Als je haren maar goed zitten.

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Trof in huis een motje aan dat vermoedelijk hoopte ongestoord in een hoekje te kunnen blijven zitten.
Snel spullen bij elkaar gezocht met het plan wat te improviseren.
Eerst het motje op een spiegelend oppervlak gezet, een lamp erbij, maar daar had ie geen houvast en kiepte die om.
Met een luciferstokje voorzichtig geprobeerd 'm weer rechtop te zetten, maar het motje klampte zich vast aan de lucifer en liet niet meer los. Met lucifer en motje in een hand en dus de andere hand alleen maar vrij, maar weer wat anders geprobeerd. Moest wel iets bedenken dat ik mijn hand met lucifer en motje goed genoeg kon steunen om een sluitertijd tussen 1,2-1,6 seconde stil genoeg te kunnen houden.
Daarna buiten nog wat geprobeerd, maar toen het het motje er genoeg van en vloog weg.

Ben altijd wel verrast van de manen van zo'n beestje. Reactie en tips zijn altijd van harte welkom. Gr Anita
Canon 600 + tussenring 31 + 50 mm.

1.

40469

2.

40470

3.

40472

4.

40471

Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Het motje staat er in ieder geval scherp op.
Verder vind ik persoonlijk de fotos ,ondanks de vele kunstgrepen wat saai.
Het geheel komt wat onnatuurlijk over.

Gr
Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Gebruikers-avatar
anita2000
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 400
GeregistreerdCOLON 21 Mrt 2013 12:29
WoonplaatsCOLON Valkenburg, Zuid Limburg
CONTACTCOLON

Dank je Ronald,
Dat van de saaiheid kan ik wel begrijpen, wat moet je zo snel improviseren? Eigenlijk zat ie half in de schaduw op een vensterbank in een hoekje, dat was helemaal niks.

Gr Anita
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar