Tamron 24-70 F2.8 vc PROOST!!!!

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Beste Canon liefhebbers & fotograven!

Begin dit jaar heb ik de 1100D gekocht. Erg leuk en aardig maar al snel volgde er een betere lens. Namelijk de Canon 10-22. Nu al veel leuker! Na veel stoeien tipte de body na lange bij niet aan de kwaliteit/resolutie vd. lens en heb ik deze ingeruild voor een nieuwe 600D. Super tevreden want het verschil is wereld's! Twijfelde sterk met de 60D maar om nu 250,- meer te betalen voor een sterkere body en minimale opties, heb ik gekozen voor de 600D. Het overig geld kan dan mooi bij de nieuwe lens :wink:

Graag wou ik weten of de Tamron 24-70 F2.8 de 900,- waard is en of ik niet beter voor de Canon 24-70 F4 L is moet gaan. Tevens dacht ik ook sterk aan de Canon 24-105 L F4 is. Maar gezien deze al aardig op leeftijd is en redelijk zacht is in de hoeken, telt deze zo goed als niet mee. Zeker met het idee dat er in de toekomst de Canon 70-200 L F4 is erbij komt.

Graag zie ik jullie reacties/ervaringen tegemoet :D

------------------


Middels in bezit van deze uber lens! (07-02-2014)

Onbewerkte foto's: (op rechtzetten en inzoomen na)

na rechtzetten:
Afbeelding

na inzoomen:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 3 op Joffreyon, in totaal 10 keer gewijzigd.
Just my opinion.

Gr. Joff
wernerfotografie

Ik ben sinds 2 maanden in bezit van deze mooie en fijne lens. Ik gebruik deze samen met mijn 5d2. Ik twijfelde tussen een nieuwe tamron of een tweedehandse canon 24-70 2.8. Deze prijzen lagen niet ver uit elkaar dus gekozen voor nieuw met garantie. Voornamelijk omdat de recensies van de tamron lovend waren. Wel bewust gekozen voor de 2.8.

Als ik morgen opnieuw mocht kiezen zou ik zonder twijfel weer voor de tamron gaan. Heerlijk lensje en voldoet helemaal naar mijn wensen. Een aanrader naar mijn mening.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik bezit ook de Tamron 24-70 2.8. Aangeschaft na uitgebreid vergelijk met de Canon 24-70 2.8. T.a.v. beeldkwaliteit valt er helemaal niets aan te merken op de Tamron. Bijkomend voordeel is de beeldstabilisatie of VC (vibration control) zoals Tamron het noemt. Die ontbreekt op de Canon. Als ik al een nadeel over Tamron lens moet roepen dan is het dat de zoom en focus ring t.o.v. Canon objectieven precies andersom zit. Maar of dat, in combi met de rode ring op het Canon equivalent, dan €1500,- waard is?
Nee, ik heb geen spijt van de Tamron. Integendeel.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Bedankt voor de reacties mannen!

Heb (heel) erg veel gelezen over boven genoemde lenzen. Maar de meest positieve reacties gaan over de Tamron. Hoewel de Canon 24-70 F4 is het ook super doet. Hier zit een macro optie op. Maar schijnt erg onhandig te zijn met activeren en deactiveren. De Canon 24-70 F2.8 is qua scherpte minimaal beter in de hoeken. Maar deze valt af ivm te hoge prijs en geen beeldstabilisatie. Mag graag uit de hand schieten.

Had een van jullie toevallig ook foto's geschoten met de Canon 24-105 L F4 is en of Canon 24-70 F4 is lenzen? Zo ja, welke verschillen ondervonden jullie.

Thnx!
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik heb met beide genoemde objectieven geen ervaring. Ik heb wel overwogen om de 24-105 74 aan te schaffen omdat dit op m'n full frame misschien een beter bereik heeft als 'walk around' objectief. Tot op heden niet gedaan omdat ik me best vermaak met de Tamron 24-70 VC.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Dat is de enige overweging welke ik ook had bij de 24-105 Heb dan wel geen ff maar het extra stukje bereik leek me wel handig. Gezien de toekomst hopelijk een 70-200 F4 is brengt heb ik liever de Tamron 24-70 F2.8 met aanzienlijk betere foto kwaliteit
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Probeer 'm gewoon eens in de winkel zou ik zeggen! f/2.8 is echt heerlijk om mee te spelen.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Binnen nu en 2 mnd komt er een Tamron 24-70 F2.8

Bedankt voor de doorslaggevende reacties :!:
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ik gok op 5 december... ;-)

Groet!
Dward
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

De nieuwe Sigma 17-70 2.8 - 4.0 krijgt redelijk lovende kritieken en goede prijs die toch weeral een 200 à 300 euro onder de Tamron zal liggen.

http://www.camerastuffreview.com/nl/sig ... ntemporary" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

@Amberes: bedankt voor je reactie, maar zoals ik had omschreven, heb al een 10-22 en wijk ik liever niet vd canon lenzen af. Maar de Tamron is dusdanig goed, dat ik het overwegen bij deze Tamron meer dan waard vind!
Just my opinion.

Gr. Joff
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

Nog tot 15 januari 2014 is er 50 euro cashback op de Tamron 24-70 2.8 en de 70-200 208.
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

TS,
Ik bezit een Canon 24-105 mm. Een groot nadeel vind ik de zeer matige bokeh.
Neem jij de weergave van onscherpe partijen mee in het nemen van een beslissing welke lens je gaat aanschaffen?
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Met de bokeh van de Tamron 24-70 f/2.8 VC is in ieder geval helemaal niets mis...

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

De bokeh vd Tamron is goed en netjes rond maar wel ui achtig in de rondjes. De canon 24-70 f4 IS heeft aan de zijkant ovale bokeh, wat ik serieus vind storen. Tot slot vind ik de beeldkwaliteit het belangrijkst evenals dat de zeikanten scherp zijn, bij dit laatste heeft de canon 24-70 F4 IS ook iets meer moeite. De voordelen vd Canon is betere witwaarde en macro mode.
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Goed samengevat. Je hebt 'm dus gekocht zie ik? Gefeliciteerd!
Overigens: zijkanten. Ik weet het. Communicatie is belangrijker dan een spelfoutje, maar toch. :wink:

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Oeps, je hebt helemaal gelijk Dward! Ben weer eens te enthoushiast. Als laatste puntje, de Tamron is iets beter met lichtinval:)

Ik haal vd week eerst de 70-200 F4 IS. Eind januari de Tamron ivm btw @ mm
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ah! Oranje = 'wishlist' :-)
Ik begrijp alleen de link Januari en BTW niet... Zal wel komen omdat ik 'm al heb!

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Mediamarkt heeft eind januari altijd tot op heden de btw weg ermee actie. Dan haal ik de Tamron
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ah! Goed plan!

Groet!
Dward
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar