CRT Training

Autosport, motorsport, rallyrijden... alle sportieve prestaties in gemotoriseerde voertuigen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Deze week weer even naar het circuit geweest. Omdat het mooi weer was toch maar even een rondje gelopen.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ja lekker hoor, die beweging in de foto.
Kan ik erg waarderen. Ik zou wel iets voorzichtiger zijn met het verscherpen van de foto's.
Als het onderwerp scherp is en alleen de achtergrond meegetrokken valt het verscherpen alleen op als je in de bewogen achtergrond nog wat details hebt zitten, je krijgt dan wat meer lijnen erin door deze verscherping. Alleen zijn veel van de motorrijders zelf ook bewogen en ga je dus ook rare scherpe lijnen krijgen in de iets bewogen rijders en motoren. Dat ziet er onnatuurlijk uit.
Voor de snelheid v.d. rijders heb je erg lange sluitertijden gebruikt en beweging in de je onderwerpen is dan echt onvermijdelijk door verandering v.d. hoek (angle of attack) en afstand van het onderwerp tot de camera.
Naar mijn smaak heb je nu teveel verscherping gebruikt om zo deze beweging wat verdoezelen.
Er zit nu ook nog net iets teveel beweging in je onderwerpen, dus ik zou vanuit technisch oogpunt een iets kortere sluitertijd voor nu adviseren. Als je er meer vanuit een creatief oogpunt naar de foto kijkt vind ik die langere sluitertijd wel veel toevoegen aan de foto. Door minder verscherping toe te passen wordt de foto denk ik wel wat rustiger en prettiger kijken.
...
Wat kan ik doorgaan na die twee eerste regels hè :wink:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
Gebruikers-avatar
D!ck
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 666
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 09:26
WoonplaatsCOLON Assen
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reactie en de tips :)

Circuit ligt vlakbij, maandag zijn daar autoraces. Dan nog maar eens kijken
Kritiek graag opbouwend ;)
En wat er (wel) goed gaat hoor ik graag

Eos 80D

kijk ook op http://www.dick-bosman.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Panther1881
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 399
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2011 06:50
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ben jaloers hoor, alleen al vanuit logistiek oogpunt zou mij dat prima passen :mrgreen:
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Panther Pictures
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar