different light, different picture

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
gertjan ketel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 17:51
WoonplaatsCOLON brabant
CONTACTCOLON

recentelijk een aantal uren bezig geweest met een paddestoel met verschillend licht en gebruik makend van verschillende lenzen.
1

41145

2

41146

41147

41148

41150

41151

41152

Ik ben benieuwd naar jullie op- en aanmerkingen.

Gr. Gertjan

http://www.facebook.com/gertjanketelaarsfotografie" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Mooi zeg.
Hoe zo'n eenvoudige paddenstoel zo mooi uit kan komen.
Natuur + Fotograaf = Goed samen
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Leuk gespeeld! Maar ik vind die gele achtergrond niet zo mooi, lijkt zo erg onnatuurlijk.... ik vind foto 41148 het meest aanspreken maar daar is de achtergrond nog steeds een beetje onrustig naar mijn smaak. De foto erna vind ik te donker en de onderste twee hebben weer die kleuren die ik niet zo mooi vind, en de laatste is naar mijn idee te vaag.
Groetjes,
Elsbeth
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik houd wel erg van een mooie bokeh, maar niet zo van die ringen... De gele achtergrond doet het voor mij trouwens wel prima. Toch springt foto 4 er voor mij uit, die vind ik echt het allermooist. Nét genoeg contrast. Prachtig! Hij had alleen iets minder centraal gemogen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Leuke serie waarin je een stukje creativiteit laat zien. De kringen bij #1 en #2 vind ik wel leuk, alleen vind ik het niet per se de beste compositie als het hoedje precies voor de meest lichte kring zit. Ik had liever zo'n lichte 'kring' een stukje naast het hoedje gezien. Overigens vind ik #1 iets beter geslaagd dan #2. In beide stoort de onscherpe voorgrond me iets. #3 en #5 vind ik te donker naar mijn smaak. #4 en vooral #6 vind ik de beste van je serie. Paddootje had je in foto #6 nog tikkie meer naar rechts mogen plaatsen, en #4 nog een tikkie lichter maken.
gertjan ketel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 17:51
WoonplaatsCOLON brabant
CONTACTCOLON

dank je wel Dave

@madelief dank je wel voor je reactie. achtergrond is puur natuur zijn verkleurde hefstblaadjes en dat dat niet door iedereen prettig gevonden wordt kan ik mij iets bij voorstellen. Die laatste is idd vaag dan is mijn opzet geslaagd.
@jasmino bedankt en achtergrond flares blijven lastig en zijn erg persoonlijk. foto 4 zal eens kijken of je feedback helpt, thx.
@sunblade voorgrond kon niet anders lig in een slootskant om het bladerdek op de achtergrond te krijgen, kan ik mij iets bij voorstellen dat die te donker gevonden worden maakt het voor mij mystieker, foto 6 ja dat zou idd kunnen, foto 4 is smaak voor mij voldoet deze belichting.

Nogmaals dank voor jullie tijd en moeite.

Fijn weekend.

Gr. Gertjan
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

He' Gertjan,

Voor mij de op een na laatste..erg mooi.
Ook de plaatjes met de flares doen het erg goed.

Erwin.
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Leuk hé, je tijd nemen om een onderwerp op verschillende manieren te fotograferen. Het is je bij deze ook goed gelukt, mooie serie!
gertjan ketel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 215
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2005 17:51
WoonplaatsCOLON brabant
CONTACTCOLON

dank je wel mpke en idd erg leuk :-).

Gr. gertjan
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Mooie gevarieerde serie met die verschillende standpunten, belichting en kleur.
Ik vind 4 en 7 de mooiste uitschieters.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Mooie platen!!! Vooral de kleur icm het licht vind ik bijzonder mooi!!! :D :D :D
Maar vanaf 2 ben je vergeten door te nummeren............ :lol: :lol:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar