Wat is er toch aan de hand met Canon?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Aha. Ik begin te snappen waar je irritatie vandaan komt. Jij hebt enige tijd geleden zelf een nieuw Canon objectief gekocht, en een paar weken later was datzelfde objectief een stuk goedkoper te krijgen via een cashback actie.

@ Pieter
Waar baseer je dit op?
Ik bedoelde hier alleen maar aan te geven dat dit soort acties niet altijd slim zijn en inderdaad als je het net gekocht hebt zelfs kunnen leiden tot irritaties.
Als je het topic goed leest zul je zien dat ik betreffende objectief (70-200/2.8 IS II) niet zal kopen omdat ik het veel te duur vindt.
Ik heb onlangs een 70-200 2.8 VC van Tamron aangeschaft.
700 euro goedkoper dan de Canon , na cashbackactie van Canon nog steeds 400 euro goedkoper.
De cashbackactie van Canon liep toen al, dus ik heb na lang nadenken en het maken van een aantal proefopnames een bewuste keus gemaakt. (en ook geen spijt van tot nu toe)
Leuk bijkomend feitje: twee weken nadat ik het Tamron objectief had aangeschaft startten ook zij een cashbackaktie. Hoewel ik hier niets van wist werd ik keurig opgebeld door een medewerker van de lokale fotozaak.
Om een lang verhaal kort te maken: zij hebben de aankoopbon aangepast en ik heb alsnog 50 euro teruggekregen. Over klantenservice gesproken!!!!!

Mijn irritatie komt voort uit het feit dat een fabrikant, in dit geval Canon, een objectief met een wel heel erg hoge prijs in de markt plaatst en vervolgens 300 euro cashback gaat geven. (geldt overigens voor alle fabrikanten die dit soort acties organiseren, of idiote adviesprijzen hanteren)
Zoals ik al eerder stelde Pieter, 300 euro oftewel inderdaad 15% , dus de daadwerkelijke marge zal nog wel minimaal een 15% a 25% hoger liggen, terug draagt bij mij persoonlijk niet bij aan het gevoel dat de oorspronkelijke prijs/kwaliteitverhouding (waar ik al mijn twijfels over uitsprak) goed zou zijn geweest.

En dan nog even over marketing van Canon, schiet mij ineens te binnen
Vraag bij CPS (als je daar lid van bent) eens even naar een paar stickers, die je eventueel wil betalen, en verbaas je over het antwoord dat je (als bezitter van enige duizenden euro's aan Canon apparatuur krijgt) krijgt.

Hieronder zie je mijn oorspronkelijke mail en het antwoord van Canon

-----Original Message-----
From: [mailto:schonh@home.nl]
Sent: vrijdag 17 mei 2013 9:11
To: CNL-CPS
Subject: Merchandisemateriaal

Beste,

Beschikken jullie ook over stickers voor bv op de fotokoffers, indien ja zou ik graag (tegen betaling uiteraard) in het bezit komen van deze artikelen
m vr gr

Jan

Jan,

Hoewel ik me vereerd voel dat je onze naam op je koffer wil plakken, kan ik je niet helpen aan stickers.
Ook heb ik helaas geen idee waar je deze zou kunnen kopen.

Wees je wel bewust dat een Canon logo de inhoud van je koffer kan verraden.
Er lopen helaas ook mensen rond die daar graag misbruik van maken.



Met vriendelijke groet,

Thom Goossens


Thom Goossens
Professional Representative
Marketing
Canon Nederland N.V.
Bovenkerkerweg 59
1185 XB Amstelveen The Netherlands
Tel: +31 (0)6 29 00 75 22



Leuk dat verhaal van een Canon logo op je koffer, maar dat risico neem ik zelf. Bovendien wordt ook hier maar weer half gelezen want ik schrijf duidelijk BV VOOR FOTOKOFFERS. De stickers waren in dit geval bedoeld voor een namaakfotokoffer die ik een hele goede vriend met een omvangrijke Nikon-uitrusting als suprise voor zijn verjaardag cadeau wilde doen. (had ik er misschien beter bij kunnen zeggen)
Maar los van dat is dit dus het antwoord van een marketeer van Canon.

In mijn 29 jaar bij Michelin zorgde afdeling marketing ervoor dat iedereen die daadwerkelijk met klanten in aanraking kwam zoals ik, ook beschikte over strooimateriaal zoals pennen, aanstekers, ballonnen, stickers, ijskrabbers etc
Vaak vinden klanten zo'n hebbedingetje van een paar dubbeltjes of centen geweldig om te krijgen en breekt het in een aantal gevallen het ijs, of nog mooier:bevordert het een aankoop.
In mijn ogen is dit het fundament van marketing.
De stickers heb ik laten maken via een internetbedrijfje, de suprise is alsnog goed gekomen.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Je irritatie jegens het merk Canon is gerelateerd aan het niet hebben gekregen van Canon stickers voor op je koffer. Daar kunnen wij je verder op dit forum niet mee helpen vrees ik. Ik heb nog wel een paar witte Apple stickers voor je mocht je interesse hebben. :wink:
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Conclusie: er is niets aan de hand met Canon.

Het is duidelijk off-topic geworden (mea culpa).
Voortzetting in de sociale media?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Beste Pieter,

Eerst stel je dat ik gefrustreerd zou zijn omdat ik een lens zou hebben gekocht waarna ik een cashback misliep, was dus niet het geval.
Nu stel je dat ik geïrriteerd ben door het niet krijgen van de stickers, ook niet het geval. Want ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar eigenlijk helemaal niet meer over had nagedacht totdat jij over marketing begon, en ik vanmorgen tijdens het opschonen van outlook deze mail tegenkwam.

Nog sterker: toen ik het antwoord van Canon kreeg dacht ik eigenlijk alleen maar jammer en zouden ze echt geen stickers hebben?, Oke dan moet ik het even op een andere manier regelen.
Jammer dat je, met jouw verhalen op het gebied van marketing in bijna elk antwoord , dan niet even inhoudelijk reageert op het feit dat een wereldmerk als Canon niet eens over merchandise-materiaal beschikt.

Apple stickers heb ik overigens zelf ook, zaten bijgeleverd bij mijn I-Mac, goede marketing van Apple.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik heb het woord "gefrustreerd" niet één keer gebruikt. En ik stop deze discussie met jou nu maar omdat ik het ook graag daar bij wil houden. :D
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

@ Boels,
Ik weet nog steeds niet of er wel of niet iets mis is met Canon
Het is inderdaad off-topic geworden
Sociale media heb ik helaas geen tijd voor, vind het overigens wel een leuke ontwikkeling

Wat mij betreft een mooie afsluiter en aangezien ik morgen met vakantie ga,
wens iedereen bij deze een hele fijne vakantie toe en bedank bij deze alle inzenders voor hun bijdrage aan deze discussie
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Pieterr schreefCOLONIk heb het woord "gefrustreerd" niet één keer gebruikt. En ik stop deze discussie met jou nu maar omdat ik het ook graag daar bij wil houden. :D

Excuses
hier heb je gelijk, dit heb je inderdaad niet gezegd, maar heb ik verkeerd geintepreteerd.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Dan wens ik jou ook een hele fijne vakantie, en maak vooral een paar mooie foto's!
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Dank je wel Pieter,

Ga ik zeker proberen.
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar