Jos Images, in totaal 14 keer gewijzigd.
hannibal555
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 220
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2004 22:57
WoonplaatsCOLON wormer

Vergeet dat maar overal zijn verboden voor auto's uitgevaardigd. Als je er heen wilt moet je ergens achteraf parkeren en een groot stuk lopen. Check op internet ff waar je kunt en mag komen met de auto zodat je niet voor verrassing komt te staan.
Groeten van Han(nibal)

[size=75] [color=orange] * [/color] Canon EOS Digital [color=red] R[/color]ebel + Kitlens [color=orange] * [/color] BG-E1 [color=orange] * [/color] Canon EF 28-105 II USM [color=orange] * [/color] Canon EF 70-200/4.0[color=red] L [/color]USM [color=orange] * [/color] Canon Speedlite 550 EX [color=orange] * [/color] Canon EF 50/1.8 II [/size] [color=orange] * [/color]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Vanuit Beverwijk gaat er een weg langs het Noordzeekanaal naar Zaandam (N246). Die weg is afgesloten op woensdag en zondag, maar ze hebben redelijk dicht bij die weg (vanuit Beverwijk op 50m afstand van de dijk!!!) parkeervoorzieningen geregeld. De borden staan er al. Ik denk alleen dat je wel vroeg moet zijn... heeeel vroeg ;). Beste kun je vanaf de A9 (Haarlem richting Alkmaar) naar de A22 rijden. Dan ga je door de Velsertunnel. Direct de afslag Beverwijk en dan richting Zaandam. Je rijd dan over de "wereldberoemde" meubelboulevard van Beverwijk. Daar staat Zaandam zeker aangegeven.

Je kunt ook naar Assendelft rijden. Geen idee waar je vandaan komt, maar vanuit Amsterdam is het via de A8 naar Zaanstad. De hele A8 afrijden en dan rijd je zo Assendelft in. Bij de dorpsstraat linksaf, richting Assendelft-Zuid. Dat is nog een heel lang stuk... de dorpsstraat van Assendelft is dan ook 8 km. lang :?. Dat is halverwege de N246, tegen de dijk bij het Noordzeekanaal aan. Ik betwijfel echter of daar parkeerplek is geregeld. En de dorpstraat is op dat punt vrij smal; veel parkeerplaatsen zul je daar niet vinden.

Blij dat ik op fiets- of zelfs loopafstand woon :P
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Dank je Hannibal555 voor je reactie.
Dan toch maar met de trein het laatste stukje naar Centraal.
Weet nog iemand een mooi stukje langs het Noordzee-kanaal?
sloois
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 27 Mrt 2005 13:31
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Ik ga ook naar Sail, heeft iemand nog tips voor een goede camera instelling. en oh ja, ik zit op een boot (erg vervelend :lol: )
Canon EOS 40D+60D en wat glas
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Ytos schreefCOLONVanuit Beverwijk gaat er een weg langs het Noordzeekanaal naar Zaandam (N246). Die weg is afgesloten op woensdag en zondag, maar ze hebben redelijk dicht bij die weg (vanuit Beverwijk op 50m afstand van de dijk!!!) parkeervoorzieningen geregeld. De borden staan er al. Ik denk alleen dat je wel vroeg moet zijn... heeeel vroeg ;). Beste kun je vanaf de A9 (Haarlem richting Alkmaar) naar de A22 rijden. Dan ga je door de Velsertunnel. Direct de afslag Beverwijk en dan richting Zaandam. Je rijd dan over de "wereldberoemde" meubelboulevard van Beverwijk. Daar staat Zaandam zeker aangegeven.

Je kunt ook naar Assendelft rijden. Geen idee waar je vandaan komt, maar vanuit Amsterdam is het via de A8 naar Zaanstad. De hele A8 afrijden en dan rijd je zo Assendelft in. Bij de dorpsstraat linksaf, richting Assendelft-Zuid. Dat is nog een heel lang stuk... de dorpsstraat van Assendelft is dan ook 8 km. lang :?. Dat is halverwege de N246, tegen de dijk bij het Noordzeekanaal aan. Ik betwijfel echter of daar parkeerplek is geregeld. En de dorpstraat is op dat punt vrij smal; veel parkeerplaatsen zul je daar niet vinden.

Blij dat ik op fiets- of zelfs loopafstand woon :P

Dank je Ytos voor je uitgebreide reactie. Ik kom uit het Westland en dus vanaf de A4. Denk zelf dat je trouwens beter aan de zuidkant van het Noordzeekanaal kan staan dan op de noordkant hoewel tegenlicht foto's ook heel mooi kunnen zijn. Heb gelezen dat het nu met die treinontsporing wel heel erg druk gaat worden op de weg.


@ Sloois: geen directe tips voor je. Gewoon proberen en een grote geheugenkaart meenemen.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Jos Images schreefCOLONDank je Ytos voor je uitgebreide reactie. Ik kom uit het Westland en dus vanaf de A4. Denk zelf dat je trouwens beter aan de zuidkant van het Noordzeekanaal kan staan dan op de noordkant hoewel tegenlicht foto's ook heel mooi kunnen zijn. Heb gelezen dat het nu met die treinontsporing wel heel erg druk gaat worden op de weg.
Vanaf de A4? Eitje. A4 richting Schiphol. Voor Schiphol via de A5 richting Haarlem en dan de A9 op richting Beverwijk/IJmuiden. Wil je aan de zuidkant staan, dan moet je proberen bij afslag IJmuiden richting recreatiegebied Spaarnwoude te gaan. Ik weet vrijwel zeker dat daar parkeerplaatsen zijn. Ik zag echter nu al op tv dat mensen sinds vanmorgen op de dijk staan met hun camper. Dus nogmaals, zorg dat je heeeeel vroeg bent.

Veel plezier. Ik zie je foto's wel verschijnen. Maken we er een verzameltopicje van.

N.B. Ik heb vanmiddag ook besloten aan de zuidkant te gaan staan. Ik ga vanuit Beverwijk/Velsen-Noord met de pont over nara de Zuidkant. En anders ga ik over de sluizen zelf. Het wordt mooi weer, dus het wordt een gezellig dagje uit.
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Dank weer voor je reactie en je tips. Ik dacht ook al aan Spaarnwoude. Neem mijn fiets mee achterop zodat ik een stuk kan fietsen langs het kanaal en misschien wel naar Amsterdam toe. Misschien zie ik je wel. Ik heb een groene Koga Miyata en een EOS 20D.
Jij ook een hele fijne dag.
Idd aan het weer zal het niet liggen.
Bertus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2004 22:09
WoonplaatsCOLON Katwijk
CONTACTCOLON

Jos Images schreefCOLONDank weer voor je reactie en je tips. Ik dacht ook al aan Spaarnwoude. Neem mijn fiets mee achterop zodat ik een stuk kan fietsen langs het kanaal en misschien wel naar Amsterdam toe. Misschien zie ik je wel. Ik heb een groene Koga Miyata en een EOS 20D.
Jij ook een hele fijne dag.
Idd aan het weer zal het niet liggen.
De N202 loopt toch langs Spaarnewoude?
Vanavond nog even in IJmuiden geweest,bij terug weg zag ik dat de weg gesloten is morgen.
Zoek zelf ook nog een mooi plekje,zit te denken aan op bij IJmuiden de snelweg af te gaan of Beverwijk en dan richting de sluizen.
Groet Arjen
[size=75]|Canon EOS 30D| efs 18-55| sigma 70-300 1:4-5.6apo| canon 50mm 1:1.8| Sigma 170-500 1:5 6.3 apo|Sigma 17-70 2.8-4.5 DC|Speedlite 430EX|PD70X|
http://arjen241.fotopic.net/[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Bertus schreefCOLONDe N202 loopt toch langs Spaarnewoude?
Ff gecheckt op TomTom. Inderdaad, die weg heet de N202, Amsterdamse Weg. Vanuit IJmuiden gaat 'ie dan ook recht het havengebied van Amsterdam in.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar