Welke sdkaart voor mijn canon 600d

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

Hoi hoi mensen

Mijn canon 600d is binnen, omdat ik altijd zelf een 400d hadt hadt ik cf kaartjes.
nu moet ik dus overgaan naar sdkaartjes.
ik hadt hier nog een 4gb kaartje liggen dus die gebruik ik nu.
maar ik wil toch overgaan naar een grooter kaartje.
tegen woordig zie ik dat de 32 gb kaartjes vergeleken met een 16 gb kaartje niks schelen.
dus ik wil graag meteen goed investeren.
ik zie ook dat er wifi kaartjes zijn, ik heb al wat gezocht en gegoogeld.
en volgens mij moet mijn camera het wel ondersteunen.

maar welk sdkaartje moet ik halen??

een class 10 32 gb heb ik in gedachten
ik heb zelf al wat kaartjes gezocht.
bij de mycom heb ik nog een 10 euro te goed bon dus daar is het wel voordeliger.
zelf had ik deze kaartjes gezien.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/ ... categorie/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mycom.nl/opslag/flash-geheug ... speed-32gb" onclick="window.open(this.href);return false;

groetjes chiel

echt een top camera die 600d

hier 2 kiekjes
Afbeelding
Afbeelding
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
Gebruikers-avatar
Wafies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 49
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2013 11:57
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik werk persoonlijk alleen met Sandisk, maar dat is meer persoon gebonden welk merk de voorkeur heeft. Class 10 is over het algemeen prima toch, als de wegschrijfsnelheid maar hoog genoeg is kan je weinig fout doen m.i.

gr Ralph
»»» Canon EOS 450D EF-S 17-85mm 4-5.6 IS USM EF 50mm f/1.4 Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM(defect) Speedlite 580EXII 2xSpeedlite 430EX ST-E2 «««
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik heb Integral SD kaarten in de camera's zitten naast de Sandisk CF kaarten en ik heb nu niet het idee dat de Sandisk meer of minder betrouwbaarder zijn dan dit merk. Heb wel eens gehad dat ik enkele foto's (2-3) foto's (van de nu enkele tienduizenden) was verloren, maar dat is me zowel een keer op de CF kaarten als op de SD kaarten gebeurt.

Als je inderdaad let op de schrijfsnelheid dan moet het volgens mij ook voldoende zijn. Het aantal Mb/s is alleen interessant als je snel wil kopieren vanaf je kaart naar een computer.

't Is al weer even geleden dat ik SD kaarten heb gekocht... maar 't kost tegenwoordig geen reet meer hè (ten minste, de niet al te grote kaarten) als je even op de juiste plekken zoekt.
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

class 10 is het minimum als je 1080p wilt filmen, iets wat met de 600D echt goed kan, zeker met de nieuwe STM objectieven. Voor fotograferen, maakt het niet uit, dan is class 4 al snel genoeg.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Het probleem dat ik met het Class systeem van SD heb, is dat die Class zo weinig zegt. Er zijn class 4 kaartjes die sneller zijn dan veel class 10 kaartjes. Dat gezegd hebbende, de class indeling geeft wel een minimum snelheid.

Ikzelf prefereer Lexar, maar Sandisk is een merkkaartje, goed, maar je betaalt ook voor de naam.
Transcend is ook goed, maar een B merk, minder grote naam, dus goedkoper.
En Integral, is weer een stapje daaronder.

Meestal gaat er niets mis met je kaartjes, maar de Sandisk zal ietsje betrouwbaarder zijn en de Integral ietsje minder. Maar over het algemeen zou ik mij er niet teveel zorgen over maken!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Wat zit er overigens boven de class 10?
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
Marco van Eck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 363
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 21:09
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Panther1881 schreefCOLONWat zit er overigens boven de class 10?
Class: MB (Megabyte) Mb (Megabit)
Class 2 2 MB/s 16 Mb/s
Class 4 4 MB/s 32 Mb/s
Class 6 6 MB/s 48 Mb/s
Class 10 10 MB/s 80 Mb/s
Class 16 16 MB/s 128 Mb/s

:D
Groet, Marco

Flickr
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Panther1881 schreefCOLONWat zit er overigens boven de class 10?
UHS 1

Van https://www.sdcard.org/consumers/speed/

"Speed Class, designated as Class 2, 4, 6 and 10, is designed for normal and high speed bus interface (mode) and UHS Speed Class 1 is designed for UHS bus interface*. (Speed Class and the UHS Speed Class are not compatible.)

*UHS (Ultra High Speed), the fastest performance category available today, defines bus-interface speeds up to 312 Megabytes"
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

maar is het ook aan te raden om 1 32 gb te halen of 4 8 gb?
of 2 van 16
nouja weet niet of dat handiger is?

groetjes
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

canonchiel schreefCOLONmaar is het ook aan te raden om 1 32 gb te halen of 4 8 gb?
of 2 van 16
nouja weet niet of dat handiger is?
Het voordeel van meerdere kaartjes is dat je het risiko iets spreidt. Ben je 1 kaartje kwijt of is de data op die kaart corrupt, dan heb de alles op de andere kaartjes nog. Als je echter heel veel foto's wilt maken, dan kan een 8GB-kaartje wat aan de kleine kant zijn.
Zelf neem ik op vakanties twee kaarten mee, allebei van 64GB, zodat ik aan het einde van een dag bijvoorbeeld wel kan wisselen, maar me ook geen zorgen hoef te maken over het ongemerkt helemaal vullen van een kaart terwijl ik enthousiast aan het schieten ben (zodat ik iets mis tijdens het wisselen van de kaarten).
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Als je ook filmt, is zo groot mogelijk, het beste.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
canonchiel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 289
GeregistreerdCOLON 27 Jun 2011 19:48
WoonplaatsCOLON In een mooi dorpje
CONTACTCOLON

ik ga denk ik 2 kaartjes van 16 gb halen.
filmen moet ik toch eens gaan oefen eerst.

nog bedankt allemaal voor de info.
Heb dislexy, Canon Eos 600d Canon EF 50mm 1.8 II Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II Canon EF-S 55-250mm f/4.0-5,6 IS :D
Flickr http://www.flickr.com/photos/63110049@N07/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar