Welke lenzen om te filmen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
snapista
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2013 19:59

Beste mensen :)

Ik ga binnenkort een Canon 600 of 650D kopen. Ik wil deze camera voornamelijk gebruiken voor het filmen van (promotie)filmpjes, maar ik houd ook van fotografie. Beiden body's zijn voor deze doeleinden prima, de 650D net wat fijner voor het filmen. Mijn budget is ongeveer 750-800 euro.

Nu kan ik de Canon 600D samen met de 18-55 II iS en 55-250 II iS kitlenzen krijgen, voor slechts 560 euro. Dan koop ik er waarschijnlijk nog de 50mm f 1.8 lens bij.
Nu heb ik een hoop rond gezocht op dit forum en twijfel ik over bovenstaande aanschaf. Ik zou dan op ongeveer 650 euro uitkomen voor de camera + 3 lenzen. Dat klinkt als een goede deal, maar ik vroeg mij af of ik niet beter 1 van de 2 lenzen kan upgraden? Ik zag ook STM lenzen voorbij komen, die nog wat beter schijnen te zijn voor filmen?

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, haha! :) Graag zou ik wat meningen van jullie willen horen. Elk advies waardeer ik ontzettend!! Alvast bedankt!

Groetjes
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Inderdaad, als je er mee wilt filmen is STM aanbevolen.
En verder een Canon DSLR die daar optimaal voor geschikt is, zoals de 700D en de 70D.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

TS
Een belangrijke vraag is bij welke beeldhoek jij filmt. Zodra je dat weet dan weet je het zoombereik van de gewenste objectieven. Alleen jij kan dat aangeven, niet wij.
Daarnaast is de scherptediepte, of beter gesteld, de beperking van de scherptediepte, een stijlmiddel die je bij film kan inzetten. Dat vertaalt zich in de maximale lensopening. Ook wat dat betreft ben jij de enige die daar iets over kan zeggen!

Ik ben benieuwd naar je reactie.

Groet
Anno
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar