Aardappelfabriek T.A.

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Panorama
Afbeelding
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

leuke serie Katjang, van een locatie die wel de moeite waard is (voorzover ik dat kan inschatten, ervaren urbexers zullen dat misschien niet met mij eens zijn).
om je foto's net dat stukje extra te geven dat ze nodig hebben, wat puntjes waar je op zou kunnen letten en die mij opvallen imho.
sommige foto's komen wat donker en/of dof over en mogen een stukkie scherper.
foto's 1 en 3 staan niet recht, foto 2 mist in mijn ogen een onderwerp, 5 is mooi gedaan met een mooie lichtinval en dieptewerking.
Foto 5 vind ik dan ook de beste van de serie.
Op 6 mis je net het bovenste stukje van de schoorsteen, op foto 7 wordt het grootste gedeelte van het zicht onttrokken door de bomen, terwijl ik dit op foto 8 niet zo storend vind. De pano is ook aardig maar ook daar nét weer dat bovenste stukje van de schoorsteen en helt hij lichtjes over.
al met al een niet onverdienstelijke serie maar met wat puntjes op de i en een goede nabewerking (verscherpen, iets lichter, iets meer contrast) scoor je zeker voldoendes. Ga zo door.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

ik kan het wel eens zijn met Roland! :)

je werkt in HDR, de bewerkingen gaan je al een STUK beter af dan vooraf vind ik..
foto 1 viel me direct op dat de ramen zijn "uitgebrand" wat je kunt doen om dit te voorkomen is nog een stop of 2 donkerder te geven en 2 stops over belichten (of het te compenseren)..

kijk inderdaad naar dieptes en naar onderwerpen wat je erop wilt zetten..
ik kan ook niet direct terug zien dat die een "aardappel"fabriek was.. nu is dit vaker niet meer mogelijk omdat alles wat ermee te maken heeft weg gehaald is o.i.d. maar kan wel zien dat er iets wed verwerkt..
je gaat de goede kant uit!
ga zo door!

gr. Michel
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

@Road8, bedankt voor de duidelijke en uitgebreide feedback.
hier kan ik wat zekers mee, en ik denk dat ik maar eens moet kijken ook naar een tripod met waterpas erin. Lijkt me makkelijker om ook de foto's recht te krijgen.

Maar voor de volgende keer neem ik zeker je feedback mee, bedankt!

@billie-90: Deze foto's zijn geen HDR, allemaal in RAW geschoten. vandaar dat de ramen zijn "uitgebrand" als ik dat wel met HDR had gedaan was het niet zo geweest.
ik wil nu zo min mogelijk HDR doen en meer een natuurlijke look hebben, dat kan natuurlijk ook met HDR maar dat wil ik nu echt alleen gaan gebruiken waar het nodig is.
Zoals met die ramen wat je nu zegt.

Maar ook bedankt voor je feedback, zo kom ik gelukkig steeds verder en kan ik me verbeteren :)
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Is hier laats geen brand geweest?

Meende er iets over gehoord te hebben in het nieuws
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
katjang
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2012 00:05

Toen ik er was niet... Kan best laatst gebeurd zijn. Heb er zelf nog niks over gelezen.
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Ik heb duidelijk geen verstand van deze tak van fotografie, maar wilde wel zeggen dat foto 4 + 5 er voor mij uitspringen.
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar