1 flitser en die als slave

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
One-Eye-Jack
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 438
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10

Ik probeer met een 5d2 en een losstaande 580ex te flitsen. Dit lukt niet, ook al heb ik slave instelling op de flitser staan.
Heb ik nog een aparte zender nodig om de flitser te activeren? Of moet het wel gewoon kunnen, maar hoe dan?
Is ut nau me camera of muh camera?!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Je hebt nog een aparte zender nodig. Van Canon is er de ST-E2, maar je zou ook een tranceiversetje (Cactus V5 bijvoorbeeld) kunnen gebruiken. Let wel op dat als je een transceiverset gebruikt deze niet allen TTL ondersteunen. Degene die ik hier noem doet dat bijvoorbeeld niet. Welke dat wel precies kunnen weet ik niet.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Je 5D2 geeft geen signaal af. Volgens mij was de 7D de eerste.

Dus je hebt idd of een 2e flitser nodig (die als master kan dienen, of de 580 gebruiken als master en een (eventueelthird party) flitser als slave moeten aanschaffen,
Of je moet idd naar een off-shoe cord dan wel een triggerset zoals Ytos ook aangeeft
Een "goedkoop" setje geeft idd geen (e)TTL door, daarmee zul je flitser altijd hand,atig moeten instellen.
Wil je dat niet moet je watdieper in de buidel tasten.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Anoniem 4

Ytos schreefCOLON... Welke dat wel precies kunnen weet ik niet.
PocketWizard MiniTTI en FlexTT5
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Heeft de 5D wel ook een ingebouwde flitser? Bij mijn 60D is dat de master...
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

nope.
Geen plek voor bij een FF zeggen ze.
Of niet nodig gezien zijn doelstelling zegt de ander.
Od dan ook, geen interne flitser dus
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Illuminatus schreefCOLON
Ytos schreefCOLON... Welke dat wel precies kunnen weet ik niet.
PocketWizard MiniTTI en FlexTT5
De Phottix Odin kan dat ook (voor veel minder geld).
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

Thuispapa schreefCOLON
Illuminatus schreefCOLON
Ytos schreefCOLON... Welke dat wel precies kunnen weet ik niet.
PocketWizard MiniTTI en FlexTT5
De Phottix Odin kan dat ook (voor veel minder geld).
En beter! Maar je hoeft niet voor TTL triggers te kiezen, manual is ook goed te doen en een stuk voordeliger. Tevens is er trouwens ook een Yongnuo clone van de ST-E2 (met dezelfde naam) die beter werkt dan de Canon versie. Youngnuo heeft ook een betaalbare radio versie, de YN622-C waar binnenkort ook een versie met LCD op de markt van komt.
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
Anoniem 4

Wordt een leuke discussie als we ongefundeerd gaan roepen: beter, goedkoper, handmatig net zo goed.
Ik heb alleen gereageerd op Ytos dat PocketWizard MiniTTI en FlexTT5 met (e)TTL (kunnen) werken.
Geen waardeoordeel, noch wat betreft kwaliteit/functionaliteit noch qua prijs/kwaliteit.
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Illuminatus schreefCOLONWordt een leuke discussie als we ongefundeerd gaan roepen: beter, goedkoper, handmatig net zo goed.
Ik heb alleen gereageerd op Ytos dat PocketWizard MiniTTI en FlexTT5 met (e)TTL (kunnen) werken.
Geen waardeoordeel, noch wat betreft kwaliteit/functionaliteit noch qua prijs/kwaliteit.
Je zou uit jouw post de indruk kunnen krijgen dat alleen die twee pocketwizards met eTTL overweg kunnen, vandaar mijn reactie.

Dan is het opmerken dat er meer opties zijn, samen met de naam van een product dat ook nog eens beduidend goedkoper is dan de PW (en dat is niet ongefundeerd, maar een feit) in mijn ogen alles behalve ongefundeerd, maar net zo'n nuttige aanvulling als jouw bericht.

Ik vind de term "ongefundeerd" in dit bericht dan ook onterecht en ook nog eens heel wat meer lijken op een waardeoordeel dan wat dan ook dat er in mijn bericht werd gemeld. Je lijkt met de manier waarop je jouw woorden kiest bewust een emotie in dit bericht te plaatsen die me onnodig lijkt voor zowel het onderwerp of de discussie, om het over onnodig scherp stellen van de discussie nog maar te zwijgen.
Anoniem 4

Over op scherp zetten gesproken.
Ik reageer op een vraag van Ytos heel strak dat PocketWizard MiniTTI en FlexTT5 met (e)TTL (kunnen) werken, omdat ik dat uit eigen ervaring weet. Niet meer en niet minder.
Natuurlijk zijn er meer die dat kunnen en dat sluit mijn antwoord ook niet uit. Ik weet dat er naast Canon ook andere cameramerken zijn.
Vervolgens word ik van twee kanten met citering aangevallen en vervolgens wordt mij ook nog eens verweten dat ik de indruk wek dat alleen de door mij genoemde PocketWizards met eTTL overweg kunnen.
Dat staat nergens, dus is het je eigen fantasie die op hol slaat en dat is pas emotie.
De vraag van de TS is al door Ytos beantwoord met een waardevolle aanvulling van Frank64.
Mijn daarop volgende vermelding had het begin kunnen zijn van een mooi lijstje, waarmee de TS op het spoor wordt gezet om zijn wens te kunnen realiseren.
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Illuminatus schreefCOLON Vervolgens word ik van twee kanten met citering aangevallen en vervolgens wordt mij ook nog eens verweten dat ik de indruk wek dat alleen de door mij genoemde PocketWizards met eTTL overweg kunnen.
Dat staat nergens, dus is het je eigen fantasie die op hol slaat en dat is pas emotie.
Spreken we wel dezelfde taal: Waar word je in mijn reactie met citering dan precies aangevallen?

Jij gooit met termen als aanvallen, verweten, ongefundeerd, fantasie en nog meer omdat iemand "Voor veel minder geld" schrijft?

Lijkt me een typisch geval van "eigen fantasie die op hol slaat".
Gebruikers-avatar
mmuetst
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2005 09:56
CONTACTCOLON

ik test veel apparatuur en vergelijk producten. Inmiddels krijg ik steeds meer oud eigenaren van pocket wizard ttl producten die zijn overgestapt naar Phottix Odin en mij mailen dat ze blij zijn met deze keuze. Mijn advies is wel dat ttl niet altijd de logische keuze is, sterker nog, met mijn Odin flits ik vaak manual, ik vind het goed om TS daarvan op de hoogte te stellen. De TS wil eigenlijk gebruik maken van het Canon remote flits systeem, maar zoals anderen aangeven is dit met de 5D mk II niet mogelijk zonder extra flitser of ST-E2. Dus beschouw mijn opmerking als goed advies en doe je voordeel er mee.
Meer Strobist nieuws op metjegelaatopdegevoeligeplaat.blogspot.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar