Kleuren aanpassen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

hallo allemaal,

Wist niet waar ik het moest plaatsen dus maar onder "algemeen" gedaan.

Heb foto's van mijn hond genomen,alleen bij thuiskomst vind ik het eindresultaat minder.
(kleuren,wat ook te maken heeft met de herfst natuurlijk)

Dus met DPP (raw) wat gespeelt.Vraag me echter af of dit te veel van het goeie is??

650d 50/1.8mm AV stand 6,3F 1/800 iso800 -0,7

Wat vinden jullie tevens van de scherpte?

Hierbij een foto die bewerkt is:
Afbeelding

Onbewerkt:
Afbeelding
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat teveel van het goeie is, is je eigen smaak - jij bepaalt zelf wat je mooi vindt.
Ik vind zelf de originele versie veel beter dan de bewerkte, maar smaken veschillen. Ik zou bij de originele een klein beetje spelen met curven en het daarbij laten. Maar, als gezegd, dat is persoonlijk!

En wat betreft scherpte, niets mis mee. Er wordt hier veel te veel over scherpte gesproken en veel te weinig over compositie. Je compositie is goed (ook niet zo heel moeilijk :wink: ) maar ik hou wel van een centrale compositie dus misschien dat anderen er anders over denken.

Check nog wel ff of de foto helemaal recht staat, volgens mij helt 'ie een beetje.
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Zou fijn zijn als je zorgt dat ze hier ook in het groot zichtbaar zijn. Scheelt een paar klikken voor iedereen.

Scherpte lijkt me idd in orde. EN zou idd tussen origineel en bewerkte gaan zitten voor eindresultaat.
Eventueel rechts en onderin nog wat wegcroppen.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ook ik vind de originele beter wat betreft kleur (zou misschien klein beetje getweaked kunnen worden).
In de bewerkte heb je denk ik iets teveel gedaan met de saturatie, waardoor het gras al snel te groen wordt en je hond te oranje.
Zelf laat ik de saturatie het liefst op 0 staan, maar smaken verschillen.

Scherpte is prima!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

addy101 schreefCOLONWat teveel van het goeie is, is je eigen smaak - jij bepaalt zelf wat je mooi vindt.
Ik vind zelf de originele versie veel beter dan de bewerkte, maar smaken veschillen. Ik zou bij de originele een klein beetje spelen met curven en het daarbij laten. Maar, als gezegd, dat is persoonlijk!

En wat betreft scherpte, niets mis mee. Er wordt hier veel te veel over scherpte gesproken en veel te weinig over compositie. Je compositie is goed (ook niet zo heel moeilijk :wink: ) maar ik hou wel van een centrale compositie dus misschien dat anderen er anders over denken.

Check nog wel ff of de foto helemaal recht staat, volgens mij helt 'ie een beetje.
Thnx!

Compositie ging toch moeilijk gezien er meerdere prikkels in de bos waren die interessant zijn voor een hond van 10maanden :D
Helling vond ik een of ander manier wel iets hebben zal alsnog er een maken die wel horizontaal staat.
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

Frank64 schreefCOLONZou fijn zijn als je zorgt dat ze hier ook in het groot zichtbaar zijn. Scheelt een paar klikken voor iedereen.

Scherpte lijkt me idd in orde. EN zou idd tussen origineel en bewerkte gaan zitten voor eindresultaat.
Eventueel rechts en onderin nog wat wegcroppen.

Had moeite met uploaden maar daar ga ik een andere topic voor openen hoe ik dat kan doen.

Word met croppen het kwaliteit niet "minder"?
psycho-tr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2012 22:37

DavevdrH schreefCOLONOok ik vind de originele beter wat betreft kleur (zou misschien klein beetje getweaked kunnen worden).
In de bewerkte heb je denk ik iets teveel gedaan met de saturatie, waardoor het gras al snel te groen wordt en je hond te oranje.
Zelf laat ik de saturatie het liefst op 0 staan, maar smaken verschillen.

Scherpte is prima!

Inderdaad ben nieuw met DPP begonnen dus hier en daar spelen aan de schuifjes.En saturatie is inderdaad opgekrikt.Gras vind ik niet erg,echter wel mijn oranje hond nu je het zegt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar