vragen tot accessoires

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Wendyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 11:09

heel google afgespeurd maar moeilijk te omschrijven wat ik onder accessoires bedoel, en enigste wat google mij dan geeft zijn eigenlijk lampen, ext. flitsers, reflectorscherm

maar dat is niet wat ik bedoel.

ik wil heel graag weten wat jullie allemaal zoal gebruiken in de studio zoals een stoel, maar wat voor stoel dan? ;)
krukje?
een zitzak?
deken? (wat voor deken dan?)
houten krat(je)
lakens?

noem maar wat, ik ben heel benieuwd! ;)
Canon 600D kitlens 18-55, 10-22 en een 100-300
Anoniem 3

lakens?
Wat ga je fotograferen dan?
Als het beebies zijn, moet je te raden gaan bij Judith.
Voor mooie vrouwen kun je (o.a.) bij Jeroen terecht.
Het hangt dus m.i. sterk af van je onderwerp.
Wendyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 11:09

ik wil heel graag volwassenen en baby's/kinderen fotograferen
Canon 600D kitlens 18-55, 10-22 en een 100-300
Gebruikers-avatar
JBWfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 103
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2010 16:06
WoonplaatsCOLON Hilversum

Telescoop schreefCOLONVoor mooie vrouwen kun je (o.a.) bij Jeroen terecht.
Gabriël heb je geen verstand van mooie vrouwen???? :D :lol: :D

Maar goed on topic:

Je kan alles toch gebruiken in de studio. Ik kijk wel eens rond bij bijvoorbeeld de Ikea, daar staat genoeg. Makkelijk op te bergen, licht van gewicht en "goedkoop".

Maar ook lege houten kisten van de groenteboer enz zijn goed te gebruiken.
2 x EOS 40D + BG-E2N / Canon 17 -85 IS USM / Tamron 17-50mm F/2.8 / Sigma 70-200 F2.8 II APO EX DG MACRO / Speedlite 580EX II / Sirui R-1004 Reporter Statief met Sirui K-10X / Tamrac Expedition 6
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Voor mooie vrouwen kun je me mailen, maar ik houd ze allemaal bij me :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Wendyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 11:09

ja bij ikea vaker rondgekeken, maar als je teveel gaat kijken en rondzoeken zie je door de bomen het bos niet meer.
daarom dacht ik, ik vraag eens aan jullie wat jullie zoal gebruiken ;)

wil ook graag nog een cursu gaan volgen, nou had ik gehoord hier in de buurt dat een basiscursus 200 euro moet kosten, geen idee of dit normaal is?

zag bij judith dat 19 mei en 8 juni cursus is, ben 8 juni wel in de buurt maar zit dan met een verhuizing dus wel heel jammer! :(
Canon 600D kitlens 18-55, 10-22 en een 100-300
mgifotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2007 11:37
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Je kunt zoveel gebruiken in een studio, hangt er maar helemaal vanaf wat voor resultaat je wilt halen en hoe groot de studio is. Beetje lastige heel open vraag :D
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

D'r zijn niet echt specifieke dingen te noemen. Er zijn poseerkrukjes, maar zo speciaal is dat nu ook weer niet. Een leuke stoel werkt ook wel. Maar wat een leuke stoel is, is afhankelijk van jouw smaak.
JIJ bent de fotograaf, JIJ maakt de foto's, JIJ bepaalt dus ook wat een leuke stoel is en wat niet.
Als je tegen een witte achtergrond wilt fotograferen, dan zijn kleurrijke meubelen weer erg leuk. Als je meer van de donkere dingen bent, dan is een eikenhouten kruk of stoel misschien weer interessant. Ik kan het je niet vertellen.

Wel kan ik je één tip meegeven. Kijk bij meubels een beetje naar het formaat van je modellen. Voor baby's en kinderen kan een normale stoel misschien al snel te groot zijn. Hoewel daar op creatieve manieren ook wel weer mee te werken is.

Over wat ik gebruik? Wat me mooi lijkt. Ik heb een rode stoel, we hebben op kantoor ook dezelfde met een kleurrijke print. Als doeken gebruik ik o.a. gordijnen, satijn, flueel, van dat halfdoorzichtige glanzende tule (of hoe dat heet), vitrage, en katoenen doeken met grove structuur. Lakens niet, die zijn gemaakt om op of onder te slapen :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

De vraag kun je beter andersom stellen.
Wat is niet te gebruiken in de studio; Antwoord; wat er niet in past...

Klink wat rot, maar daar komt het eigenlijk wel op neer.
Want de stoel, het krukje of de achtergrond bestaat niet.
Alemaal afhankelijk van model(len), styling, achtergrond, genre van je shoot.
Probleem is dat je na een paar keer gebruiken vaak of zelf op iets uitgekeken bent. Of anderen gaan er iets van vinden. Omdat het nietorgineel meer is.
Verstandig is dus idd met verschillende, relatief goedkope spullen te werken die je zonder hoofd- en beurspijn op zijn tijd weer eens kunt vervangen.

Bovendien, props (dat woord zocht je denk ik) worden vaak pas belangrijk als de foto,s zelf uitstekend van kwaliteit zijn. Dan kan het als meerwaarde iets toevoegen.
Is dat niet zo worden dat soort extra,s vaak snel als "afleiding" gezieni.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wendyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 11:09

Super bedankt!

Ja met lakens bedoelde ik meer als welke stoffen bijv.
Ik heb witte en zwarte halfdoorzichtige stof.

Ik heb een mooie stoel gezien alleen niet gevonden nog in de buurt. Een zwarte barok stoel met zilver afgewerkt op de lijst eromheen.

Want gewoon zittende of liggende fotos lijken me snel saai worden.

Mijn achtergrond is 2,75 heb alleen nog soms het idee dat dat te smal is, maar breder kan ik helaas niet moet het in de woonkamer doen.
Ben nu vooral nog op zoek naar de juiste plaats van de lampen.
Canon 600D kitlens 18-55, 10-22 en een 100-300
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Wendyh schreefCOLONwil ook graag nog een cursu gaan volgen, nou had ik gehoord hier in de buurt dat een basiscursus 200 euro moet kosten, geen idee of dit normaal is?
zag bij judith dat 19 mei en 8 juni cursus is, ben 8 juni wel in de buurt maar zit dan met een verhuizing dus wel heel jammer! :(
Had je deze al gezien Wendy?
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 8&t=108638" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook van Judith, 29 juni in Hilversum.
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik lees in de berichten van TS inmiddels een aantal verschillende dingen/problemen.
Waarit ik meen op te kunnen maken dat de wil er is, maar er geen overzicht is op een goede start.
Misschien een kwestie van (op dit moment) te veel willen, terwijl een goede basiskennis ontbeekt.

Als je niet voldoende meent te hebbem aan een achtergrond van 2,75 meter en kamerhoogte roept dat bij mij toch wat vragen op.
Zelf moet ik het doen met achtergrond van hoogstend van 2 meter en breedt tussen 1,40 en max. 2 meter breed.

Een workshop lijkt me dan ook zeker een goed idee. Vraag is alleen waar te beginnen, aangezien er kennelijk ook behoefte is aan kennis wat gebruik van studiolicht betreft.
Dan weet ik net of een workshop van Judith een juiste start is, hoe goed bedoeld ook.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wendyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 11:09

Frank, daar heb je wel gelijk in ik heb geen overzicht meer.

Maar de cursus bij judith lijkt me wel goed om te doen.

Over het probleem dat ik vind dat mijn doek te smal is komt omdat ik niet alleen close ups wil maken. En eigenlijk wil ik ook niet teveel hoeven te shoppen aan de achtergrond.
Canon 600D kitlens 18-55, 10-22 en een 100-300
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Dan vooral kijken of je die workshop kunt volgen...!

Maar de behoefte naar een (nog) grotere achtgrond begrijp ik echt niet.
Met 2,75 breed en kamerhoogte moet je toch meer dan voldoende ruimte hebben om (zelfs meer dan) 1 persoon full body op de foto te kunnen zetten.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Wendyh
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2013 11:09

ik heb de behoefte niet naar nog groter het is denk ik meer mijn gevoel.
Canon 600D kitlens 18-55, 10-22 en een 100-300
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

loop eens een kringloopwinkel binnen, altijd wel leuke krukjes, stoeltjes, oude koffers enz. te vidnen, maar ook bv een winkel als de Xenos, ik heb daar een aantal vitrages gekocht, kant en klaar , kost geloof ik rond de 5-7 euro, kun je leuke dingen mee doen, fabriceer zelf mbv wat pvc pijpjes een roede en je kunt ze voor je achtergrond hangen.

Maar veel meer kun je bereiken met licht, probeer daar eens mee te spelen, bv een kleuraccentje aan brengen met een snoot en kleurfilter, haarlichtjes, verschillende positie's van de lampen, daar kun je ook nogal wat mee varieren.

Verder is alles in en rondom het huis bruikbaar als accessorie, heb in het verleden al van alles mijn studio binnen gesjouwd, hobbelpaarden, zinken gieters, emmers, stoelen groot en klein, zitzakken, speelgoed, knuffels, lekkere groote lollie voor de kleintjes, grote kunstboemen, geeft erg leuk effect en ze vinden het nog leuk/lekker ook.
Ik vraag vaak als ik een shoot had om zelf wat accessoires mee te nemen wat de kinderen leuk vonden, ze kwamen zelfs met oude fietsen aanzetten soms, dus ook dat is een mogelijkheid.

Kortom laat je fantasie de vrije loop en je kunt het gebruiken.
Fotograferen is kijken niet klikken.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar