Italia a Zandvoort 2013

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hierbij mijn score van afgelopen Italia a Zandvoort:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

coole platen, coole auto's, jammer dat er geen geluid bij is. Lijkt me een mooi evenement. De Integrale is toch wel mijn favoriet, hoewel de Daytona, F40 en de 512BB ook gaaf zijn. Denk wel dat er in de nabewerking nog wat kwaliteitwinst te halen valt. Ik mis wat scherpte en helderheid/contrast.

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

sluit ik me bij aan.
Mis met name bij de fiatjes wel wat snelheid in de foto's/wielen
Misschien volgende keer eens nog iets langzamere sluitertijden uitproberen?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Thanx voor de reacties guys!! Wat betreft sluitertijd ben ik het helemaal mee eens, wil zeker nog flink lager uitkomen voor meer drama en snelheid. Zit eerlijk gezegd nog klem in het durven, ik krijg niet zomaar accreditatie, dus als het lukt wil ik wel graag met iets thuiskomen waardoor ik dan toch meer op zeker ga spelen merk ik aan mezelf. Maar als ik zie op welke sluitertijden ik nu zit ten opzichte van een jaar geleden op hetzelfde evenement gaat het de goede kant op :D

@Frank64, ik ben erg benieuwd hoe je er meer uit zou kunnen halen? Zou je misschien bij een vd foto's wat tips kunnen geven waarvan jij denk welke aanpassingen verbetering kunnen geven? Ik werk met Canon Digital Photo Professional.
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik gebruik zelf een oude versie van photoshop, en ik ben maar een ontzettende amateur in het nabewerken, dus neem het vooral met een korrel zout. Anderen op het forum zijn daar zeer veel beter in. Maar wat ik zelf doe is het histogram bekijken en daarmee de donkere en lichtere partijen wat meer balans geven. Verder kun je soms wat meer contrast gebruiken of iets meer helderheid toevoegen, zeker als de foto's op een wat grijze dag zijn genomen. En ik verhoog de kleursaturatie vaak wat om wat meer kleurbrilliance te krijgen. En natuurlijk naverscherpen, zeker als je de foto's verkleind hebt. En wellicht dat ook het uploaden naar Photobucket de kwaliteit niet ten goede komt, ik heb vaak het idee, en ook wel van anderen gehoord, dat bijvoorbeeld Flickr in dat opzicht beter werkt. Zelf upload ik mijn foto's rechtstreeks naar het Eosforum en link ze vandaaruit.

Maar het blijft een hele fijne serie van hele mooie bolides. Enig idee of Frits van Eerd of Frits Kroymans een van de F1 auto's reed?

Groeten,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Nick@ShotAtSpeed
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2013 09:29

Je zou Lightroom eens moeten proberen. Ik heb een hoop foto's kunnen redden met dat programma.
Ik ben zo vrij geweest om een van je foto's te bewerken om je het verschil te laten zien.
Bewerking hangt natuurlijk ook wel een beetje af van persoonlijke smaak :)

voor;
Afbeelding

na;
Afbeelding

Het zijn natuurlijk niet de originele bestanden, dus echt goed is de kwaliteit niet, maar het geeft een beetje een idee wat je met een paar simpele bewerkingen kan bewerkstelligen.
Als je dan ook nog in raw schiet kan je zo veel meer uit je foto's halen met zo'n programma.

Verder als ik je een tip mag geven, schroef eens een polarisatie filter op je lens. Met die filter kan je heel makkelijk reflecties van ruiten en sommige delen van de koets van een auto wegdraaien. Krijg je veel meer detail in je foto's.
Je levert dan wel een f-stop in, dus je moet er in je instellingen wel rekening mee houden.
Verder is het een leuke serie van een mooi evenement!
Ik denk dat ik volgen jaar ook maar eens die kant op ga!
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

@mikeeagle, ik zal vanavond de foto's proberen te uploaden naar het forum ipv via Photobucket. Ben benieuwd of dat verschil maakt. Dank voor de tip! Contrast en saturatie zijn al aangepast in de foto's. Moet wel zeggen dat ze hier een stuk donkerder uitkomen dan thuis, misschien dat het andere uploaden daar ook een verschil in maakt.

@Nick@ShotSpeed, dank voor de moeite, super dat je het voorbeeld hebt gemaakt. Is idd heeeel wat anders zo. Ben zelf wel wat meer van de natuurlijke weergave, vindt het wel heel artistiek worden zo :D Kan af en toe zeker gaaf zijn daar niet van. Ik schiet standaard in Raw, dus daar zit ik goed ieg. Ga eens kijken of ik aan Lightroom kan komen en daarmee aan de slag, dank voor de tip.

Wat betreft het polfilter, kan idd een hoop schelen, maar dat wegdraaien ligt zo gevoelig dat ik daar niet echt tijd voor heb denk ik tijdens het pannen.
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Jasper B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2011 14:45

Ik kan me niet herinneren dat ik daar geweest ben :shock: :shock: :shock: :shock:
50D, 50mm F1.8 II, 70-200 F2.8L IS USM II, , 580 EXII
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ook nog even wat geknutseld met je geplaatste beelden.
Om te laten zien dat er meer uit te halen is met wat eenvoudige stappen. Ook zonder zwaardere software.
Zoals gezegd, met de originelen kun je veel meer, verscherpen is bij kleine versies kritisch bijvoorbeeld, maar toch voor het idee.

1
Afbeelding

Afbeelding

Een die al niet slecht was, maar toch.

2
Afbeelding

Afbeelding

3
Afbeelding

Afbeelding


Autocontrast doet vaak al mooie dingen.
Nu niet veel meer gedaan dan ietsje oplichten, wat contrast toevoegen en nog ietsie verscherpt.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Wauw Frank64 je bent er ff voor gaan zitten man haha. Thanx voor alle input zeg, helemaal top. Zie zeker wat je gedaan hebt!! Ga nu even stoeien om de foto's via t forum te uploaden, ben benieuwd of dat verschil maakt.
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

39246
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Hmm nou zijn ze weer te klein. Krijg de foto's niet direct geupload omdat ze dan te groot zijn. Max 4Mb, heb alleen geen idee waar ik dat aan kan passen. Las ergens anders dat ze 900 pixels mogen zijn over de lange zijde, maar dan kom je hierop uit. Ben bang dat we het toch met de Photobucket foto's moeten doen.

Heb ieg weer een hoop geleerd allen, dank daarvoor, ga ik zeker mee aan de slag!!
Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Verkleinen van de afbeelding kun je in elk bewerkingsprogramma (inderdaad max 900 pxls aan de lange zijde) doen. Als je de foto geupload hebt (afmeting max 900 pixlels) ga je naar het album waar die in staat, wijs de foto aan en kijk onderin je statusbalk naar het id nummer (bv39265). Zet dit nummer tussen de photoid tags "[photoid]idnummer[/photoid]" en klaar is kees.

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Lightroom kun je bij Adobe downloaden, dan krijg je gewoon een full version die je 30 dagen op proef kunt gebruiken, kan je ff lekker spelen, daarna kan je besluiten om hem aan te schaffen. Op youtube en internet kun je al een hoop vinden hoe je het een en ander kan doen, daarnaast zijn er zat boeken en cursussen die je kan aanschaffen/doen zodat je meer uit dit programma kan halen.

Suc6
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Mooie foto's!

James bond was hier dus ook.
Ik heb de zelfde ferrari gezien op Viva Italia in Assen
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Mischien was nummeren een goed idee geweest. Serie ziet er goed uit alleen een beetje teveel. Misschien kun je nog iets meer selecteren . wat mijn voorgangers al aangeven met wat nabewerking kun je er net iets meer uithalen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
JasperB
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 04 Sep 2009 21:59
WoonplaatsCOLON Haarlem

Allen wederom mega dank voor de input!! Lightroom is ondertussen binnen, wel een oude versie, ga ik eens lekker mee stoeien.

@BossA, helemaal mee eens! Zal ik in het vervolg meer werk van maken. Is mn eerste keer dat ik foto's op het forum plaats, iets te enthousiast geweest :oops:

Nog wat anders geprobeerd met het uploaden, hieronder eens kijken of het nu wel gelukt is.

39286

Jasper Bulsing Photography (Like on Facebook)
Canon 7D - Canon 24-105L 4.0 - 100-400L 4.0 - Sigma 530DG ST - Gitzo 5 Serie
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

werkt goed Jasper
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Nicole30

mooie serie, alleen jammer van die ferrari f40, als ik die zou schieten zou k em niet zo schuin in beeld doen maargoed das mijn mening
Nicole30

hoe heb je die bewegende fotos genomen in welke programma stand?
en heb je enkelbeeld of continue opname gedaan?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar