Feedback op portretfoto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Tanarus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2013 20:44

Beste forumleden,

Graag zou ik wat feedback ontvangen op onderstaande foto's (ik hoop dat ze goed zichtbaar zijn). Ik ben wat betreft fotografie een absolute beginneling. Ik heb een kleine shoot gedaan van mijn vriendin en 5 weken oude zoontje. Ik heb dit zonder studio gedaan, maar heb gebruik gemaakt van een opzetflitser (430EXII), als achtergrond een wit dekentje dat ik recent heb aangeschaft.
De foto is gemaakt een Canon eos 600D met een Sigma 17-50 f2,8 en de foto is genomen met f2,8 ISO200 en is geflitst door tegen het plafond te bouncen.
Ik heb de foto's nabewerkt m.b.v. lightroom en heb de huid wat zachter gemaakt, ogen wat helderder, achtergrond wat vager etc. Ik heb 2 verschillende nabewerkingen gedaan. Nu zou ik graag wat feedback ontvangen m.b.t. de gebruikte techniek, de compostie en de nabewerking.

Ik hoop dat ik wat nuttige tips en ideeen van jullie kan verwachten.

Alvast bedankt!

Groeten Ralf.

37783

37784

Laatst gewijzigd door 1 op Tanarus, in totaal 13 keer gewijzigd.
Anoniem 3

Mijn eerste tip:
zet de foto zo op het forum:
[photoid]nummer van de foto[/photoid]
Dat kijkt gemakkelijker.
Tanarus
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2013 20:44

Ok, aangepast!
Anoniem 3

De eerste vind ik te gelig.
Op de tweede zijn de kleuren natuurlijker.
Als compositie vind ik de foto niet lekker kijken. Ik heb steeds de neiging om mijn hoofd richting ogen te draaien.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste een stuk prettig kijker dan de tweede. Bij de tweede vind ik te kleurtoon te koud voor zo een warm onderwerp.
Toch vind ik dat er aan de eerste ook nog wel wat verbeterd kan worden. Deze vind ik te geel.
Zelf denk ik dat nu typisch zo'n foto is die het in zwart-wit ook goed zou doen.

gr

Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Over bouncen: Buig je flitser iets naar rechts of naar links, en doe een stukje zwart foam om je flitser heen zodat er geen direct flitslicht meer op je onderwerp valt. Tip: http://www.neilvn.com/tangents" onclick="window.open(this.href);return false;. Dan zal het misschien wat minder 'platgeflitst' van worden.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar