Fotomaatje gezocht in regio A'dam / het Gooi

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik wil graag wat meer gaan fotograferen, en ik zou het leuk vinden om een fotomaatje te vinden in de regio A'dam / het Gooi. Ik woon zelf in Muiden.
Ik ben vrouw, 42 jaar en ik houd van architectuur, landschappen, close-ups (bloemen, vlinders e.d.), dierentuinen, maar ik zou het ook leuk vinden om te experimenteren met straatfotografie. Avond en nachtfotografie vind ik ook erg leuk om te doen, maar in NL komt dat er eigenlijk nooit van. MIsschien wel juist leuk om samen te doen.

Wat nog op mijn to-do lijst staat om te fotograferen zijn o.a. de Zollverein in Duitsland en de fabrieken in het Ruhrgebiet, het vuurwerkfestival in Scheveningen, de Friese ballonfeesten (en dan specifiek de luchtballonnen natuurlijk), de Zuidas in Amsterdam, het safaripark Beekse Bergen, de Calatrava bruggen in Hoofddorp, een mooie pluktuin (of andere tuin), de kasteeltuinen in Arcen etc.

Buiten fotografie houd ik van reizen, ik lees graag, en ik heb 2 honden waar ik dagelijks mee ga wandelen. Mijn honden fotografeer ik trouwens ook graag, al is dat wel een grote uitdaging.

Wie vind het leuk om eens samen op stap te gaan?
Een leuke fotoclub in mijn omgeving lijkt me ook wel leuk. Via de website van de fotobond vind ik er heel wat in mijn omgeving, maar welke is een aanrader?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Niemand?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Tja, Amsterdam is toch iets te ver weg, voor mij dan....;)
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Peter, dat begrijp ik helemaal!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Hallo Jasmino,

Ik woon in Hoofddorp en vind zoiets erg leuk om te doen met je. Enige probleem is dat ik op het moment een dochtertje van 6 weken heb die behoorlijk wat tijd opslokt. Wel kunnen we altijd kijken wanneer iets lukt, maar ik kan geen garanties geven ;)


Jouw wensen qua fotografie objecten komen niet helemaal overeen met de mijne: ik ben meer van de portretten. Maar ik ben een ontzettende beginner dus ik hou een 'open mind'.
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ah, portretten is helemaal niet mijn ding. Maar inderdaad, laten we contact houden via het forum en kijken wanneer het eens lukt om wat te fotograferen. Vind je straatfotografie leuk? Lijkt me ook ontzettend leuk om eens te doen in A'dam bijvoorbeeld.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Op zich wel, maar ben nog wat huiverig om zomaar mensen op de plaat te zetten die daar misschien helemaal niet van gediend zijn (ik weet het - dat ligt aan mij). Nooit geschoten is altijd mis natuurlijk. Ik probeer wel regelmatig op het forum mee te lezen maar als je me wilt bereiken werkt een PM het beste :)
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Oké! Veel succes en veel geluk met jullie kleine, ik kan me voorstellen dat zij momenteel al je aandacht vraagt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Gebruikers-avatar
Nemi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 470
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 20:25

Ik woon te ver weg (*) voor "vast" fotomaatje maar zou het wel leuk vinden eens samen op pad te gaan. Mijn interesse gaat uit naar natuur: landschappen/dieren/dierentuinen. Ik ga regelmatig naar Blijdorp (abonnement) maar andere dierentuinen vind ik ook leuk. Verder wil ik nog wel eens in een hut zitten voor met name de IJsvogel of gewoon een wandeling maken en zien wat ik tegenkom.
Hier staat morgen Lauwersmeer (Oehoe!) op de planning en donderdag Blijdorp.

Mocht je het leuk vinden een keer deze kant op te komen of in jouw buurt de natuur in te gaan (voor een echt mooi gebied reis ik graag een stukje) dan hoor ik het wel :)
Laatst gewijzigd door 2 op Nemi, in totaal 2 keer gewijzigd.
http://www.by-ellen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Vanuit Groningen een abonnement op Blijdorp? Wauw, dan ben je vast een groot fan! Ik vind het trouwens ook een heel mooie dierentuin hoor.
Maar bedankt voor je reactie, klinkt erg leuk! Zo'n vogelhut heb ik trouwens nog nooit gedaan, maar klinkt wel super leuk om eens te doen. En Lauwersmeer klinkt ook erg leuk. En naarden ligt hier zo'n beetje om de hoek, geen idee dat ze daar ijsvogeltjes hebben.

Laten we inderdaad eens een datum prikken, per pb misschien het handigst!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
elvin
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2012 12:39
WoonplaatsCOLON zwaanshoek
CONTACTCOLON

eMKay schreefCOLONHallo Jasmino,

Ik woon in Hoofddorp en vind zoiets erg leuk om te doen met je. Enige probleem is dat ik op het moment een dochtertje van 6 weken heb die behoorlijk wat tijd opslokt. Wel kunnen we altijd kijken wanneer iets lukt, maar ik kan geen garanties geven ;)


Jouw wensen qua fotografie objecten komen niet helemaal overeen met de mijne: ik ben meer van de portretten. Maar ik ben een ontzettende beginner dus ik hou een 'open mind'.
ikzelf woon in zwaanshoek, misschien kunnen we met een groepje van 3 of meer?

Gr Elvin
18 jarige fotograaf - opleiding fotografie op fotovakschool (MBO4) leerjaar 1-Eigen bedrijf : Elvin Hendriks Fotografie- Canon Eos 5D Mark III Canon Eos 1000D eos600D, Canon EF 70-200 L F4.0 canon 50MM EF 1.8 en Tamaron 70-300, en een sigma 18-250
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar