Circuit Zandvoort

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
henrivdl
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2009 21:11

Vorige week een middag/avond naar Zandvoort geweest en natuurlijk diverse foto's gemaakt.
Alleen ben ik benieuwd naar jullie mening over 2 van mijn foto's.
Dit is overigens de eerste keer voor mij dat ik een foto op deze manier heb bewerkt!
foto1
Afbeelding
foto2
Afbeelding
Groeten,
Henri
martin68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008 18:40
WoonplaatsCOLON hillegom
CONTACTCOLON

Hoi toen was ik er ook dat zijn de wagens van Marc en marloes dijkhuis
Leuke klasse hè van de DRDO
Ik maak daar foto's voor het orange racing team

Ik vind het Hele mooie foto's
Alleen had ik bij de eerste de fotograaf(Richard) weggesneden
Maar als jij dat niet vind gewoon zo laten

Gr. Martin
eos 50D | 350D | 70-200 f2.8/L |sigma 24-60 f2.8 ex | 18-55 kitlens | 50mm 1.8 een monopod een driepoot en een tamrac rugzak
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Hoi Henri,
Mooie plaatjes hoor. Hmmm ja... HDR uiterlijk proberen te krijgen gok ik. Was werkelijk een HDR opname of heb je de look proberen te krijgen? Wil je uitleggen wat je gedaan hebt aan bewerking?
Onbekend maakt onbemind maar het uiterlijk van deze foto's 't is niet mijn smaak. Ik vind de lucht in foto 1 te donker, je ziet nu wel alle details in de lucht maar ik vind het wel erg onnatuurlijk ogen zo met de highlights van de zon op de auto. Ik moet Martin wel gelijk geven. Die fotograaf is niet fraai daar. Kun je em nog wel klonen? Je kunt ook proberen de foto aan de rechterkant weg te snijden en de onderkant ook iets in te nemen. Zo krijg je de auto wel heel prominent op de voorgrond. In foto 2 mis ik dan weer detail van de lichte delen.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
henrivdl
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2009 21:11

@Martin: Bedankt voor je reactie! Klopt zijn inderdaad de auto van Marc en Marloes, was een dag met Marc mee. Het is zeker een leuke klasse, lekker vrij.

@Panther: Ook bedankt! Het is een look wat ik heb geprobeerd te maken. Wel was het mijn bedoeling om er een echte HDR van te maken, heb dan van deze 2 foto's ook elk 3 foto's (onder, normaal en overbelicht) maar kreeg het niet echt goed voor elkaar in Photoshop. Is daar misschien een duidelijke uitleg van of kan iemand dat uitleggen?
Groeten,
Henri
Nicole30

super mooi gedaan die 1ste ! :)
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

De eerste is erg fraai alleen jammer dat je collega er nog op staat. Bewerking is fraai uitgevoerd vind ik en past goed bij het sfeertje.

De tweede vind ik zeker na het zien van de eerste veel minder en spreekt mij niet zo aan. Compositie is niet top, persoon voegt niets toe en stoort eigenlijk alleen maar, belichting niet mooi, te hard licht.

groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
henrivdl
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 43
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2009 21:11

Bedankt voor de reacties!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erg getwijfeld heb of ik de andere fotograaf er wel of niet op zou laten staan.
En tweede foto vind ik persoonlijk ook wat minder maar wou hem jullie toch laten zien. :wink:
Groeten,
Henri
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

lekker laten staan die andere fotograaf. Ik ben niet zo'n voorstander van het wegpoetsen van allerlei elementen die er in mijn mening gewoon bijhoren. Niet alles hoeft te worden gefotoshopped imho. Vind het mooie platen.

Gr,


Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar