TT Assen

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marceldelft
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2010 23:53
WoonplaatsCOLON Valkenburg ZH

Hallo allemaal,

Deze week langs geweest bij de TT in Assen, daar de volgende plaatjes geschoten met mijn canon 70-300 lens.
Had natuurlijk geen accreditatie dus gewoon geschoten vanaf de tribunes. Ik hoor graag jullie feedback en/of complimenten.

Groetjes Marcel

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
Kit: Canon 80D - EFs 15-85 is 3.5-5.6 - Canon EF 50mm f/1.8 STM - EF 70-300 IS USM 4-5.6
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Van mij krijg je niets dan complimenten... kunnen sommige ' profs' een punt aan zuigen!
Bedankt om het te delen!

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Heerlijke sfeervolle platen, ik heb er van genoten :)
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Fraai meegetrokken foto's hoor. Daar wil ik wel even mijn toetsenbord voor beroeren.

Eigenlijk heb ik alleen maar opmerkingen over compositie. De afbeeldingen zijn niet zo groot op eos forum en je hebt de rijders niet beeldvullend dus het beoordelen van de techniek en de daaruit volgende scherpte laat ik even voor wat het is. De bewegingsonscherpte van het pannen zelf icm de lange sluitertijd is op dit formaat daarvoor te slecht te onderscheiden.

1) Mooi shot van Marquez, leuk dat dat voorwiel zo mooi boven de grond hangt, dat geeft iets extra's aan de foto. Ik zou zelf de foto wat meer croppen en dan ook de rijder iets meer naar het midden van het beeld brengen (links weg snijden dus).
2) Dit shot is qua positionering v.d. rijder in het beeld beter in balans dan foto 1.
3) Dit maal heb je de rijder erg centraal in het beeld staan. Ik zou hier een stuk van het rechterdeel weg snijden. Dit is denk ik mijn favoriete shot. De kleuren op de fiets. Het licht is net even wat feller waardoor de kleuren wat minder vlak zijn. Daar heb jij geen controle over... maar dat maakt het voor mij wel een mooier plaatje. Verder is het moment van opname ook beter als van shot 2. Je ziet nog mooi de luchtinlaat.
4) Ook in dit shot zit de snelheid er grandioos in.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
A.Otten
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 21:13
WoonplaatsCOLON Delden

CrisM schreefCOLONVan mij krijg je niets dan complimenten... kunnen sommige ' profs' een punt aan zuigen!
Bedankt om het te delen!

C'
1+ , wellicht had ik ze iets meer gecropt.

Gr Andre
canon 40D+grip , canon 5D mark II + grip en het nodige glaswerk.
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Erg mooie foto's. Snelheid zit goed in.
Zelf zou ik proberen iets meer in te zoomen. dat moet lukken vanaf de tribune.

Toch wel jalours dat jij foto's kon maken.

ik mocht niet. Maar daar tegen over, ik stond er wel dichter op :P
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

Nette foto's! Snelheid zit er goed in.
Genomen vanaf de hoofdtribune zo te zien..

Heb zelf ook wat foto's gemaakt vanaf de GT-tribune. Zal is kijken of ik ze vandaag nog op het forum kan zetten :)
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Hiephoi
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2013 16:37
WoonplaatsCOLON Achterhoek

Hallo, ook ik ben in Assen geweest afgelopen vrijdag tijdens de trainingen. Voordeel hiervan is dat je overal makkelijk kunt komen (alle tribunes) en het lang niet zo druk is dus meer ruimte hebt om mooie foto's te maken.
Onderstaande foto's zijn genomen in de bocht de "Bult" op de achterzijde van het circuit.
Voor het eerst op pad met de Sigma 70-200 2.8 OS, heerlijke lens vooral de OS doet het perfect!!
1.

39168

2.

39169

3.

39170

Canon Eos40D/ Sigma 70-200 2.8/ Sigma 24-60 2.8.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar