Remise Monceau

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Een nieuwe tak van sport voor mij. Zeker voor herhaling vatbaar!

We gingen in eerste instantie voor locatie Powerplant IM. Wel bij het pand kunnen komen, zonder klimmateriaal was er echter niet in te komen. Zover we konden zien was alles dichtgelast. Ook stond er een auto met iemand erin binnen de hekken, terwijl de hekken op slot zaten met kettingen. Waarschijnlijk beveiliging dus. Hij zat lekker op zijn gemakje een boekje te lezen in de auto. We kwamen twee andere urbexers tegen, ook deze kwamen er niet in.
Helaas de plek verlaten om daarna naar de andere kant van het water de koeltoren van Powerplant IM te rijden. Verkeerd afslagje genomen, we kwamen toen langs een plek waar we twee fotografen zagen lopen op de plek waar we al een hek open hadden zien staan en waar we ook een koeltoren in de buurt hadden zien staan. In de ankers, rechtsomkeer en even de personen gesproken. Er was zeker iets te zien volgens hun, en het er dus maar op gewaagd. Daar aangekomen bleek het de bekende koeltoren te zijn met het huisje erin! Toevallig stonden daar de twee jongens binnen die we eerder tegen kwamen. We hebben ze even hun gang laten gaan, toen ze weg waren zijn wij de toren in gegaan en even genoten van de rust daarbinnen. Helaas bleek mijn 28-75mm niet groothoek genoeg om de toren in zijn volle glorie vast te leggen. Toen we het daar wel gezien hadden, kwamen we buiten security tegen die ons vriendelijk verzocht om het terrein te verlaten. Deed verder niet moeilijk.
Op naar de volgende locatie, en wel Remise Monceau. Vrij makkelijk binnen te komen. Helaas geen treinen meer binnen. Wel 4 treinen buiten, en één rood wagonnetje. Verder was de locatie flink getrashed. Vanwege de regen niet de treinen van dichtbij kunnen vastleggen, wel eentje van binnen bezocht om wat detail opnames te maken. Ook op deze locatie weer andere bezoekers tegen gekomen..
Nog één locatie bezoeken.. Een theater. Deze was volledig dicht getimmerd, en de voorzijde stond in de steigers.
Besloten om de urbex dag voor gezien te houden, en op weg naar huis te gaan. Al met al een super leuke ervaring, en zeker voor herhaling vatbaar.

Wat de foto's betreft. Wat foutjes gemaakt.. Niet echt de tijd genomen.. Lopen vloeken op het statief wat ik bij me had.. Mijn eigen statief is te zwaar/groot om mee te nemen (7kg), ik had een handzamer ding meegenomen met een vast balhoofdje.. Wat een ellendig ding. Tijd om mijn zware grote te verkopen en een handzamere geode te kopen.

Na een hoop gezever tijd voor de plaatjes die ik tot nu toe klaar heb. Locatie Remise Monceau. De koeltoren volgt nog..

1. MAZURKA
Afbeelding

2. \ -- / /
Afbeelding

3. 0,0 bar
Afbeelding

4. Aus<--|-->Ein
Afbeelding

5. New Life
Afbeelding

6. Windows
Afbeelding

7. The Hole
Afbeelding

8. Outside
Afbeelding
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik heb me nooit gerealiseerd dat het zo druk kan zijn op al die urbex-plekken. Ik had wel al het idee dat het af en toe flink afzien is om je foto's te krijgen.
Ondanks alle gedoe vind ik dat je een heel leuke serie hebt geschoten. Ik vind alleen foto 7, met dat gat, niet zo fijn door de donkere band die door het beeld loopt, maar dat is ook het enige dat ik er op aan te merken heb.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

eerst was het ook appart om andere urbexers tegen te komen Elsbeth, tegenwoordig kom je meer fotografen tegen op een urbex-locatie dan op de EFF.. :( erg jammer en dit is niet ten goede van de locaties..
zoals hier word beschreven: veel getrashed/gesloopt, graffiti en snel(ler) security.. enerzijds handig dat ze weten dat je "alleen maar" foto's komt maken.. anderzijds .. ze zijn beter op hun hoede.. :(

leuke serie van Remise Monceau!

welk theater ben je geweest dan?
dat vraag ik me op het moment af! (urbex naam aub.. :) )

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Hey, ik had zojuist commentaar gegeven bij die foto's van de koeltoren. :) Ik moet zeggen dat ik deze opnames een stuk interessanter vind. Leuke serie!

Gr. Henriëtte
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke serie inderdaad, met uitzondering van foto 7, die kan ik ook niet zo waarderen.
mooie details met beperkte DOF vastgelegd, van genoten
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Dank jullie wel!

Welk theater, goeie vraag. Dat weet ik eigenlijk niet. Stond in de tomtom van diegene die rechtsvoorgangers zat..
En verder was ik mijn oriëntatie totaal kwijt! Lol
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar