Posbank

Zet hier je (zwaar) bewerkte foto's neer. Hier komen dus geen ungeprocessde foto's maar alleen gefilterde foto's.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
scrappie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2006 16:12
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Gister een wandeling gemaakt over de Posbank en o.a. deze foto gemaakt (nog onbewerkt, zo uit de camera):
Afbeelding

Daarna even lekker aan het stoeien geweest in Photoshop. Ik heb diverse textures gebruikt en wat digital scrapbooking producten van Katie Pertiet en Anna Aspnes. Met dit als resultaat:

41762

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Opbouwende kritiek is welkom.
Laatst gewijzigd door 2 op scrappie, in totaal 28 keer gewijzigd.
Canon EOS 5DII, EF 24-105 f/4L IS USM, EF 70-300 f/4-5.6L IS USM, EF 50 f/1.4, Speedlite 580EX
http://scrappieirene.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Prachtige boom, maar de foto komt wat "flets" op mij over.
Rechts had ik er denk ik een klein stukje af gecropt, zodat het "blokje" weg zou vallen.

De gephotoshopte foto is wel apart, maar ik krijg niet het idee dat de boom er "bij hoort" in dat boek / die krant.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
scrappie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2006 16:12
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Bedankt voor je reactie Dave. Het ging mij om de Photoshop-bewerking, niet om de originele foto, maar ook die heb ik even door Photoshop gehaald, zodat de struikjes aan de rechtkant weggecropt zijn en er wat meer kleur in de foto zit.

41761

Canon EOS 5DII, EF 24-105 f/4L IS USM, EF 70-300 f/4-5.6L IS USM, EF 50 f/1.4, Speedlite 580EX
http://scrappieirene.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Sorry, ik vind die fotoshop bewerking helemaal niets. Het is overdreven, de textures zitten in de weg van de foto. Het zijn rare vlekken die er op zitten. Allemaal mijn mening natuurlijk, als jij tevreden bent is het helemaal goed!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

als je bij de 2e photoshop (originele/niet postzegel versie.. sorry vind 't net een postzegel) de wolken beetje contrasteerd, wat kleur geeft en ietsjes benadrukt kan dit wel een erg mooie plaat worden hoor! (Y)

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
scrappie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2006 16:12
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Ik zal van de week verder stoeien met die lucht. We waren er zaterdag vrij vroeg en de zon wilde nog net niet en de lucht was vrij uitgebeten. Helaas ligt de Posbank niet in de buurt, maar een vier seizoenen canvas lijkt me heel mooi met deze boom.

Ik had er misschien bij moeten vermelden dat ik meedoe met de Photoshop Artistry Grunge workshop. Hoewel ik de meeste technieken in de workshop wel al kende (verschillende blendingsopties en het gebruik van laagmaskers, dodge & burn op een grijze overlay laag e.d.), vind ik het toch leuk om eens te kijken hoe je die technieken nu eens op een andere manier kan gebruiken.
Maar dit valt hier in het forum duidelijk niet echt in de smaak, ondanks de plaatsing in de categorie Digital Art.
Canon EOS 5DII, EF 24-105 f/4L IS USM, EF 70-300 f/4-5.6L IS USM, EF 50 f/1.4, Speedlite 580EX
http://scrappieirene.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

Inderdaad is er hier op het forum maar weinig belangstelling/waardering voor dit soort bewerkingen.
Ik doe het zelf ook erg graag en ik kan het dus wel appreciëren.
Plaats echter nooit de oorspronkelijke foto erbij (tenzij je in een tutorial wil laten zien hoe je er toe gekomen bent), want dan loop je de kans zoals ook hier weer blijkt, dat de aandacht en de kritiek daarop gericht gaan worden.
Ik ga het daarover dus niet hebben, maar uitsluitend over de bewerking.
Ik vind hem best wel apart zo en de onderliggende bewerkingen zijn goed gedaan.
Alleen vind ik het in dit geval teveel bewerkingen in één foto. Ook hier gaat het adagium "less is more" op.
Het wordt teveel techniek en te weinig artistiek.
Blijf hier gerust plaatsen, ik kan ervan genieten en ik zal niet de enige zijn, hoewel niet iedereen zich daarover uitspreekt.
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik vind m wel wat hebben, die nabewerking. Best een leuk "wild" effect van zo'n kalme foto. Net of ie zo uit een oude krant getrokken is. Leuk!
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

dat het ene onderwerp op dit forum nu eenmaal meer bekijks trekt dan het andere is een feit, daar kunnen we niet omheen.
des te leuker is het !!!! als iemand eens wat plaatst wat je niet veel ziet.
ik vind 'm ook zeker wat hebben, had direct de voorstelling dat het de binnenkant van de kaft van een boek was of zo.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
scrappie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2006 16:12
WoonplaatsCOLON Purmerend
CONTACTCOLON

Gelukkig ook wat positieve reacties! Pfew, durfde al bijna niets meer te plaatsen (en dat vind ik sowieso al eng).
Canon EOS 5DII, EF 24-105 f/4L IS USM, EF 70-300 f/4-5.6L IS USM, EF 50 f/1.4, Speedlite 580EX
http://scrappieirene.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou, ik hou er ook van hoor. dus zeker niet twijfelen of je wel moet posten. Ik ben het wel eens met Illuminatus dat je wel heel veel bewerkingen tegelijk hebt gedaan.
Maar, hoe dan ook, het ziet er goed uit!!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Hee, ik zie hem nou pas, en ik vind hem fijn om naar te kijken, met mooie kleuren. Net een heel oude ansichtkaart....

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar