Filmen met een DSLR

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Simpy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2007 21:17
WoonplaatsCOLON Nootdorp

Ben aan het kijk om weer eens een stapje omhoog te maken in DSLR land en ben aan het kijken of ik mijn Canon 60D kan vervangen voor een leuke upgrade ik twijfel nu tussen een canon 6D en een 5D mark III.
Echt leuke foto’s gemaakt met de 60D maar je wil toch weer eens iets anders, filmen heb ik niet veel gedaan dat doe ik met een HD camcorder.
Maar waarom maken ze niet een Canon DSLR waar je alleen mee kan fotograferen ik wil helemaal niet filmen met mijn DSLR !

Het lijkt op die reclame van Ali B van t mobile
Ik bestel een pizza ham kaas maar zonder dat ik erom vraag krijg ik er ook ansjovis bij dat is raar toch ?
Ik bestel bij jullie 2000 mb moet die er ook 500 bel minuten bij nemen dat is toch raar ?
En ik koop een DSLR maar moet er ook een camera bij nemen dat is toch ook raar ?

Ik heb liever een camera die super foto's maak zonder camera en dan een stuk goedkoper is !

Hoe denken jullie hier nou over ??? :roll:

En ik denk dat ik voor de 5D mark III ga :D
Canon 5D mark III| Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM| Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM| Extender 1.4x III |Lowepro Slingshot 300aw
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ehm, die camera gaat niet stukken goedkoper worden, hoor. En Canon (Nikon, Sony, Pentax) schat in dat de markt niet groot genoeg is. Gompie, zelf de nieuwste Leica M camera kan tegenwoordig filmen!

Als je het geld (er voor over) hebt: vooral doen die 5D3!!!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Helemaal mee eens. Mijn TV zet ik altijd terug naar zwart/wit en de radio luister ik natuurlijk alleen via de AM. Al die nieuwlichterij, nergens goed voor!
Gebruikers-avatar
Simpy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2007 21:17
WoonplaatsCOLON Nootdorp

Pieterr schreefCOLONHelemaal mee eens. Mijn TV zet ik altijd terug naar zwart/wit en de radio luister ik natuurlijk alleen via de AM. Al die nieuwlichterij, nergens goed voor!
Dat bedoel ik is toch fijn als je kan kiezen ik moet er een film camera bij nemen die ik niet gebruik :wink:
Canon 5D mark III| Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM| Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM| Extender 1.4x III |Lowepro Slingshot 300aw
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Downgraden naar een 40D? :P
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Dan kan je ook gaan zeggen dat je RAW niet nodig hebt, de histogram niet, en daar heb je ook geen keus in als je een camera uitzoekt die dat wel heeft ;-)
Pizza of een abonnement is toch anders dan een camera, die gewoon als kant en klaar product wordt verkocht.
Gebruikers-avatar
Simpy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2007 21:17
WoonplaatsCOLON Nootdorp

MichielBroerse schreefCOLONDan kan je ook gaan zeggen dat je RAW niet nodig hebt, de histogram niet, en daar heb je ook geen keus in als je een camera uitzoekt die dat wel heeft ;-)
Pizza of een abonnement is toch anders dan een camera, die gewoon als kant en klaar product wordt verkocht.
Ja maar RAW en Histogram enz heeft echt met foto's maken van doen, filmen is heel wat anders dan fotografie.
Je zal eigenlijk net als bij auto's met opties moeten gaan werken standaard zit er dit op je camera maar wil je WiFi of GPS of een draaischerm of filmen moet je dat erbij kunnen nemen.
Ik vind het ook dan weer jammer dat op de xD modellen geen ingebouwde flitser zit had ik dan weer graag er op gehad, het is ook nooit goed :lol:

Maar goed dat is niet te doen daar is de markt te klein voor :)
En ik zal heel blij zijn als mijn Canon 5D Mark III binnen is ook al kan je er mee filmen :P

Gr Simpy :wink:
Canon 5D mark III| Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM| Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM| Extender 1.4x III |Lowepro Slingshot 300aw
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Simpy schreefCOLON
MichielBroerse schreefCOLONDan kan je ook gaan zeggen dat je RAW niet nodig hebt, de histogram niet, en daar heb je ook geen keus in als je een camera uitzoekt die dat wel heeft ;-)
Pizza of een abonnement is toch anders dan een camera, die gewoon als kant en klaar product wordt verkocht.
Ja maar RAW en Histogram enz heeft echt met foto's maken van doen, filmen is heel wat anders dan fotografie.
Je zal eigenlijk net als bij auto's met opties moeten gaan werken standaard zit er dit op je camera maar wil je WiFi of GPS of een draaischerm of filmen moet je dat erbij kunnen nemen.
Ik vind het ook dan weer jammer dat op de xD modellen geen ingebouwde flitser zit had ik dan weer graag er op gehad, het is ook nooit goed :lol:

Maar goed dat is niet te doen daar is de markt te klein voor :)
En ik zal heel blij zijn als mijn Canon 5D Mark III binnen is ook al kan je er mee filmen :P

Gr Simpy :wink:
Het geeft wel stof tot nadenken, maar ik denk dat het gewoon niet werkt :P
En trouwens, dan moet je nog meer dingen kiezen, en het kan al zo lastig zijn! ;-)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Simpy schreefCOLONIk vind het ook dan weer jammer dat op de xD modellen geen ingebouwde flitser zit had ik dan weer graag er op gehad, het is ook nooit goed :lol:
Dat heeft wel een reden: het ding zit, ook ingeklapt, in de weg bij gebruik van TS-E objectieven.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Tja, ik wil ook geen telefoon met internet, navigatie, spelletjes, weersverwachting, twitter, dropbox, camera, dicteerfunctie, vertaalfunctie, zaklampfunctie, wifi, aai-schermpje, 4 inch beeldscherm, enz.enz.enz. Ik wil gewoon kunnen bellen! Maar ik ben bang dat ik er niet onderuit kom. Geld ook voor een camera. Ik heb nog niet gefilmd met mijn DSLR, maar de functie zit er op. Zo zullen er nog wel meer functies zijn die ik waarschijnlijk niet zal gaan gebruiken. Maar als de gelegenheid zich voor doet, kan ik wel filmen met mijn DSLR.
Om alles als optie aan te bieden, maak je het niet goedkoper mee. De opties zullen er op een gegeven moment in gezet moeten worden, voor diegene die dat willen. En je moet het standaard model klaar maken voor de opties. Niet alleen mechanisch, maar ook elektrisch en softwarematig. Gewoon zo laten en niet gebruiken wat je niet nodig hebt.
Basismodel is body al dan niet met kitlens. Opties zijn andere objectieven, filters, flitsers enz. Het zou wat anders zijn wanneer je bij aanschaf van een camera alle objectieven, flitsers en dergelijke erbij moest kopen. :lol:

(ben trouwens benieuwd wat zo'n camera met alle opties zou kosten)
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Simpy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2007 21:17
WoonplaatsCOLON Nootdorp

steven l schreefCOLONTja, ik wil ook geen telefoon met internet, navigatie, spelletjes, weersverwachting, twitter, dropbox, camera, dicteerfunctie, vertaalfunctie, zaklampfunctie, wifi, aai-schermpje, 4 inch beeldscherm, enz.enz.enz. Ik wil gewoon kunnen bellen! Maar ik ben bang dat ik er niet onderuit kom. Geld ook voor een camera. Ik heb nog niet gefilmd met mijn DSLR, maar de functie zit er op. Zo zullen er nog wel meer functies zijn die ik waarschijnlijk niet zal gaan gebruiken. Maar als de gelegenheid zich voor doet, kan ik wel filmen met mijn DSLR.
Om alles als optie aan te bieden, maak je het niet goedkoper mee. De opties zullen er op een gegeven moment in gezet moeten worden, voor diegene die dat willen. En je moet het standaard model klaar maken voor de opties. Niet alleen mechanisch, maar ook elektrisch en softwarematig. Gewoon zo laten en niet gebruiken wat je niet nodig hebt.
Basismodel is body al dan niet met kitlens. Opties zijn andere objectieven, filters, flitsers enz. Het zou wat anders zijn wanneer je bij aanschaf van een camera alle objectieven, flitsers en dergelijke erbij moest kopen. :lol:

(ben trouwens benieuwd wat zo'n camera met alle opties zou kosten)
Nou dan heb ik hier echt een topmodel telefoon voor je een nokia 3310 daar zit niets op maar is echt de beste telefoon ooit :lol:
Canon 5D mark III| Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM| Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM| Extender 1.4x III |Lowepro Slingshot 300aw
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Simpy schreefCOLON
steven l schreefCOLONTja, ik wil ook geen telefoon met internet, navigatie, spelletjes, weersverwachting, twitter, dropbox, camera, dicteerfunctie, vertaalfunctie, zaklampfunctie, wifi, aai-schermpje, 4 inch beeldscherm, enz.enz.enz. Ik wil gewoon kunnen bellen! Maar ik ben bang dat ik er niet onderuit kom. Geld ook voor een camera. Ik heb nog niet gefilmd met mijn DSLR, maar de functie zit er op. Zo zullen er nog wel meer functies zijn die ik waarschijnlijk niet zal gaan gebruiken. Maar als de gelegenheid zich voor doet, kan ik wel filmen met mijn DSLR.
Om alles als optie aan te bieden, maak je het niet goedkoper mee. De opties zullen er op een gegeven moment in gezet moeten worden, voor diegene die dat willen. En je moet het standaard model klaar maken voor de opties. Niet alleen mechanisch, maar ook elektrisch en softwarematig. Gewoon zo laten en niet gebruiken wat je niet nodig hebt.
Basismodel is body al dan niet met kitlens. Opties zijn andere objectieven, filters, flitsers enz. Het zou wat anders zijn wanneer je bij aanschaf van een camera alle objectieven, flitsers en dergelijke erbij moest kopen. :lol:

(ben trouwens benieuwd wat zo'n camera met alle opties zou kosten)
Nou dan heb ik hier echt een topmodel telefoon voor je een nokia 3310 daar zit niets op maar is echt de beste telefoon ooit :lol:
Dan misschien toch maar een 10D aanschaffen? Dat is net zoiets als een Nokia 3310. Al heel oud, en de basis kun je ermee.
Een 3310 is ook zoals hij is, daar kan je ook niet alleen wifi bijnemen, of alleen gps, die is ook gewoon zoals hij is: Erg kaal, weinig functies :lol:
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Het is natuurlijk niet zo dat de camera 'mindere' foto's maakt, doordat ie ook kan filmen...
De functie zit er nu eenmaal op, zie het als een extra, bovenop de prijs die je toch al zou moeten betalen(wellicht 1-10% voor R&D minder als de filmfunctie er niet op zou zitten)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De videofunctie is hoofdzakelijk een uitbreiding van de firmware en een krachtiger cpu; voor de rest is er niets veranderd.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar