Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Voor de eerste keer eens ge-experimenteert met highkey.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Je hoeft er niet zo'n sip gezichtje bij te trekken hoor
Met name 1 vind ik best iets hebben. Heb wel het idee dat je het highkey effect met name gezocht hebt in de nabewerking en wat minder in de belichting op zich.
Een mooie highkey heeft vaak hele subtiele doortekeing in de witte partijen en hier is het bof!, knal . neemt niet weg dat het een leuk experiment is
moet toch zeggen dat ik weinig nabewerking heb gedaan
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
Hoewel ik de eerste foto qua portret het meest vind hebben, ga ik toch voor de tweede als je stelt dat het high key moet zijn. De kleuren komen in nr. twee namelijk iets zachter over, hetgeen (volgens mij) meer bij high key past.
Altijd leuk om eens wat anders te proberen.
Meningen over wat nu wel en geen high-key is cq hoe het zou moeten lopen vaak ver uit elkaar.
Na dat met een donkerharig model, kan/mag dat in kleur of moet het z/w zijn etc.
Maar de rode draad is over het algemeen toch dat er wel details zichtbaar moet zijn in ongeveer alle delen, ook de meest lichte partijen.. High key is dus vooral veel en zacht belicht, maar niet (zwaar) overbelicht tot grotendeels geheel "uitgebrand".
Het plaatje moet juist zacht ogen en zeker niet schreeuwerig worden richting kijker..
Dat is hier helaas wel teveel het geval.
Foto 1 vond ik de betere, ogen komen erg mooi uit zo en er is nog redelijk veel zichtbaar, wat bij 2 niet het geval is.
Probeer het een volgende keer eens door net op het randje van overbelichting aan te gaan zitten en in je nabewerkingen de meer donkere delen wat extra licht mee te geven en contrast wat omlaag te halen. Maar zoveel mogelijk details zien te behouden.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
een van de (in mijn opinie) kenmerken van high key is, dat er tegen overbelichting aan,vooral heel zacht licht gebruikt wordt. Maar wel zodanig dat er in alle partijen details zichtbaar blijven. Hoe je dat bewerkstelligt kan op verschillende manieren. Maar gewoon maar een hele bak licht erop of je diafragma enorm open draaien om een overbelichte foto te maken is niet de manier. Dat heb je hier wel gedaan. Ga de volgende keer wat subtieler te werken probeer zachtheid te creëren. Dit is namelijk gewoon een keiharde overbelichte foto. Succes
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's