Uitbreiding 600D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
chrimasa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2010 20:08

Ik heb ook de 50 mm 1.8 en het is een superfijn lensje, qua scherpte. Maar een grote MAAR in dit geval is dat hij heeeeeel veel tijd nodig heeft om scherp te stellen. Voor het fotograferen van stilstaande dingen helemaal niet erg. Maar even snel bewegende mensen pakken gaat niet lukken. Tegen de tijd dat de lens er klaar voor is, is het leuke moment voorbij, zijn je mensen al weer wat anders aan het doen, uit beeld gelopen.
En ik heb ook een Nissin flitser. Erg tevreden mee. Hij kost ongeveer de helft van een vergelijkbare canonflitser. De Nissin heeft ook een minpuntje op het gebied van tijd. Hij doet er twee seconden langer over dan de vergelijkbare canon om weer geheel op te laden. Ik was bang dat ik daar last van zou hebben (tijdens het fotograferen van danswedstrijden) maar ik heb nog nooit op mijn flitser hoeven wachten. Wel op de 55-250 lens, want die gebruik ik bij de wedstrijden. Dat is behelpen.
EOS 70D met Canon EFS 15-85 en Canon 50mm 1.8 STM in een Kata 3N1-20 Sling BackPack, of in een superchique Rosa back. Voor de flits een Nissin Di866 DMark
Gebruikers-avatar
Ruubs
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2013 13:44
WoonplaatsCOLON Breda

Dan denk ik dat de 50mm niet de geschikte lens voor mij is, hier is het juist heel bewegelijk en onvoorspelbaar..
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Zijn het echt feesten met veel lichten, flitsend, druk, stroboscopen enzo?
Dan denk ik dat een flitser meer of minder ook het verschil niet maakt, en dat ook niet zo stoort...
In combinatie met een 70-200 denk ik dat er leuke dingen van afstand mogelijk zijn, budget misschien net over de 500 euro...

Correct me if I'm wrong!
Gebruikers-avatar
Ruubs
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2013 13:44
WoonplaatsCOLON Breda

Nee, althans, deze keer is het buiten dus zal er weinig club licht zijn. In oktober zal het weer indoor zijn, dan heb je wel veel meer lichtkleuren, flashie stroboscoop etc. Met de 70 - 200 lukt dat wel?
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Buiten met weinig verlichting hou ik het bij een flitser, en denk ik dat een 1.8 lens (die dus veel licht vangt) te kort zal blijven schieten.
De 70-200 staat gewoon bekend als een super goede zoomlens, en haalt dus lekker dichtbij, en dat was volgens mij ook een must.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar