Vlieg en paardebloem met nieuwe ringflitser

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik heb pas een ringflitser gekocht van linkstar en aangezien het eindelijk een beetje weer was om naar buiten te gaan kon ik er mee gaan spelen.
Hieronder enkele resultaten.
Ook het macro gebeuren is nog redelijk nieuw voor me, misschien niet handig om dan gelijk met een flitser erbij aan de gang te gaan maar als je het heb kan je het toch niet laten liggen :D

1 Vliegje ( vraag me niet wat voor één, zoveel verstand heb ik niet van vliegen, als iemand het weet dan hoor ik het graag )

38151

2 Paardebloem

38153

3 Paardebloem

38152

4 Paardebloem

38154

Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
alletteo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2013 17:11
WoonplaatsCOLON Assen

Het vliegje ziet er mooi uit vind ik
http://www.familiefotowedstrijd.nl/?a=2 ... P&extern=1" onclick="window.open(this.href);return false; Stem je gratis mee voor SOS Kinderdorpen?
Gebruikers-avatar
AvdHeijden
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 260
GeregistreerdCOLON 06 Nov 2006 19:44
WoonplaatsCOLON Oosterbierum
CONTACTCOLON

De pluisjes bevallen me ook wel! Leuk experiment, vast niet origineel meer (ik denk dat iedereen met een macrolens bijna wel eens zo'n paardebloempluisshot heeft gemaakt) maar daar is niks mis mee, want het zijn gewoon leuke en goed uitgevoerde foto's.

De vlieg bevalt me ook wel, maar op het borststuk zie je al wel een heel klein beetje waar je voor moet oppassen bij de combinatie van insecten en ringflitser zonder diffusor: de reflectie van de flitser heeft geen fraaie vorm maar ziet er ongeveer zo uit: ( )
Hoe harder insecten glimmen, hoe duidelijker dat zichtbaar wordt en juist omdat het hart van zo'n reflectie donker is heb je het gevaar dat een insect er ingedeukt uit gaat zien. Bij deze foto is dat nog niet storend gelukkig maar wel zichtbaar en het kan je foto zomaar verpesten als je met echt glimmende dieren te maken hebt.

Je vlieg is overigens een vrouwtje van het genus Bibio (Rouwvliegen), ik vermoed Bibio marci, de Maartse vlieg, maar ik weet niet zeker of dat van foto hard te maken is.
Canon EOS 600d met wat onprofessioneel glas
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Nr1 ziet er prima uit, maar mag nog wel een paar tikjes lichter. Je ziet idd de ringflitser wat, maar is niet storend. Een ringflitser dimmen is lastig, dat ondervind ik nu ook.

De pluisjes zijn niet zo mijn ding op deze manier vastgelegd.

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Aha, een rouwvlieg, weer wat geleerd.
Wat de reflecties betreft, daar kwam ik dus ook achter, deze foto was hij het minst storend vergeleken met wat andere foto's die ik genomen heb van deze vlieg.
ik heb wel de hooglichten in dpp wat terug gedraaid hiervoor.
Wat orginaliteit van de pluisjes betreft, ik probeer eerst het macro gebeuren wat beter te beheersen, de creativiteit komt dan vanzelf (hoop ik :-) ).
Nu is het niet zo dat ik het eerst afkijk maar ik denk als ik het wat beter kan en begrijp dat ik dan vanzelf verder gaat experimenteren.
Met de flitser is het inderdaad even zoeken, de mijne heeft geen ttl, alles dus manueel instellen.
Het maakt het ook wel weer leuk.

Iedereen uiteraard bedankt voor de reacties.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar